Malawi

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva dette er. Har de sammen med "Borley", "Hongi" og "rød sebra".
Malawi
Det kan godt hende, de er ca 2 år gamle. I følge "fiskebasen" finnes det jo mange varianter, men i "basen" mangler den "RØDE" den langsgående stripen som mine har. Formen stemmer jo. Takk så langt.
Jeg tror heller det er en Protomelas av noe slag.
Eventuelt en Otopharynx.
Malawi
Jeg tror ikke det er en Otopharynx. Den er spissere enn mine, og med konkav halefinne. Jeg holder en knapp på en variant av Red Ruby. Takk for sammenligningen.
Jeg er nesten sikker på at det ikke er Aulonocara, men har du sjekket ut Protomelas da?
Jeg tror det er denne: Protomelas sp. "spilonotus tanzania"
(Bilde av hunnen lenger ned på siden).
For meg ser det ut som en av de jeg har. Enig med Shiramor det ligner en Protomelas. Sjekk denne. Det ser ut som om du har et par ungfisker. De farger ikke ut før de er langt over et år, nærmere to eller vel så det.
Malawi
Jeg er fremdeles usikker. De "Protomelas" jeg har sjekket har ikke den markante "brede stripen" fra øyet og ned mot munn som mine har, både han og hun. Det paret jeg har er som sagt over 2 år gamle. Ellers så stemmer det noenlunde med form og farge.
Malawi
Hei Rody. Var innom malawikaret ditt, der har du den hu'a som jeg har, så ingen han. Du kaller den " Ctenopharynx nitidus". Det ser ut som det stemmer, og jeg syns jeg kjenner igjen navnet fra den gang jeg kjøpte paret på en auksjon i Lillestrøm. Fiskebasen har ingen bilder. Mener jeg sjekket der også dengang for å være sikker. Siden har det kokt bort i kålen.
Det er muligens feil tekst på det bildet. Har hatt den diskusjonen med meg selv og andre tidligere. Jeg kjøpte to arter på auksjon, men blandet dem etter at jeg var kommet hjem. Nå husker jeg ikke hva som er hva, men falt ned på at det var en Protomelas. Se selv. Det er det ene og det andre.

Støtter Shiramor på at det er en Protomeles av noe slag... hva med en variant av red empress...?
Sjekk ut det 7'ende bildet på denne profilen f.eks...

http://www.cichlid-forum.com/profiles/species.php?id=1369
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap