Hjelp til sammensetning

jeg har en 63 liter,med 5 neontetra,2 guppyhanner og ett lekspar av palettciklide med 2 barn..
jeg har lyst på ett par fisker som holder til oppe i vannkanten=) noen forslag til hvilke?=) tenkte kanskje på gurami av noe slag?
Det er allerede fullt i akvariet ditt, så du burde ikke ha noe mer der med den sammensetningen du har der i dag.
Jeg synes har en del fisk i det nå og neontetraen og for såvidt guppyen går jo i det øverste siktet. Hva med å utvide stimen med neontetra, de liker jo å vere en fin stim for å føle seg mer trygge
Sikkert ikke det svaret du ønsket. Jeg vet ikke hvilken gurami det skulle vært og om du ser på vannverdiene så kræsjer de litt med de fiskene du har nå...
så jeg kan ikke ha noe mer mener du? det er vel opp til hver enkelt..er det1 ikke noen mindre fisker enn gurami da?
MarenB
Jeg synes har en del fisk i det nå og neontetraen og for såvidt guppyen går jo i det øverste siktet. Hva med å utvide stimen med neontetra, de liker jo å vere en fin stim for å føle seg mer trygge:) Sikkert ikke det svaret du ønsket. Jeg vet ikke hvilken gurami det skulle vært og om du ser på vannverdiene så kræsjer de litt med de fiskene du har nå...
hm,ok..vannverdiene vet jeg strengt talt ikke..men bytter jevnlig vann selvfølgelig..

ville bare prøvd med noe nytt,synyes de fleste guramier er vakre å se på,men da styrer jeg vel unna da..
Du får guramier i mange størrelser, men jeg anbefaler deg å se på vannverdiene til fisker du ønsker deg. Det finnes mange mindre fisker også, så om går inn på "fiskebasen" som ligger under kunnskap øverst til venstre på skjermen så kan du skrive inn hvilke vannverdier du har, hvilken type fisk, temp osv. Om du søker der kommer det frem en del treff på fisker som ev passer
Selv har jeg en 63L med seks Smykketetra og et par Apistogramma borellii, og er usikker på om jeg har plass til noen Otocinclus eller ikke. Jeg ville også sagt at karet ditt er fullt.
Maddy
hm,ok..vannverdiene vet jeg strengt talt ikke..men bytter jevnlig vann selvfølgelig.. ville bare prøvd med noe nytt,synyes de fleste guramier er vakre å se på,men da styrer jeg vel unna da..


Se på hvilken PH, temperatur, plass de trenger og gjerne GH på de fiskene du ønsker deg slik at de får best mulig vannverdier. Jeg anbefaler deg også å se på hvilke fisker som går sammen

Jeg mener at karet ditt egentlig ikke har plass til fler enn å utvide stimen din, men som du sier er det opp til hver enkelt.
Maddy
så jeg kan ikke ha noe mer mener du? det er vel opp til hver enkelt..

Jo, det er opp til hver enkelt å ha så mange fisk man vil i et akvarium, dessverre må jeg nesten si.

I tillegg til at mange arter krever forskjellige vannverdier så er det begrenset hvor mye belastning et filter takler. For mange fisker og for lite filter kan føre til nitritt i vannet, noe som er temmelig giftig for de stakkars fiskene som bor der.

Om filteret er stort nok kan det likevel by på problemer med mange fisk i karet siden økt avfallsmengde (avføring, urin, uspist fôr, planterester osv) gir økt mengde nitrat i karet, som selv om det ikke er riktig så giftig, likevel gir problemer for fiskene når nivået blir for høyt.

Det som imidlertid er det mest problematiske i forhold til å ha guramier i ditt akvarium er at du har et lekspar med paletter der. Denne arten er aggressive under lek og yngelpleie og i et så lite kar så har ikke de andre fiskene så mange steder å rømme til.

Om du virkelig ønsker deg gurami så ville jeg anbefalt deg å bytte ut palettene i så fall. Det finnes en del vakre små gurami-arter som passer i en 60-liter, blant annet denne, denne og denne
takker for svar=) skal ta en titt..eneste jeg kan si sikkert,er at tempraturen ligger på rundt 26 grader=)
sebrafisk går jo helst bare i overflaten å er ikke store, men hva med å få et større kar kanskje? mulighetene er uendelige, å det er ikke så stive priser på bruktmarkedet her jo mer liter jo mer muligheter.
Sv:
Jeg stemmer for Honningguramiene, de er så lite aggressive som man kan få dem, og er veldig flotte å se på :]
Tilfeldig bekjentskap
© Pål R
Reklame for plussmedlemskap