Det koster å ha kar!nrk1 program

NRK1 onsdag 6. april kl 20.15 Folk: Det koster å ha kar
Akvarieentusiast

Det dyreste møbelet hjemme hos Tor Åsmund Evjen er et kar med 800 liter saltvann. Det som er opp i er enda dyrere. Tor Åsmund tilhører et stort og taust fellesskap som vi til daglig hører lite om: Folk som er så fascinert av livet under vann at de må ha det i stua si – akvarieentusiastene!

Akvarieentusiaster gjør ikke så mye ut av seg, men de er mange og dyrker sin hobby med stor iver. Tor har laget seg en skikkelig utfordring når han nå skal ut på flyttefot med sitt omfangsrike menasjeri.

Populær hobby
Akvarium er stadig en av de mest populære hobbyene vi har og fiskeelskeren Tor er definitivt i megaklassen. Hovedmøblet hjemme hos ham er et saltvannsakvarium på nesten 800 liter.

Tor lager alt saltvannet selv, i kjelleren, av spesialimportert salt og springvann som han renser 99,9 prosent rent! Det fordamper 50 liter i uka fra akvariet og når karet står i andre etasje, blir det mye bøttebæring. Derfor er Tor og kona på utkikk etter nytt hus. Blir det huskjøp må altså det digre akvariet og hele maskineriet ut på flyttefot.
Dette er et program jeg skal se i hvertfall.
kanskje NRK får gjort nytten sin, å kapret litt av min tid på onsdags kvelden
Plussmedlem
Dette skal jeg absolutt se på! Gleder meg.
Pass på folkens! Et kvarter igjen til det begynner.
Ojjda
Det var ett flott kar men,,, Det er litt vel mye stuk for min del
saltvanns akvarier er virkeligt flott. men etter alt det arbeidet, å ikkje minst prisene, så mistet eg nesten lysten på saltvanns akvarier:p

å 10 000kr for en fisk som lever 14 dager? :o
sender mine tanker til både fisk å eiger.
åhr fekk lyst på saltvannskar nå, men akk så dyrt, mye å passe på og men vakkert
"litersyken" hmm en reporter som har søkt litt rundt :P
Ja saltvann frister når jeg ser et så fint kar.Men d virker som om d er veldig mye styr med d.
Inaktiv bruker
gikk inn på nett tv for å se denne, men de hadde ikke lagt ut denne. fant de andre innenfor samme serie folk, men ikke denne.
Den går i reprise flere ganger denne uke mener jeg å ha lest.Allerede i morra trur jeg d var.
Flott program :o)

Synd med den fisken da...
For oss som ikke fikk det med oss på TV'en i går så ligger programmet her
Rita Revestrek
For oss som ikke fikk det med oss på TV'en i går så ligger programmet [URLBLOCK1] :)

Takk for den linken! Da får jeg sett det selv om det var fotballkamp i går kveld da
10 000 kr for en fisk, han er en ekte akvarist. Likte programmet.
Tusen Takk for linken,virkelig gøy og se på Og for ett Akvarium...
Inaktiv bruker
der var den lagt ut. takker for linken. kjekt å se trist med fisken.
G-altifrons sp Stavanger
åhr fekk lyst på saltvannskar nå, men akk så dyrt, mye å passe på og men vakkert :D "litersyken" hmm en reporter som har søkt litt rundt :P

Fikk den litersyk diagnosen for noen år siden da jeg drev med karr på Bømlo, ting har blitt litt bedre siden da

Flott akvarie , fisk og koraller. Mannen gjør en ordentlig innsats for å holde det pent. Lurer på om jeg skal ta med noe greier fra Keneth til han når jeg kjører nordover i sommer, det bør ikke være nødvendig å ta toget helt til Moss for EN fisk...

Jeg tror det var Dag-Jostein som hadde denne i 3000literen..
Tilfeldig bekjentskap
© Silje Oksavik
Reklame for plussmedlemskap