Er denne bra nok

er denne luftpumpen bra nok til å knekke proteinhinne pluss gi fiskene litt mer oksygen.
kan man koble til ledninger og sånt også.
hvis ikke denne er bra gi meg tips om andre luftpumper.
Skal ikke mange luftboblene til for å få vekk proteinhinna på overflata, så ja den er bra nok til det formål. Regner med du har et filter i tillegg som sørger for oksygentilførsel til fiskene? Da trenger du ikke tenke på om luftpumpa gir nok oksygen til dem. Du trenger jo egentlig bare å koble til luftpumpa de gangene du sliter med proteinhinne, noe som er greit siden luftpumpene lager litt lyd...

Har du prøvd å heve utblåset på filteret høyere opp sånn at den bryter vannflata? Prøv det først, ikke sikkert at du trenger å sette opp en luftpumpe hvis du får bra brytning i overflata med filteret.
Du kan også eventuelt kjøpe en diffusor til juwel karet. Dan trer du bare på utblåsningen til pumpen på juwelfilteret. Den har da en slange som suger inn luft og blåser den ut sammen med vannet fra pumpa. Dette er mye billigere enn luftpumpe og luftstein. Jeg betalte ca 70 for diffusoren min, men den fins sikker billigere andre steder. Da er det bare å ta den av og legge den bort når proteinhinna er borte.
Vannpumpe
Jeg får ikke stilt på vannpumpa mi, jeg bruker nøyaktig den pumpa du viser i linken. Funker helt fint til mitt 60L akvarium ^^
milo83
Du kan også eventuelt kjøpe en diffusor til juwel karet. Dan trer du bare på utblåsningen til pumpen på juwelfilteret. Den har da en slange som suger inn luft og blåser den ut sammen med vannet fra pumpa. Dette er mye billigere enn luftpumpe og luftstein. Jeg betalte ca 70 for diffusoren min, men den fins sikker billigere andre steder. Da er det bare å ta den av og legge den bort når proteinhinna er borte.


Det var en ny dingseboms ( for meg iallefall)

Men det må vel være nyttig?
Det er rett og slett et munnstykke man setter på utblåsningen til powerhead på filteret. Den benytter vakumet som oppstår av vannet som beveger seg gjennom munnstykket. Vakumet suger opp luft igjennom en slange (som følger med) og blåser det ut sammen med vannet fra pumpen.
glemte å legge til bilde
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap