Mine fisker og akvarium

Jeg er ny innen akvarium og fiske hobbyen,men er allerede hekta, jeg elsker de små fiskene mine og stuller kanskje for mye om dem .-)

Jeg gjorde som sikkert mange før meg startet for fort, tolmodigheten var ikke stor og jeg hadde ikke finni dette forumet for her har jeg lært masse,men jeg er heldig og jobber sammen med to veldig flinke damer som kan dette så de får en god del av æren at det tross alt begynner å roe seg nå

Jeg kjøpte for mange fisker med en gang og mange døde men nå ser det ut som om et begynner å gå rette veien, bank i bordet

Jeg startet med flest Gyppyer,men de er nesten alle døde nå så min eraring er at gyppyer som jeg alltid har hørt skal være så sterke,slettes ikke er det,men mye min feil og, Kjøpte meg en del Mollyer,black molly,dalmartiner molly,,,hvite,gule og svarte og jeg elsker mine skjønne Mollyer,,, dalmantinerene er bare gutter,, skal kjøpe jenter,men butikken hadde kun gutter av dem igjen men de har fått mange andre mollyjenter der, jeg elsker å se på dem leke,sloss litt og leke igjen og de gutta flørter hele tiden

Såå oppdaget jeg mine søteste bamser,, Panda Coridoras og jeg fant min favoritt så i det lille karet bor de nå,sammen med mine to snegler og de har fått fore svarte coridoras som venner, jeg har og en annen variant,en mer vanlig men husker ikke navnet,,den er litt større en panda og den svarte og de er i det store akvariet, stort for meg .-)

Mine akvarier er på jobben min, står på et bord på kontoret mitt og hjelper meg veldig i stressa tider
I helga
i helga skal jeg være flink og ikke dra til jobben for å fore dem,, jeg er en hønemor så det blir vanskelig men har lært nå at det er det beste for fiskene mne så da gjør jeg det
Http://www.aquamanias.no/
kjøpte meg en del pynt jeg skal ha i akvariumene mine i dag noen som har erfaring med dem her??
Savner fiskene mine
Jeg sitter her og kjenner på at jeg virkelig savner fiskene mine som er på jobben første helga jeg lar dem være uten mat men kjenner at huff,,,, tenker på dem om de har det bra etc. jeg håper jo det,,, alle jeg har snakka med sier at de har bare gått av dette men den hønemora jeg er så tenker jeg mye på dem og tankene om et akvarium hjemme her kommer mer og mer, hmmm hehe,, vel, slik går det, men vi får se, smiske litt med min bedre halvdel ) og i morra håper jeg sneglene jeg har bestillt blir sendt,,, gleder meg til å få rosa eplesnegler så får eg grønne og blå av ei jeg kjenner .)) gleder meg,, dette kjenner jeg er min hobby .-)

sender med et blinkskudd av ene Mollydama mi,,se hun smiler,, .-)) ler
i dag var et godt å komme på jobben til fiskene mine igjen og i dag kom Mattispå plass, en rød nydelig kampfisk jeg kjøpte hos Dahls dyrerike han er en nydelig kampfisk .-)
Janne Wessel
i dag var et godt å komme på jobben til fiskene mine igjen og i dag kom Mattispå plass, en rød nydelig kampfisk jeg kjøpte hos Dahls dyrerike :-) han er en nydelig kampfisk .-)


Fin fiskFint navn.Heter det samme som min sønn så du må passe godt på"n
180 liter akvastabil effectline.
Nå har jeg gjort det, kjøpt meg nytt akvarium som jeg skal hente på søndag og gjett om jeg gleder meg ) og denne gangen skal jeg gjøre det riktig og med tolmodighet )
Mine aeneus
I dag fikk jeg oppleve noe så utrolig morsomt og fint,,, mine nydelige Aeneus lekte i flere timer, jeg vart så utrolig glad av å se på dem
Så moro.Da blir det kanskje små i fremtiden.Er det bra med Mattis?
Abboren
Så moro.Da blir det kanskje små i fremtiden.Er det bra med Mattis? :-)


Mattis virker som han storkoser seg skikkelig,, helt sjef ) ja, tenk om jeg hadde fått babyer) en fin tanke

Nå skal jeg ha med sneglene jeg fikk i posten i går på jobben til karet , gleder meg til å slippe de ut i aret å se de kose seg der



Alle eplesneglene ser ut til å trives i sitt nye hjem så nå har jeg gule,rosa,blå og grønne bittesmå snegler,, de gule er store da:_)

I dag så jeg plutselig to Molly yngel så jeg håper noen av de kan klare seg, de har mye å gjemme seg i )

Og jeg har kjøpt alt jeg trenger til mitt nye akvarium som kommer på søndag, pumpe, kolbe etc etc,,, egentlig alt unntatt sten som jeg skal finne selv og planter som jeg ikke har kjøpt så fisk da.-)) hehe men de kommer,, har sett meg ut to delfiner i første omgang .-) Sand kjøpte jeg og der,, alt har jeg kjøpt på Dahls dyrerike her i Moss hod\s To og alt kommer jeg til å kjøpe der,,, utrolig fin utikk og flotte mennesker som jobber der,, Tor til og med monterte pumpe til meg .-)
Abboren
[QUOTE=Janne Wessel] i dag var et godt å komme på jobben til fiskene mine igjen og i dag kom Mattispå plass, en rød nydelig kampfisk jeg kjøpte hos Dahls dyrerike :-) han er en nydelig kampfisk .-)


Fin fiskFint navn.Heter det samme som min sønn så du må passe godt på"n

hehe ja jeg skal passe godt på han .-)) en kollega av meg heter Mattis og han måtte bare hete det )
Nyhet
Min mann er så snill at han drar og henter mitt nye akvarium på fredag.-)) hehe jeg føler meg nesten som et barn så mye gleder jeg meg .-))
I dag har jeg vårt på Dahls dyrerike igjen og handlet enda mer til det nye akvariet mitt som gubben henter til meg i morra og ikke søndag som planlagt,det betyr at jeg kan begynne å fylle det i morra og begynne å dekorere så smått , kjøpt planter og stener og fant noe som så ut som et fjell med hull i,, jeg trodde det var sten jeg-) hehe så jeg spurte hvordan klarer å lage slik,, da viste det seg at det var fake men det var så fint så det havner i mitt 180 liter.-)

Tar med meg en del akvarievann fra filteret fra min 60 liters på jobben i morra , jeg gleder meg slik at det kribler )

På jobben går det veldig bra med begge karene mine,, ene karetdet på 60 liter har jeg nå kun Mollyer og en gruppe Corydoras og de trives kjempefint der nå) i min 20 liter bor min kampfisk Mattis sammen med en annen gruppe Corydoras panda og 5 svarte Corydoras,,de skal flytte til min 180 når det er klart og ferdig innkjørt ) kampfisken koser seg virker det som og alle eplesneglene mine som kom i posten i forgårs trives kjempefint og )

Måler og tester hver dag nå og det virker veldig bra

Endelig har jeg en hobby jeg liker bedre og bedre,, var en stund jeg lurte på om det var noe for meg da noen fisker døde,, ble sykdom,men med tolmodighet gikk det over og jeg ga bort tre gyppyer og tre plateier som jeg hadde slik at det ble en mer passe gjeng der ) et virket som det var veldig lurt .-))
Så bra at ting går så fint! Blir nok skikkelig litersyke på deg også skal du se ;D
Blir spennende å se ditt neste kar
Koselig tråd, så her skal jeg kikke innom
Sissimor
Så bra at ting går så fint! Blir nok skikkelig litersyke på deg også skal du se ;D


Sissimor, det har allerede skjedd,, i morra kommer mitt 180 liters akvarium og jeg gleder meg som et barn har bestilt meg to fisker som er helt lik,,nesten slike mini delfiner hos Dahls dyrerike i Moss,, de blir de første som flytter inn og de eneste en god stund til karet er skikkelig innkjørt husker ikke hva de heter, skal få tak i det,men Tor der sa at de er sterke og fine begynner fisker

I det karet vil jeg ha færre men litt mer spesielle fisker
sessan
Blir spennende å se ditt neste kar :-) Koselig tråd, så her skal jeg kikke innom :-)


Tusen takk,så koselig .-)

Gleder meg såå utrolig til å begynne å dekorere det i morra kveld

Trodde aldri min mann ble så glad fordi jeg har finni meg en hobby som gjør meg så glad så han henter mitt 180 liters kar slik at jeg får begynne allerede i morra , oppdaterer fortkommende
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Konrad Wallin
Reklame for plussmedlemskap