6 ukjente planter.

Legger inn tre bilder av hver type plante Så får jeg håpe noen vet hva de heter =)

Plante nr 1.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Denne lignet fælt på vasspest syns jeg
Første planten er egeria densa (vasspest) den i andre innlegget synes jeg lignet ferksvannstang, men er noe mer usikker på den så den får andre ta seg av.
Lena Jansberg
Første planten er egeria densa (vasspest) den i andre innlegget synes jeg lignet ferksvannstang, men er noe mer usikker på den så den får andre ta seg av.

Jeg tror også at det er ferskvannstang :P Men er litt usikker.. Får se hva andre sier Tusen takk for svar =)
Er ganske sikker på at nr 1 er Vasspest, og nr 2 er Ferskvannstang =)

Ferskvannstang trives best når den får vokse på ei rot eller en stein ^^,
nr 3 synes jeg kan se ut som HC Cuba
Plante nr.2 er ferskvannstang, plante nr.3 kan kanskje være Glossostigma elatinoides?

Ferskvannstang trives også godt med å bare ligge løs på bunnen hvis det ikke er for mye strøm i karet, den skal ikke stikkes ned i sanden.
Plante nr.5 tror jeg er en Proserpinaca palustris 'Cuba', de blir grønnere og mindre taggete i bladene hvis de ikke har godt nok lys har jeg lest et sted.
Plante nr 7
Det var vist 7 planetr, så her kommer nr 7 :P

[External Image][External Image][External Image]
1 egeria densa (vasspest)
2ferksvannstang
3 HC Cuba ? Eller Glossostigma elatinoides ? Synes selv den ligner mest på HC cuba.
4 bacopa monnieri
5 Proserpinaca palustris 'Cuba'
6
7

Er glad for alle forslagene som dere kommer med =)
Mosen er jeg usikker på, den virker mer oppadvoksende enn mosen jeg har her. Nr. 7 ligner på javabregne. Isåfall burde du få den opp fra sanden og feste den på en rot.
heidisen
Mosen er jeg usikker på, den virker mer oppadvoksende enn mosen jeg har her. Nr. 7 ligner på javabregne. Isåfall burde du få den opp fra sanden og feste den på en rot.

Å farsken, ska den voks på røtter :P hehe.. Ja, da ska æ få den opp av sainna :P Takke masse for hjælp =)
1 egeria densa (vasspest)
2 ferksvannstang
3 HC Cuba ? Eller Glossostigma elatinoides ? Synes selv den ligner mest på HC cuba.
4 bacopa monnieri
5 Proserpinaca palustris 'Cuba'
6
7 javabregne

Ingen som vet hva slags type nr 6 er ?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap