Inredningsprosjekt :)

er usikker på liter men målene er: h 46, L 77 og B37 noen som vet kormye liter det er?
men skal lage inredning på det og vil lage alt selv (bortsett fra plantene) hehe,,
kom med ka bakrun eg skal ha og ka ting eg trenger så kan eg skaffe alt
Her finner du en kjekk literkalkulator, skriv inn målene så får du frem antall liter
Hei
Takk for hjelpen =)
Det ble ca 130 lites.
Her trenger du og ta kraftige vannbytter...
Hei :)
det er byttet vann,, men det er gromsete etter sanden,, har sand som ligger innimellom all den svarte grusen
Plussmedlem
Å innrede et akvarium er alltid gøy Når det gjelder bakrunn kan jeg anbefale en ting som blir bra; male bakglasset svart med akrylmaling. Det blir veldig pent, egentlig. Man ser ikke noe bak, bare svart, og det er blir veldig fint med et godt beplantet akvarium med trerøtter osv... eller så går det an å lage bakgrunner selv, men her skal ikke jeg gå noe mer inn på ting Her må andre komme med innspill.
thanx men vil lage en bakrun selv
eg skal inn til biltema i dag og kjøpe ny sand så skal meg og en kompis ut i skogen og se om me finner noen røtter eg vil ha ett fint akvarie med planter så mine fisker kan vokse oppi når dette karet blir for lite kjøper eg ett større og så får noen andre bu i dettte for øyeblikket har eg 3 småe oscar, catmalle, blå delfinciklide og en fisk eg ikkje aner ka er :S men legger ut noen bilder
Bildene
sorry for dårlig kvalitet,, skal prøve og få bedre bilder ja det ser veldig gromsete ut,, men det er det ikkje,, e klart vann tror det kan vere lyse for det er veldig gult,, så eg skal inn og se om eg får kjøpt meg noen andre lys
Hvorfor ikke vente med å kjøpe nye fisk til du har fått innredet karet? Ser du har fått noen oscar også nå. Det er ganske stressende for nyinnflytta fisk å være i karet mens du skal romstere og innrede. Også er karet alt for lite til disse fiskene... Er det nystartet? Det ser veldig nystartet ut?
Kjøpt noen planter :)
i dag var eg og kjøpte noen planter ikkje mye men noe brukte ca 150 kr og fikk en mose på kjøpet vet ikkje kas mose det var men det var ikkje javamose sa de i butikken,, kan legge ut bilder skal ta nen bilder snarest mulig
Bilder :)
byttet vann men kan noen si meg kas mose det er?
Jøss! Er det ulvefisk jeg ser i en av bildene dine?
Hei
ulvefisk? eg e usikker på ka det er
Nå er jeg ingen ekspert, men har hatt akvarium i mange år.
Men må jo bare lure litt. Er det bra for disse fiskene å komme opp i et akvarium som ikke er klart? Bakgrunn og planter og slikt er ikke på plass, vannet må byttes stadig pga det ikke er klart. Det blir masse roting og hender oppi der.

Trodde man ideelt sett skulle ha akvariet ferdig innredet, og at det skulle stå så og så lenge, før man lot fisk flytte inn i det?

Stress hos fisk gjør dem mottakelige for sykdommer. Og syke fisk er ikke gøy, og ofte dør de av sykdommene, eller man må til å medisinere, og så kommer hele akvariet i ubalanse.

Synes ikke du skal ha flere fisker i akvariet før alt er klart.
Heiiiii
er bare blitt bytett en gang på det og alt e ferdig,,, men skal slege fiskene og få inn noen mindre for det akvarie eg sku ha kom aldri
store fisker e ælsk
skal slege fiskene og få inn noen mindre

Regner med at du skal selge og ikke slå den ihjel
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap