- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Levendefor fra bekken/dammen
Levendefor fra bekken/dammen
Hallo, Var ute og gikk tur med hunden idag og gikk forbi et lite vann, Jeg måtte jo ned og se på livet der, Og det var mye,mye små kryp nedi der, Og jeg lurer på om det er noe jeg overhodet IKKE bør ta med meg hjem fra sånne vann??
Også er det en annen tråd her på forumet som beskriver det og sette en vann balje ut og la myggen legge egg der,Bør jeg eller må jeg ha noe annet oppi der enn vann???
Også er det en annen tråd her på forumet som beskriver det og sette en vann balje ut og la myggen legge egg der,Bør jeg eller må jeg ha noe annet oppi der enn vann???
Postet 10.04.11 kl 15:43
Bump
bump
Postet 10.04.11 kl 16:21
Postet 10.04.11 kl 16:46
Jeg husker i farten ikke når Moss Akvarieklubb skal ut i skog og mark og lære om levendefor-fangst, det kommer melding på hjemmesiden. Medlemsmøtene holdes siste mandag i måneden, tipper det er maimøtet som krever gummistøvler, håv og syltetøyglass, du er hjertelig velkommen :o)
Det betyr i alle fall at fangst av levendefor er fullt mulig! Tror ikke mygglarver er kravstore, litt regnvann i en krøll på presenningen er mer enn nok til å få mygglarver her i alle fall.
Det betyr i alle fall at fangst av levendefor er fullt mulig! Tror ikke mygglarver er kravstore, litt regnvann i en krøll på presenningen er mer enn nok til å få mygglarver her i alle fall.
Postet 10.04.11 kl 16:59
Endret: 10.04.11 kl 17:02
Kult
Kanskje jeg blir og finne der, Jeg har forøvrig dristet meg til og og prøve noen Svarte?? mygglarver(de var svarte) som jeg fant i dammen, Det er nok rimelig fiskeløst der,nærmest en myr, Men tror kanskje de er litt små enda disse larvene,, De er der enda i allefall..
Takker for Svar
Takker for Svar
Postet 10.04.11 kl 18:54
Postet 10.04.11 kl 22:16
Hva mater dere med?
Takk for tipset Lisbeth.
Prøver å finne ut av alle artiklene her på forumet, men det er så mye å lete igjennom for en som er ny her.....
Har fanget noen vannlopper i dammen til naboen, men jeg har bare stor rovfisk (sebra;tigerciklider, bikir, slangehodefisk og botia? så jeg synes de virker litt puslete.
Har funnet litt mark også, ciklidene likte det.
Er det noen som vet om igler er greit å bruke?
Bikiren jakter jo ikke på dagtid, så det er jo greit om det lever til han skal ut å fiske også... Han liker jo dessuten ting som går litt høyere i akvariet (les sebrafisk og tetra)
Hva bruker folk?
Prøver å finne ut av alle artiklene her på forumet, men det er så mye å lete igjennom for en som er ny her.....
Har fanget noen vannlopper i dammen til naboen, men jeg har bare stor rovfisk (sebra;tigerciklider, bikir, slangehodefisk og botia? så jeg synes de virker litt puslete.
Har funnet litt mark også, ciklidene likte det.
Er det noen som vet om igler er greit å bruke?
Bikiren jakter jo ikke på dagtid, så det er jo greit om det lever til han skal ut å fiske også... Han liker jo dessuten ting som går litt høyere i akvariet (les sebrafisk og tetra)
Hva bruker folk?
Postet 18.05.11 kl 13:14