Noen som spiser på halen til kampfisken

Hei, har et 180 liters akvarie, med div fisk: plattyer,mollyer noen regnbuefisk, røde fantomeraer en stor malle som bor i en krukke, 10 små sugemaller og en kampfisk.
Dette er kampfisk nr 2, som ser ut til og trives, men noe eller noen rapper finnene hans. Har en mistanke til disse små mallene, men usikker. Vurderer og sette han i isolat, men har jo lyst til at han trives og blir boende. Noen som har eraring eller kan komme med noen tips er jeg takknemelig
Alle disse kan finne på å nappe finnene:
platy,molly, regnbuefisk, røde fantomeraer.

Jeg ville absolutt tatt ut kampfisken
Stakars, men det er vel det beste, nytter ikke og si fy til hele gjengen. Men det ser ut som han trives og farter rundt og kan ikke si jeg har sett noen plage han. Men ser ut som om det skjer i mørket
Kampfisk hanner
egner seg KUN alene helt til de har bygde et skum rede da setter mann inn en hunn et døgn eller to så hu får lagt egga så fjernes hunn igjen å de egner seg serdeles dårlig i selskaps akvarier/ selskap med andre fikser
Takk for svar, da blir det bolle og isolat på han
Er kun en kampfisk, dette er nr 2, den forrige mistet også finnene og døde. Men han har vert i akvariet i en uke uten tegn til at noen plager han
Men
uansett er kampfisker spesielt hanner noen enstøinger som helst vil være alene en ancestrius eller snegler til å holde rent gåt bra men ikke annen fisk har selv drevet på med kampfisk i 15 år
Klar tale. Synd for han er fin der han svømmer rundt, men finere levende enn død så får finne fram gullfiskbollen og pynte opp til han.
Takk for svar
Tviler litt på at platy eller guppy vil bedrive noe særlig finnenapping. Tror mest på fantometra eller regnbuefiskene.

BTW: Drev og rengjorde i et kar med regnbuefisk, og hadde et halvgrodd sår på armen - de kom og nappet i såret så jeg begynte å blø igjen. Så de er ikke fullt så uskyldige som de kan virke som.
La merke til to fantomteraer som var litt pågående, men dette skjer jo ikke når man ser på, så han har nå fått nytt hjem i en bolle. Litt ensom, men bedre enn og miste halen. Takker
Som sagt
kamfisk hanner liker ikke selskap de VIL være alene
Han er nå flyttet i en ca 12L bolle, alene. Men er det noen maller eller andre renholdere han kan gå med?
Ja
ancestirus eller ottoer går bra så lenge det er varke og filtrering der
sebraciklide
ancestirus eller ottoer går bra så lenge det er varke og filtrering der

12L er overhodet ikke plass nok til denne type fisk!

12L kan gå til en kampfisk en stund, men jeg ville skaffet noe som er dobbelt i størelse hvis den skal bo der permanent
Nå blir det 60L til kjekken, samt noen damer. Han har kommet seg, men finnene har blitt røde i tuppen
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap