- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Skrilz lille akvarie-verden
Skrilz lille akvarie-verden
hei hei
vet ikke helt hvordan jeg skal begynne her, så hiver meg bare ut i det.
har to kar oppe å går nå. ett lite ett på 80 liter og ett litt større på 130 liter. så kommer det et lite yngelakvarie idag. på 10-20 liter.
80 literen var egentli ment for sommerfuglciklidene mine, men de måtte flytte da perlegurami hanna som går i 130 litern fant ut han skulle lage skumrede. så nå går det 8-10 biiiiitte små perlegurami babyer der. de er knappe en uke nå, men er aktiv som bare det. svømmer frem og tilbake som småe lyn i kare:P
har aldri hatt yngel på perlegurami, så dette syns jeg var artig, har allerede to stykker som får nytt hjem når de er store nok
har foret de på infusorier siden de ble frittsvømmende.
oj ser nå at dette ble veldig rotete, er så ivrig når det er nye innbyggere i akvarie
kan vel fortelle litt om alt det andre og. har egentlig aldri hatt den store interessen av akvarie. er den seneste tiden det er blitt en hobby. har alltid hatt akvarie da, men det har vært mere selskaps akvarie.
men nå skal det lille akvarie bli for de sør-amerikanske fiskene mine. kardinaltetra og sommerfugler.
det store er foreløpig fiskesuppe, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. der går det litt forskjellig fra overalt i verden. er myyye fisk der og som skal ha ekstremt mye større kar, så skal se om jeg får solgt unna de store fiskene. 2 kyssegurami og 2 praktbotia og 1 gibbiceps. hvorfor informerer ikke dyrebutikken om str på akvarie????? enda jeg sier at jeg har 130 liter, selger de stoooore fisk til meg. dette var da før jeg begynte å lese om fisken og str de trengte på akvarie. før jeg viste at akvaforum fantes
nei, får vel avslutte dette innlegget, før det blir altfor langt. kommer med oppdatering senere om hvordan det går med mine små perleguramier
vet ikke helt hvordan jeg skal begynne her, så hiver meg bare ut i det.
har to kar oppe å går nå. ett lite ett på 80 liter og ett litt større på 130 liter. så kommer det et lite yngelakvarie idag. på 10-20 liter.
80 literen var egentli ment for sommerfuglciklidene mine, men de måtte flytte da perlegurami hanna som går i 130 litern fant ut han skulle lage skumrede. så nå går det 8-10 biiiiitte små perlegurami babyer der. de er knappe en uke nå, men er aktiv som bare det. svømmer frem og tilbake som småe lyn i kare:P
har aldri hatt yngel på perlegurami, så dette syns jeg var artig, har allerede to stykker som får nytt hjem når de er store nok
har foret de på infusorier siden de ble frittsvømmende.
oj ser nå at dette ble veldig rotete, er så ivrig når det er nye innbyggere i akvarie
kan vel fortelle litt om alt det andre og. har egentlig aldri hatt den store interessen av akvarie. er den seneste tiden det er blitt en hobby. har alltid hatt akvarie da, men det har vært mere selskaps akvarie.
men nå skal det lille akvarie bli for de sør-amerikanske fiskene mine. kardinaltetra og sommerfugler.
det store er foreløpig fiskesuppe, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. der går det litt forskjellig fra overalt i verden. er myyye fisk der og som skal ha ekstremt mye større kar, så skal se om jeg får solgt unna de store fiskene. 2 kyssegurami og 2 praktbotia og 1 gibbiceps. hvorfor informerer ikke dyrebutikken om str på akvarie????? enda jeg sier at jeg har 130 liter, selger de stoooore fisk til meg. dette var da før jeg begynte å lese om fisken og str de trengte på akvarie. før jeg viste at akvaforum fantes
nei, får vel avslutte dette innlegget, før det blir altfor langt. kommer med oppdatering senere om hvordan det går med mine små perleguramier
Postet 11.11.11 kl 16:08
Postet 15.11.11 kl 00:27
sitter her å lurer på hva jeg skal gjøre med mine to kyssegurami. de er jo alt for stor til mitt lille kar.
har prøvd å legge ut annonse om det er noen som vil ha de, men de som har meldt sin interesse har bare kar som er 20-30 liter større enn mine. syns det blir for lite til de to.
skjønner ikke hvorfor jeg har kjøpt de engang, de er jo så kjedelig og fargeløs
samme med gibbiceps'en.
så sitter jeg å sikler på alt av maller for tiden har så lyst på noen kule maller, som ikke koster både skjorta å ræva. men ancistrus blir det iallefall, når jeg kommer meg til dyrebutikken.
kjenner litersyka og tar meg, sakte men sikkert. har så lyst på et enormt akvarie med masse ciklider iallefall større akvarie, med ciklider så 130 litern kan bli labyrint-kar. *drømme-seg-bort*
Igår fikk jeg fordelt litt planter ut i begge akvariene, den store var nesten plantefri, pga yngla i den lille. så jeg fikk skifta vann på lille kare og delt lotusen i flere deler. så nå er den største delen av lotusen i storkare, ble så mye finere med planter der igjen skulle egentlig hatt litt bunnplanter og, sånne småe, men det er vel ikke å oppdriver her. er ikke det beste utvalge på butikken her...:/
slenger inn ett bilde av perlegurami-stoltheten min dårlig mobilbilde, sådan
har prøvd å legge ut annonse om det er noen som vil ha de, men de som har meldt sin interesse har bare kar som er 20-30 liter større enn mine. syns det blir for lite til de to.
skjønner ikke hvorfor jeg har kjøpt de engang, de er jo så kjedelig og fargeløs
samme med gibbiceps'en.
så sitter jeg å sikler på alt av maller for tiden har så lyst på noen kule maller, som ikke koster både skjorta å ræva. men ancistrus blir det iallefall, når jeg kommer meg til dyrebutikken.
kjenner litersyka og tar meg, sakte men sikkert. har så lyst på et enormt akvarie med masse ciklider iallefall større akvarie, med ciklider så 130 litern kan bli labyrint-kar. *drømme-seg-bort*
Igår fikk jeg fordelt litt planter ut i begge akvariene, den store var nesten plantefri, pga yngla i den lille. så jeg fikk skifta vann på lille kare og delt lotusen i flere deler. så nå er den største delen av lotusen i storkare, ble så mye finere med planter der igjen skulle egentlig hatt litt bunnplanter og, sånne småe, men det er vel ikke å oppdriver her. er ikke det beste utvalge på butikken her...:/
slenger inn ett bilde av perlegurami-stoltheten min dårlig mobilbilde, sådan
Postet 16.11.11 kl 19:51
Hei hei!
Hvor bor du?
Kunne tenkt meg de kysseguramiene hvis det er slik at du gir de bort :0) Hvis du ikke bor så aaalt for langt unna da.
Har et akvarium på 375 liter, selv det er jo litt lite. Men det fyller kravene til minste lengde :0) Du får ta kontakt hvis du synes det er interessant.
Og gratulere med egen tråd her inne, da kan jeg følge deg videre :0)
*Klem*
-Kamilla-
Hvor bor du?
Kunne tenkt meg de kysseguramiene hvis det er slik at du gir de bort :0) Hvis du ikke bor så aaalt for langt unna da.
Har et akvarium på 375 liter, selv det er jo litt lite. Men det fyller kravene til minste lengde :0) Du får ta kontakt hvis du synes det er interessant.
Og gratulere med egen tråd her inne, da kan jeg følge deg videre :0)
*Klem*
-Kamilla-
Postet 17.11.11 kl 11:09
Postet 17.11.11 kl 18:20
Postet 17.11.11 kl 21:21
Inaktiv bruker
der hadde jeg også hvert i tvil, men du kan jo se f.eks her:
http://www.webzoo.net/default.pl?showPage=695
eller her:
http://www.webzoo.net/default.pl?showPage=696
eller selve forsiden her:
http://www.webzoo.net/
dette er en bra side hvis du er interessert til å kjøpe hvis ikke er det godt utvalg på annonser her på siden også
HILSEN ILDHALEN
http://www.webzoo.net/default.pl?showPage=695
eller her:
http://www.webzoo.net/default.pl?showPage=696
eller selve forsiden her:
http://www.webzoo.net/
dette er en bra side hvis du er interessert til å kjøpe hvis ikke er det godt utvalg på annonser her på siden også
HILSEN ILDHALEN
Postet 18.11.11 kl 13:34
Postet 18.11.11 kl 18:20
Inaktiv bruker
ja, ja de akvariene jeg gav linker til var kanskje ikke så billige heller.
JEG LIKER DENNE TRÅDEN! OG JEG LIKER OGSÅ AT JEG IKKE ER DEN FØRSTE PÅ FORUMET LENGER! TA EN TUR INNOM MIN TRÅD!
HILSEN ILDHALEN
JEG LIKER DENNE TRÅDEN! OG JEG LIKER OGSÅ AT JEG IKKE ER DEN FØRSTE PÅ FORUMET LENGER! TA EN TUR INNOM MIN TRÅD!
HILSEN ILDHALEN
Postet 19.11.11 kl 18:03
Skummrede
Hei.
Har et par dvergguramier som er begynt å lage skummrede, å har ingen peiling på ka æ skal gjøre.
Har veldig lyst til å få til dette.Ser ut til at du har peiling på sånt.
Hadde vært fint med noen tips å råd.
Har et par dvergguramier som er begynt å lage skummrede, å har ingen peiling på ka æ skal gjøre.
Har veldig lyst til å få til dette.Ser ut til at du har peiling på sånt.
Hadde vært fint med noen tips å råd.
Postet 19.11.11 kl 18:09
Anna Maria GallavaraHei. Har et par dvergguramier som er begynt å lage skummrede, å har ingen peiling på ka æ skal gjøre. Har veldig lyst til å få til dette.Ser ut til at du har peiling på sånt. Hadde vært fint med noen tips å råd. :)
har egentli ikke peiling æ heller, e første gang æ har fådd perlegurami i lek men det æ gjør va å sette dem i eget akvarie, senka vannstand til ca 17 cm å skrudde opp tempen til 28 grader, trur æ..... åsså masse store planta i kare, så skumrede sku "sitte bedre fast" :P
etter nån daga hadde hanna laga stor rede, å hoa la egg... så tok æ hoa ut. hanna ble til eggan va klekka, men va litt for treg å ta han ut, så han spiste opp de fleste, berga 10 stk... e 7 igjen av dem nu,..
mata me infusoria når æ så at dem ikke hadde plommesekken mere, å nu etter to uke, får dem babyflakfòr.. for yngel under 1 cm...
fulgte "oppskrifta" til de andre som har registrert oppdrett på perlegurami.... e bare å søke opp dverggurami i fiskebase, å trøkk på oppdrettsfana der, da kommer det nok opp nån som har dretta dem
Postet 20.11.11 kl 01:58
da har jeg fått danio rerio(sebrafisk) egg så får vi se om de klekker.
tenkte jeg skulle prøve å øke stimen litt, og tre hunner var enormt tjukk. så da putta jeg de oppi 13 litern sammens med de to hannene og to dager senere var de slanke igjen. tok de ut og lagde litt "strøm" nedi vannet med handa. joda, der fløyt det opp noen egg
himmel og hav det er artig å få til noe sånt.. har aldri hatt egg på noen fisk jeg har hatt, bare guppy, platy og sverddrager som har yngla i mine kar.
så nå venter jeg spent på om det klekker noe.... egga ser friske og fine ut, så håper det kommer iallefall to yngel
tenkte jeg skulle prøve å øke stimen litt, og tre hunner var enormt tjukk. så da putta jeg de oppi 13 litern sammens med de to hannene og to dager senere var de slanke igjen. tok de ut og lagde litt "strøm" nedi vannet med handa. joda, der fløyt det opp noen egg
himmel og hav det er artig å få til noe sånt.. har aldri hatt egg på noen fisk jeg har hatt, bare guppy, platy og sverddrager som har yngla i mine kar.
så nå venter jeg spent på om det klekker noe.... egga ser friske og fine ut, så håper det kommer iallefall to yngel
Postet 20.11.11 kl 21:59
ush masse mugne egg i 13 litern.... vet ikke om det blir noe danio yngel på meg... men jeg gir ikke opp var enda noen som var fine da. litt vanskelig å plukke ut mugne egg, da de ligger i grov grus. da må jeg plukke opp en og en stein og dèt har jeg bare ikke tålmodighet til :p
så nå venter jeg i spenning om de friske fine egga klekkes....
så nå venter jeg i spenning om de friske fine egga klekkes....
Postet 21.11.11 kl 17:17
da er det observert en danio rerio yngel på glasset spent å se hvor mange det blir
måtte forte meg å lage infusorier, da jeg ikke hadde mere fra perlegurami ynglene... så håper den når å bli ferdi på null komma niks
venter på pakke med yngelfòr nå. artemia(på boks, da jeg ikke gidder å klekke de selv) og førstegangs maten.. sånn flytende sak.
håper på en liten stim iallefall... for har bare 5 store, så ville vært bra med litt flere
måtte forte meg å lage infusorier, da jeg ikke hadde mere fra perlegurami ynglene... så håper den når å bli ferdi på null komma niks
venter på pakke med yngelfòr nå. artemia(på boks, da jeg ikke gidder å klekke de selv) og førstegangs maten.. sånn flytende sak.
håper på en liten stim iallefall... for har bare 5 store, så ville vært bra med litt flere
Postet 22.11.11 kl 00:11
Postet 22.11.11 kl 16:35
Postet 23.11.11 kl 21:25
Inaktiv bruker
over 150stk. ja! det er en del lykke til!
Postet 25.11.11 kl 13:26
har flytta 30-40 stykk over i 80 litern nå, men vet ikke hvordan det skal gå med de da perlegurami yngelene er litt etter å skal ta de... satser på at det er bare akkurat i begynnelsen. de prøver å spise opp sebraene, noen som da ikke går siden de ikke klarer å gape over de
resten er i 13 litern. enda ikke alle som er frittsvømmende. enda mange nede i grusen, er egg eller bare henger på ruta....
resten er i 13 litern. enda ikke alle som er frittsvømmende. enda mange nede i grusen, er egg eller bare henger på ruta....
Postet 25.11.11 kl 18:05
Inaktiv bruker
først og fremst: gratulerer med nytt profilbilde! du er en ekspert på fisk! du er nok på vei til å bli et av idolene mine på akvaforum! beklager Proxor hvis du ser dette du er nok ikke idolet mitt etter frosken lenger, jeg er så lei meg! mmen først og fremst bgrayulerer skrilz!
Postet 25.11.11 kl 18:19
Postet 25.11.11 kl 19:24