Moon lights?

Hei! Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge inn denne tråden, men det går vel som nybegynner spørsmål tenker jeg.

Har en golden nugget jeg får sett lite til siden den er ekstremt sky, og er redd for at jeg dermed ikke får foret den skikkelig (har blitt fortalt at de er veldig vanskelige i matveien?). Har lyst på moonlights, men jeg finner dem ikke.. Er det noen andre navn som blir brukt på dem? Har sett litt på nettet, clas ohlson o.l uten hell.

Om noen vet om et set med slike lys som passer til målene 120x45x50 hadde jeg blitt ekstremt glad for hjelp. Tusen takk for all hjelp !

Mvh
Led list fra clas ohlson
Jeg har 36-3849 (blå LED list) og 36-3847 (batterieleminator) fra Clas Ohlson. Har limt lista fast i armaturet mitt og tettet begge endene av den med akvariesilikon. Fungerer strålende i min 128l (80x40x40)!

Bilde av mitt avarie:
[External Image]
Lachris-løsningen brukes av mange av oss. Men merk det der med tetting av alt som tettes kan! Har hatt en spenstig øvelse med disse LED-listene liggende sånn helt midlertidig over et kar uten dekkglass (og uten fisk), det gikk bare sånn passe da lista havnet i vannet. Ikke noe smell eller sikringskaos, men lyst blir det ikke mer...
Jeg har også samme led-lyset fra clas ohlson! Fungerer utmerket, enkelt å klipse ihop osv, men som sagt, husk å tette alt mulig med akvariesilikon!

jeg har også bestilt dette http://www.ebay.com/itm/180614504107?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 fra ebay, har ikke fått det så jeg kan ikke si noe om kvaliteten, men de har flere farger å velge imellom også.
Tusen takk for hjelpen alle sammen! Da blir det clas ohlson neste i nærmeste fremtid.
Hei igjen! Nå er lysene installert men lurer på en ting. Gir moon lightene samme lyseffekt som vanlige lys, f.eks nok lys til at planter gror som normalt (og alger) mens moon lightene er på? Har nå stillt inn timer på de vanlige lysene til total 10,5 timer. Moonlightene er på i 1,5 timer etter det. Blir det for mye lys eller er ikke moon lightene sterke nok? Det er samme watt på moonlightene som de som ble linket til over her.
Skal ikke si skråsikkert, men i en eldre tråd her inne blir det vel nevnt at disse LED lamper ikke skal ha noen innvirkning på alger(forlenget lystid)
Enig med Tenessee,leste en masse før månelys ble montert, og det blå lyset skal ikke vøre noe algene kan ha glede av.Hos oss står nattlyset på til langt uti de små timer i det mest algefrie karet av dem alle, velger derfor å tro at akkurat det ryktet holder hva det lover (det er på nå, vi er en nattuglefamilie Så kos deg med mystisk nattstemning så lenge du vil!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap