- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- "hvem" er dette?
"hvem" er dette?
Hei!
En bekjent hadde to fisker som hun ikke visste navnet på, og som jeg kunne tenke meg å skaffe. Men da må jeg vel kanskje en fordel å vite hva de heter, så jeg vet hva jeg leter etter
Litt dårlige bilder da men...kanskje noen kan dra kjensel på de..?
Om det er til noen hjelp så trodde hun det var en slags tetra..(?) De var ca 4-5cm store. Den på bildet uten svart toppfinne hadde en litt blå/lilla farge over ryggen. kanskje vanskelig å se på bildet..
Håper noen har et godt øye her
En bekjent hadde to fisker som hun ikke visste navnet på, og som jeg kunne tenke meg å skaffe. Men da må jeg vel kanskje en fordel å vite hva de heter, så jeg vet hva jeg leter etter
Litt dårlige bilder da men...kanskje noen kan dra kjensel på de..?
Om det er til noen hjelp så trodde hun det var en slags tetra..(?) De var ca 4-5cm store. Den på bildet uten svart toppfinne hadde en litt blå/lilla farge over ryggen. kanskje vanskelig å se på bildet..
Håper noen har et godt øye her
Postet 05.01.12 kl 15:14
Kan det være colombiatetra med litt blasse farger..?
Postet 05.01.12 kl 15:27
Inaktiv bruker
Ser ut som rosentetra synes jeg
Du kan sammenligne bilder på profilen til rosentetra her på Akvaforum.
Postet 05.01.12 kl 15:32
Postet 05.01.12 kl 15:32
Postet 05.01.12 kl 15:48
Postet 05.01.12 kl 17:02
Postet 05.01.12 kl 17:53
Postet 05.01.12 kl 18:24
Postet 05.01.12 kl 18:53
Se der ja! En rosentetra og en colombiatetra da altså. Men da vet jeg det! Takk skal dere ha
Vil de trives sammen med en gjeng med serpatetra? Evt hvor mange rosen/colombia bør/kan jeg ha? Er et nytt kar så er fortsatt i starten med å finne ut hvilke innbyggere som får flytte inn Så langt: 2 ancistrius, 12 serpatetra, 5 kuhlii-åler. Har også lyst på palettciklider... evt hvor mange av de? 125 liter kar. evt andre forslag?
Skal forresten huske på å kalle to av de Kåre og Jens! :P
Vil de trives sammen med en gjeng med serpatetra? Evt hvor mange rosen/colombia bør/kan jeg ha? Er et nytt kar så er fortsatt i starten med å finne ut hvilke innbyggere som får flytte inn Så langt: 2 ancistrius, 12 serpatetra, 5 kuhlii-åler. Har også lyst på palettciklider... evt hvor mange av de? 125 liter kar. evt andre forslag?
Skal forresten huske på å kalle to av de Kåre og Jens! :P
Postet 05.01.12 kl 20:20