Død fisk i akvariet

Hadde for et par dager siden en fisk ca 12 cm som kom seg over bakgrunnen. Denne satte seg fast nederst i ene hjørnet og er ikke mulig å få fatt i pga utformingen på bakgrunnen. Jeg ser fisken gjennom glasset og nå er den død. Det jeg lurer på er om dette vil ha noen innvirkning på vannverdiene siden jeg faktisk ikke har noe annet valg enn å la fisken råtne på stedet? Har forsøkt å "slamme" den ut men det går ikke. Karet er 540 liter og jeg skal ikke være hjemme i helgen så noe vannbytter fra onsdag til fredag er ikke mulig. Noen som har opplevd noe lignende?
Det er akkurat sånne ting som gjør at jeg syns bakgrunner er skumle.. Men hva med å suge ut vannet etterhvert som fisken løser seg opp? Altså jevnlig slamming av bakgrunnen?
Kan prøve å slamme ut vannet bak bakgrunnen ja og senke vannstanden. Tror ikke det siver så mye frem da. Får ta litt hver dag. Vanskelig å komme til. Noen steder er bakgrunnen helt i glasset mens andre steder er det mye bedre plass.
Død fisk i akvariet
Jeg har fått samme problem. Har en bakgrunn i min 350 liter med steder der bakgrunnen er helt i glasset, og noen steder der det er litt plass. Merket meg en Kuhlii-ål som har dødd bak der som nå ligger og råtner på et sted der det ikke er mulig å komme til.

Hvordan gikk det i ditt tilfelle?

Noen av dere som vet om en råtnende fisk vil oppløse seg selv og bli brutt ned, eller vil den bringe sykdom etc til akvariet dersom den ikke blir fjernet?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap