Hvor mange fisk i 90 liter?

Inaktiv bruker
Hei, jeg har en 90 liter og lurer litt på hvor mange fisk jeg kan ha i den. Jeg har: 1ciklide-par,
2 corydoras paleatus,
1 liten sverddrager
1 gibbiceps. (Gibbicepsen blir gitt bort før den blir for stor)
Jeg lurer på om jeg kan ha fler eller om det jeg allerede har er for mye?

Lurer også på om coryene spiser eggene til ciklidene, og omvendt?
bør jeg ta ut eggene deres?
cory`ene tar faktisk gjerne sine egne egg, så dem er egg tyver i mine øyne.

Og når det gjelder flere fisker så kan jeg jo si at cory`ene liker helst og være i flokk minst 6stk helst flere.

jeg har fler typer av dem.

En flekket
som er igjen alene etter at resten har falt bort over tid.

8-9 panda corydoras

4 metall
Denne gjengen vil enten bli økt eller gitt tilbake til butikken når dem er kommer seg litt. Og jeg har tid til og ta turen.
Dem har fått en har start her.
Inaktiv bruker
skal vurdere flere coryer)
Du må nesten fortelle hva slags ciklider du har for at vi skal kunne hjelpe deg. Det finnes vannvittig mange ciklider. Fra bitte små til veldig store. Mange av ciklidene tar også mye plass i karet (revir) -selv om de er små.
Inaktiv bruker
jeg har cikliden Thorichthys meeki.
Dagny
jeg har cikliden Thorichthys meeki.

Syns du skal lese i profilen på denne fisken, her. Ja da er akvariet ditt for fullt. 90L er alt for lite til denne type ciklide. Når disse blir kjønnsmodne og skal passe på egg kommer alle de andre fiskene dine til å få skikkelig trøbbel, aller helst drept fordi karet er så lite. Du bør selge dem til noen som har stor nok plass. Heller skaffe deg noen fisk som passer i 90L.
Inaktiv bruker
ånei, skal prøve å finne en kjøper med en gang !!
Dagny
ånei, skal prøve å finne en kjøper med en gang !!

Ser du har skrevet i annonsen at de er kjøpt for bare en dag siden. Jeg hadde levert de tilbake til butikken og forklart at du ikke kan ha de på grunn av størrelsen på akvariet ditt.
Fortalte du i butikken hvor stort akvarie du hadde da du kjøpte de?
Hvis ikke, fortell det når du leverer tilbake og få deg noen andre ciklider som passer i ditt kar, det er mange flotte ciklider som kan gå i en 90 liter.
Inaktiv bruker
det blir litt vanskelig å levere de tilbake med det første, bor tre og en halv time unna byen der jeg kjøpte dem, men jeg drar neste helg med dem tilbake med mindre jeg finner en kjøper i nærområdet. tror du det går bra at de er her en uke ?
Det går nok fint det.
Ta deg en telefon til butikken der du kjøpte de og forklar problemet så de er klar over at de får de i retur om en uke. Greit at de vet det, så blir de ikke så lang i maska når du kommer med de.
Inaktiv bruker
ok, så bra
Inaktiv bruker
Hei
hvis du har 90l kan du ha i den 90cm med fisk
90 cm med fisk???? Så du mener hu kan putte en meter lang fisk i karret sitt? Er jo som å trøkke deg ned i en koffert å la deg bo der det jo:s den regelen med 1cm fisk per liter er jo på tryne!
Det jeg har hørt er 4cm fisk pr. 10l vann
Reglene om så så mange liter til så så mange cm fisk er noe som ikke er gangbart. Det er mange flere faktorer enn størrelse på fisken som spiller en rolle. Aktiviteten til fisken (svømmer de mye?) og tempramentet til fisken (er den snill som et lam, eller aggressiv?) spiller en større rolle enn bare størrelsen.
Hvor mye fisken spiser spiller også en rolle, da fisker som spiser mye og proteinrik for griser mer enn andre, og trenger derfor stort filter. Så du må også se om filteret klarer å takle alle fiskene man skal ha i akvariet.

90liter, har jeg plass til mer?
Jeg har

2 ancistrus

3 dverg gurami

2 kakadueciklider
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap