Lukter det av saltvannsakvarium?

Hei.

Jeg lurer på om det lukter mer av saltvannsakvarium enn ferskvannsakvarium?
Jeg har aldri hatt saltvannsakvarium, men for mange år siden jobbet jeg i dyresjappe som hadde flere saltvannsakvarier. Det luktet!
Var nylig innom Jan Holt som har utvidet satvannsavdelinga og der luktet det såppass intens at jeg syns synd på de som jobbet der... Jeg har i alle fall latt meg skremme av dette.

Men nå er det nok stor forskjell på flere åpne saltvannsakvarier i en lukket butikk enn ett eller få i eget hjem.
Erfarte det samme som deg Lisbeth og dette gjorde at jeg ikke torde å satse på saltvann i mange år.
Nå har jeg holdt på med saltvann i noen år og merker ingen lukt.
En selvfølge er jo å ha en god skummer og å tømme denne ofte så det ikke kommer lukt fra denne. Dette skummet/gørret som er i skummertoppen lukter nemlig langt fra godt

Bare tull at det lukter av saltvannskarr, harr et på 330 l i tv stuen min og det er et åpent karr slik de aller fleste saltvannskarr er og det lukter ingen ting i rommet.
Mulig det lukter viss det blir mange tusen karr men lukter ihvertfall ikke av vanlige karr.
Har også vært hjemme hos folk med opptil 1800 l saltvannskarr og ingen lukt der heller.
Så bare og komme og lukte viss dere mener jeg skriver tull.
Saltvanns kar
neida de lukter vanligvis lite eller ingenting,.

men er vannet dårlig og man ikke steller akvariet ofte,og gjerne skummeren er full av dritt, da kan jeg love deg at det lukter sjø på lang vei.
derfor er det viktig at man ikke sløver med saltvanns akvarium. det trenger en del mere tilsyn enn et ferkvanns kar, som godt kan glemmes litt bort inn i mellom.

leste et "bra " innlegg i smp. i dag.. legger ved lenke, så kan man jo lese de og si seg enig eller ikke.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap