- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Slik gjør du bare ikke. sterk video....
Slik gjør du bare ikke. sterk video....
fy faen stygt å sei du kanset faensje levanes dy ut i elvå !!!
Postet 03.09.10 kl 19:45
Endret: 03.09.10 kl 21:35
Postet 03.09.10 kl 20:09
Postet 03.09.10 kl 20:28
Postet 03.09.10 kl 21:00
Postet 03.09.10 kl 21:03
Når et barn blir voldtatt og drept et eller annet sted i verden så er det svært få som engasjerer seg. I alle fall utenfor lokalsamfunnet.
Man leser saken, rister litt på hodet, sier "stakkars" og tenker at verden er syk. Så går man videre til neste sak på nettavisen. Enten det er om Skal vi danse eller en bloggende fotballfrue.
Er det en katt som blir puttet i en søppelkasse (som forøvrig var uskadet og i live da den ble funnet) eller noe annet så går hele internettverden bananas.
Den skyldige skal bli funnet. Om det blir liggende noen uskyldige ofre på veien er ikke så nøye.
Den idiotiske damen som var skyldig i kattesaken ble funnet. Hun har nok fått straff nå.
Denne saken det blir linket til her er stygg. Ingen tvil om det. Hun og fotografen mangler tydeligvis empati og annet. Dette er sykt. De fortjener straff fra det rette myndighetene.
Jeg har fulgt debatten på diverse nettsteder de siste dagene. Den er like ille.
Det florere av dødstrusler osv. i denne heksejakten.
Problemet er at uskyldige mennesker blir navngitt med både adresse, telefonnummer osv. Jeg har i alle fall sett tre forskjellige navn.
Et av de første navnene som dukket opp var ei 19 år gammel jente. Navnet og adressen hennes ble spredd på en måte bare internett kan klare. Selv på Dagbladet.no. At det, noen timer seinere, ble klart at det ikke kunne være henne var jo leit...Spesielt for henne. Nå var (er) det tusenvis av bloggere som trodde (tror) det var (er) henne, de som leste bloggene, hatgrupper på FB osv...
Hun har allerede fått hundrevis av drapstrusler.
Et søk på navnet hennes og "puppies" ga meg nå over 55.000 treff da jeg googlet. Oops!
Det andre navnet ga 64.000 treff i kombinasjon med "puppies" og "river".
Den siste gir hele 328.000 treff...
Hvem er den skyldige? Hun med flest treff på Google? Pyttsan...Vi ødelegger livet til alle tre så er vi sikre.
Edit: Trykket nå på linken øverst i tråden. Fikk fram en søt flodhestunge.
Det var vel neppe denne videoen ciklidesyka ville linke til...
Man leser saken, rister litt på hodet, sier "stakkars" og tenker at verden er syk. Så går man videre til neste sak på nettavisen. Enten det er om Skal vi danse eller en bloggende fotballfrue.
Er det en katt som blir puttet i en søppelkasse (som forøvrig var uskadet og i live da den ble funnet) eller noe annet så går hele internettverden bananas.
Den skyldige skal bli funnet. Om det blir liggende noen uskyldige ofre på veien er ikke så nøye.
Den idiotiske damen som var skyldig i kattesaken ble funnet. Hun har nok fått straff nå.
Denne saken det blir linket til her er stygg. Ingen tvil om det. Hun og fotografen mangler tydeligvis empati og annet. Dette er sykt. De fortjener straff fra det rette myndighetene.
Jeg har fulgt debatten på diverse nettsteder de siste dagene. Den er like ille.
Det florere av dødstrusler osv. i denne heksejakten.
Problemet er at uskyldige mennesker blir navngitt med både adresse, telefonnummer osv. Jeg har i alle fall sett tre forskjellige navn.
Et av de første navnene som dukket opp var ei 19 år gammel jente. Navnet og adressen hennes ble spredd på en måte bare internett kan klare. Selv på Dagbladet.no. At det, noen timer seinere, ble klart at det ikke kunne være henne var jo leit...Spesielt for henne. Nå var (er) det tusenvis av bloggere som trodde (tror) det var (er) henne, de som leste bloggene, hatgrupper på FB osv...
Hun har allerede fått hundrevis av drapstrusler.
Et søk på navnet hennes og "puppies" ga meg nå over 55.000 treff da jeg googlet. Oops!
Det andre navnet ga 64.000 treff i kombinasjon med "puppies" og "river".
Den siste gir hele 328.000 treff...
Hvem er den skyldige? Hun med flest treff på Google? Pyttsan...Vi ødelegger livet til alle tre så er vi sikre.
Edit: Trykket nå på linken øverst i tråden. Fikk fram en søt flodhestunge.
Det var vel neppe denne videoen ciklidesyka ville linke til...
Postet 03.09.10 kl 23:17
Endret: 03.09.10 kl 23:27
Postet 03.09.10 kl 23:33
Inaktiv bruker
Jeg synes det er fint at folk fortsatt reagerer på dyremishandling. Men, jeg tror ikke hat kan skape noen forandring i verden, selv om det sikkert ville vært svært vanskelig å bevitne noe slikt uten å hate. . Den jenta har lært seg respektløs behandling av dyr av sine foreldre og i oppvekstmiljøet. Hun er egentlig bare et offer for omstendigheter.
Postet 04.09.10 kl 00:18
Postet 04.09.10 kl 12:49
nå ser det ut til at dette er en 12 år gammel jente, som da ikke blir straffet... men foreldrene kan visst få bota på hennes vegne, opptil 5000 euro.
det som er skremmende her er jo at de fleste som ender opp med å mishandle mennesker, starter med å mishandle dyr... og det er absolutt ikke normalt at 12 år gamle jenter kaster valper i elva
det som er skremmende her er jo at de fleste som ender opp med å mishandle mennesker, starter med å mishandle dyr... og det er absolutt ikke normalt at 12 år gamle jenter kaster valper i elva
Postet 04.09.10 kl 13:03
LisbethOg fordi det skjer så mye værre ting i verden skal vi ikke reagere på ting som er litt mindre ille? Syns det er bra at folk reagerer så sterkt og at folk som gjør sånne ting som dette ser at de blir straffet av "folket" ...
Du ser sikkert at det ikke er det jeg skriver.
Jeg reagerer på dødstruslene som uskyldige mennesker får.
Jeg etterlyser like stort engasjement når det blir begått urett mot uskyldige mennesker. (Men helst uten trusler om drap.)
Når en katt i en søppelkasse skaper mye mere lynsjestemning blant bloggere da må man begynne å sette spørsmål.
Når disse bloggerne og internettstedene anklager uskyldige på veien mot målet da må du vel se at det er noe fryktelig galt.
Du synes at det er bra at folk reagerer så sterkt? Har du lest debattene på internett?
Det snakkes om drap, lemlesting, gruppevoldtekt og det som verre er. Drap av mennesker. Drap av en kanskje 12 år gammel jente. Det er ikke mye bra. (I alle fall min mening.)
Hvem er dette "folket"? Er det de som skal stå for Loven?
Det finnes videoer av mindreårige og andre forsvarsløse mennesker som blir dårligere behandlet enn denne katta i England. T.o.m. drap.
De ligger bl.a. på YouTube de også. Flere av disse trenger man ikke å bekrefte at man er over 18 år før de vises heller. (Jeg har ingen planer om å linke til dem.)
Men det kan virke som om at slikt ikke har nyhetens interesse. Det skaper i alle fall ikke samme engasjement.
Postet 04.09.10 kl 13:46
Endret: 04.09.10 kl 13:58
Inaktiv bruker
Grunnen til at folk reagerer så mye sterkere på at en katt eller hund blir misshandlet er at dette anses som kjæledyr og er således noe veldig dypt følelsesmessig for oss som kanskje selv har hatt både katter og hunder - og derfor forbinder det med dem vi har vært glad i.
Det er klart at man reagerer sterkest på det som man føler sterkest for. Det er litt lettere å distansere seg fra ting som ikke aktiverer denne omsorgsfølelsen - som vi har overfor kjæledyrene.
Hvis jeg spør feks om dere overhodet har empati og omsorgsfølelse overfor de dyrene de spiser i form av kjøtt, så ville dere nok svart at nei, de er jo matdyr, det er noe annet. Det er "naturlig" at de må lide for at vi skal spise, vi må jo ha mat:P
Liksom de som driver med akvariefisk sier at matfisk og akvariefisk er jo to vidt forskjellige ting.
Selvsagt er de ikke det; men akvariefiskene er noe følelsesmessig for oss fordi vi ser på dem som kjæledyr.
Jeg synes det er fint at folk reagerer, men, jeg skulle ønske at folk reagerte også på mye mer! På den annen side, det å ta inn over seg alt det fryktelige som skjer i verden kan være en stor belastning. Mange stenger nok av fordi de ikke makter å se det i vitøyet: Det ligger i menneskets natur å gjøre motstand mot smerte, enten den er vår egen eller andres.
Mennesket søker først og fremst nytelse; således er kjæledyrene våre med på å gi oss en "nytelse" liksom matdyrene også er med på å gi oss en annen form for "nytelse".
Hilsen en veganer
Det er klart at man reagerer sterkest på det som man føler sterkest for. Det er litt lettere å distansere seg fra ting som ikke aktiverer denne omsorgsfølelsen - som vi har overfor kjæledyrene.
Hvis jeg spør feks om dere overhodet har empati og omsorgsfølelse overfor de dyrene de spiser i form av kjøtt, så ville dere nok svart at nei, de er jo matdyr, det er noe annet. Det er "naturlig" at de må lide for at vi skal spise, vi må jo ha mat:P
Liksom de som driver med akvariefisk sier at matfisk og akvariefisk er jo to vidt forskjellige ting.
Selvsagt er de ikke det; men akvariefiskene er noe følelsesmessig for oss fordi vi ser på dem som kjæledyr.
Jeg synes det er fint at folk reagerer, men, jeg skulle ønske at folk reagerte også på mye mer! På den annen side, det å ta inn over seg alt det fryktelige som skjer i verden kan være en stor belastning. Mange stenger nok av fordi de ikke makter å se det i vitøyet: Det ligger i menneskets natur å gjøre motstand mot smerte, enten den er vår egen eller andres.
Mennesket søker først og fremst nytelse; således er kjæledyrene våre med på å gi oss en "nytelse" liksom matdyrene også er med på å gi oss en annen form for "nytelse".
Hilsen en veganer
Postet 05.09.10 kl 10:53
Endret: 05.09.10 kl 10:56
Postet 05.09.10 kl 11:55
nå kan det jo nevnes at 5 av valpene ble reddet, av en pensjonist som fant dem svømmende i en bekk litt lenger ned der elva hadde delt seg
Postet 05.09.10 kl 12:25
Postet 05.09.10 kl 12:26
Embla OfeliaGrunnen til at folk reagerer så mye sterkere på at en katt eller hund blir misshandlet er at dette anses som kjæledyr og er således noe veldig dypt følelsesmessig for oss som kanskje selv har hatt både katter og hunder - og derfor forbinder det med dem vi har vært glad i.
Hva anses barn og andre forsvarsløse mennesker som?
Så lenge folk reagerer så mye sterkere når det gjelder kjæledyr, mener jeg.
Noen ganger leser man om mennesker som skriver at kjæledyra betyr like mye som barna sine. Det har jeg vanskelig for å tro.
Postet 05.09.10 kl 12:27
Postet 05.09.10 kl 12:28
først og fremst må jeg bare si at når et menneske kaster små valper i en elv er det noe hakkande gale med topplokket...og begynne å finne unnskyldninger på hvorfor denne personen er slik synes jeg er helt tåpelig Hun burde blitt kastet i elven selv,fortjener ikke noe annet!!!!
Og dette med katten som ble kastet i bosset,hvorfor skal ikke den personen bli hardt straffet???synes det er drit bra at den saken får så mye oppmerksomhet,kanskje det sender ut et budskap til andre dyremishandlere...katter har ekstrem lav status i dagens samfunn og det synes jeg er forferdelig trist
jeg har selv katter og mine foreldre driver med omplassering og det er ingen grenser for hva folk gjør med kattene sine Så tommelen opp fra meg ang denne saken!!!
det er ALLTID slik når man snakker om dyrevern at folk begynner å dra inn andre saker,at andre har det verre osv,hehe...man snakker om u-land osv,at de har det fælt og det har de jo...men jeg støtter heller dyrevern pga jeg vet at pengene kommer frem feks i mange fattige land har de så mye våpen,mens befolkningen sulter,helt tragisk...og da lurer jeg ofte på om noe av pengene kommer frem,det blir jo aldri bedre..?
en ting til...
"slaktedyr" som noen sier...har det helt forferdelig i den lille tiden de lever her i norge...jeg synes det er trist at folk er så lite opplyst og faktisk tror at dyrene har det flott...feks den nye tine reklamen gjør meg bare trist,det er laaaaang fra sanheten men det er en annen diskusjon
hilsen vegetar,katte og hunde elsker
Og dette med katten som ble kastet i bosset,hvorfor skal ikke den personen bli hardt straffet???synes det er drit bra at den saken får så mye oppmerksomhet,kanskje det sender ut et budskap til andre dyremishandlere...katter har ekstrem lav status i dagens samfunn og det synes jeg er forferdelig trist
jeg har selv katter og mine foreldre driver med omplassering og det er ingen grenser for hva folk gjør med kattene sine Så tommelen opp fra meg ang denne saken!!!
det er ALLTID slik når man snakker om dyrevern at folk begynner å dra inn andre saker,at andre har det verre osv,hehe...man snakker om u-land osv,at de har det fælt og det har de jo...men jeg støtter heller dyrevern pga jeg vet at pengene kommer frem feks i mange fattige land har de så mye våpen,mens befolkningen sulter,helt tragisk...og da lurer jeg ofte på om noe av pengene kommer frem,det blir jo aldri bedre..?
en ting til...
"slaktedyr" som noen sier...har det helt forferdelig i den lille tiden de lever her i norge...jeg synes det er trist at folk er så lite opplyst og faktisk tror at dyrene har det flott...feks den nye tine reklamen gjør meg bare trist,det er laaaaang fra sanheten men det er en annen diskusjon
hilsen vegetar,katte og hunde elsker
Postet 05.09.10 kl 12:37
Lena Ellingsendet er ALLTID slik når man snakker om dyrevern at folk begynner å dra inn andre saker,at andre har det verre osv,hehe...man snakker om u-land osv,at de har det fælt og det har de jo...men jeg støtter heller dyrevern pga jeg vet at pengene kommer frem ;) feks i mange fattige land har de så mye våpen,mens befolkningen sulter,helt tragisk...og da lurer jeg ofte på om noe av pengene kommer frem,det blir jo aldri bedre..? en ting til... "slaktedyr" som noen sier...har det helt forferdelig i den lille tiden de lever her i norge...jeg synes det er trist at folk er så lite opplyst og faktisk tror at dyrene har det flott...feks den nye tine reklamen gjør meg bare trist,det er laaaaang fra sanheten :( men det er en annen diskusjon ;)
Så om mennesker lever i konstant nød og trues med våpen, er det bedre å hjelpe dyr?
Synes dette er en litt underlig holdning. Selv om ikke alle pengene kommer frem, vil de alikevell få det bedre. Det blir heldigvis stadig mindre fattigdom og sult i verden, men om alle proriterte dyr fremfor mennesker, ville det neppe vært slik.
Dersom du vil være sikker på at pengene kommer frem og at det hjelper enkeltmennesker ut av fattigdom, kan du for eksempel gå inn på www.kiva.org Det finnes mange organisasjoner som gir hjelp til mennesker med veldig små administrasjonsutgifter, det er ikke bare Røde Kors som driver på der ute.
De fleste slaktedyr har det ganske godt mens de lever. Det varierer selvsagt fra gård til gård og ikke minst mellom dyreslagene. Min lille "rangering" er at sauene har det best, deretter kommer Kuene og så grisene. Høns/kylling har det stort sett helt forferdelig, så jeg forsøker å unngå å spise disse.
Den tine-reklamen er et stykke fra sannheten, men da først og fremst det med at kalvene ikke går sammen med melkekyr på beite. De blir skilt ved fødselen, eller innen noen dager. Men de aller fleste kyr i norge går på beite det meste av sommerhalvåret. (Selv om regelverket sier at de kan holdes inne hele året.)
Postet 05.09.10 kl 14:37
Misforstå meg riktig,jeg sier bare at jeg velger å støtte dyrevern,ikke at jeg ikke synes synd i alle de fattige menneskene....Det er jo helt forferdelig
Men så ufattelig mange dyr lider også i stillhet....
Jeg skal ikke forsette å diskutere gårdsdyrene...
Høns har det helt forferdelig...Synes og det er utrolig rart at folk sier at kylling er så sunt..Hva er sunt med en kylling som er 5 ganger større enn det de skal være?
Tenk alt det dritet disse stakkars dyrene er fylt med
Men tilbake til videoen,det er helt forferdelig...
Hva får en person til å bli så ond?
Men så ufattelig mange dyr lider også i stillhet....
Jeg skal ikke forsette å diskutere gårdsdyrene...
Høns har det helt forferdelig...Synes og det er utrolig rart at folk sier at kylling er så sunt..Hva er sunt med en kylling som er 5 ganger større enn det de skal være?
Tenk alt det dritet disse stakkars dyrene er fylt med
Men tilbake til videoen,det er helt forferdelig...
Hva får en person til å bli så ond?
Postet 05.09.10 kl 15:43