Netting av plastikk - forslag?

Har planer om å lage en plen av mose i et av akvariene mine, og den jobben hadde vært utrolig mye enklere med noe form for netting. Helst plastikk som ikke gir fra seg noe stoffer. Har tittet på hjemmesidene til Clas Ohlson og Biltema, uten å finne noe som passer.

Er det noen her som har noe forslag? Hva slags netting, og hvor kan jeg få kjøpt det? Gjerne en mellomting mellom fin- og grovmasket.
Hva med tyll? Blir det for finmasket? Brukte tyll til å lage en fleksibel skillevegg til akvariet mitt.
Jeg kjøpte en pakke med netting fra Aquaticmagic. Synes å huske at det kostet under en hundrings inkl. porto. Trodde det var fra statene, men det viste seg at pakken kom fra Singapore så det tok litt tid før den kom frem. I tillegg var det like før jul så postgangen var nok litt tregere enn vanlig. Mener det tok tre uker ca. Men det er ihvertfall netting som er ment for bruk i akvarier, så denne er nok trygg. Kirsebærrekene har ihvertfall ikke klaget. Det er stiv plastikk og den var lett å få til. Det følger med sugekopper og strips, så da trenger du bare mose.
Det er fem ruter, husker ikke helt målene men ca 30x45 så det spørs hvor stort kar du skal bruke det i. Brukte tre ruter i en 54 l. (1,5+1,5)
Netting
Hva med noe alla nyggnetting, både clas O og Biltema har dette. Litt usikker på om det er sesongvarer eller om det er noe de har hele året.
Jeg kan anbefale deg denne nettingen fra en god butikk på ebay:

http://tinyurl.com/y9t2qtb

Der finner du alt du trenger for å lage en fin moseplen De har mye fin mose å.

Her er bilde av mitt kar med en plen av Fissidens splachnobryoides, blir bra når den har grodd ut hele nettingen

Er snakk om et akvarie med lite bunnareal (Cocoon 18,5L, 25x25cm). Hadde vært veldig kjekt med en type netting som er enkel å håndtere og klippe til. Var hellig overbevist om at det måtte finnes noe sånt til gartner-bruk, men skulle visst ikke være så enkelt.

Siden det er et rekeakvarium, er jeg veldig redd for å få tak i noe som gir fra seg noe som ruster eller gir fra seg noen giftige stoffer. Nå ja, jeg får lete videre.

Takker for gode forslag, men er litt for pysete til å bestille fra eBay og utenlandske nettbutikker
Stine Sofie
Er snakk om et akvarie med lite bunnareal (Cocoon 18,5L, 25x25cm). Hadde vært veldig kjekt med en type netting som er enkel å håndtere og klippe til. Var hellig overbevist om at det måtte finnes noe sånt til gartner-bruk, men skulle visst ikke være så enkelt. Siden det er et rekeakvarium, er jeg veldig redd for å få tak i noe som gir fra seg noe som ruster eller gir fra seg noen giftige stoffer. Nå ja, jeg får lete videre. Takker for gode forslag, men er litt for pysete til å bestille fra eBay og utenlandske nettbutikker :-)

For å si det slikt så har jeg bestilt av han karen der 3 ganger allerede, bestiller noe fra ebay omtrent hver uke og har gjort det lenge
Du er sikret av Ebay buyer protection, dukker ikke varen opp får du penger tilbake. Skjedd med meg en gang, ebay betalte meg for varen. Helt genialt spør du meg. Prøv det! Mye penger å spare på slike ting på ebay
Myggnett på biltema
Biltema har i allefall denne på nettsidene sine, søkte på myggnett og fikk opp flere alternativer.

Stine Sofie:
Jeg har to stk slike firkantede mosenetting-greier i svart, kjøpt på eBay i sin tid. Kjøpte dem av AquaticMagic på eBay, samme som det er linket til ovenfor.

De er aldri brukt, kom bare aldri til å gjøre det. For tidkrevende for meg:p
Send meg en email så kan du sikkert få kjøpt mine av meg om du vil
Skal ta målene på dem.

Men om du er interessert, send email så vi ikke bruker forumet til sånne avtaler

Stine Sofie
Er snakk om et akvarie med lite bunnareal (Cocoon 18,5L, 25x25cm). Hadde vært veldig kjekt med en type netting som er enkel å håndtere og klippe til. Var hellig overbevist om at det måtte finnes noe sånt til gartner-bruk, men skulle visst ikke være så enkelt. Siden det er et rekeakvarium, er jeg veldig redd for å få tak i noe som gir fra seg noe som ruster eller gir fra seg noen giftige stoffer. Nå ja, jeg får lete videre. Takker for gode forslag, men er litt for pysete til å bestille fra eBay og utenlandske nettbutikker :-)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap