Kjøp finmaska hov til alle maller

hei var hos tanta mi istad for å rensse karet hennes. etter en stund var alt ferdig unntat malla som jeg måtte flytte fra et annet kar. når jeg skulle gjøre dette tenkte jeg det var greit med en helt vanlig hov. jeg får tak i malla med hooven og tar den opp, men da hun skal oppi posen sitter hun jo så klart fast. selv om dette var en hunn helt uten barter satt hun seg fast. dette var pga noen pigger hun hadde slått ut på siden av hodet. så jeg tok fram saksa og starta å klippe en halvtime senere var jeg enda ikke ferdig. så jeg gikk inn på kjøkkenet og fant fram sløydkniven. jeg tenkte det var best å avlive stakkaren. men da jeg kommer ut fra kjøkkenet har hun kommet seg løs på den ene siden og da kan jeg jo ikke gi opp. enda et kvarter senere klarer jeg å få henne ut, men jeg er så klart helt utslitt.

denne gangen gikk det bra, men det er ikke sikkert du er like heldig.


så alle sammen kjøp en finmaska hov til akvariene dine.
har 3 finmaska i forskjellig størrelse som jeg er veldig fornøyd med til allslags fisk.
Piggene kan like godt sette seg fast i en finmasket hov.

Prøvde du ikke rett og slett å bare legge hoven med fisken nedi akvariet, så se om den selv kom seg løs når den trakk inn piggene?

Grunnen til at den beholdt piggene ute, var for å forsvare seg mot deg.
har erfartr at disse sitter desto mer fast i finmaskede hov
De kommer seg stort sett løs selv uten mer unødvendig stress dersom du bare legger hoven i akvariet og venter.
De kan balle seg godt inn, men stort sett så kommer de seg løs på egenhånd.
Mhm
jelper ikke å sjeme ped et :P
ciklidesyka
jelper ikke å sjeme ped et :P


Den ble for vanskelig for meg..

"hjelper ikke å...." ?
sjeme ped et = kjempe med det
jeg har også opplevd det der. så nå har jeg begynt å ta en boks (alla fødekasse/poseholder boks fra dyrebutikk) hver gang jeg skal fange mallene, og jager dem inn i den og forflytter dem slik fra karet til et anna kar eller pose.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap