Bøyd fisk..
Jeg har en molly som ikke er helt frisk. Den er helt bøyd i kroppen (som en S) og svømmer veldig rart og stivt. Den har blitt veldig tynn nå også. Den forsøker å spise, men spytter bare maten ut igjen. Den er satt i ett eget kar sammen med 3 andre mollyer fordi de har sopp, men de andre er nesten friske igjen og har ikke oppført seg slik som denne. Jeg har behandlet med Esha2000.
Noen som har tips til hva dette er og hva jeg bør gjøre?
Noen som har tips til hva dette er og hva jeg bør gjøre?
Postet 08.02.12 kl 09:27
Postet 08.02.12 kl 12:32
Postet 08.02.12 kl 14:26
Tb
Enig med de forrige, den bør avlives. Bruk hansker !
Kan være fisketuberkulose (Mycobacterium). Det kan smitte over til mennesker hvis man har åpne sår på hender eller armer.
Kan være fisketuberkulose (Mycobacterium). Det kan smitte over til mennesker hvis man har åpne sår på hender eller armer.
Postet 08.02.12 kl 15:09
Postet 08.02.12 kl 20:45
Postet 08.02.12 kl 21:07
Tetra-frelstI følge sykdomsbaser og tråder kan det ikke gi tuberkulose hos mennesker, men infeksjoner i åpne sår. Mulig jeg forklarte litt feil tidligere.... Pussig at det skjer så fort, hos meg tok det flere uker fra den var litt deformert til den ble som en S.
Ja, det gikk veldig fort. Den hadde også noe rart med skjellene nå i kveld, de hadde liksom løftet seg opp, det så ut som de holdt på å løsne på ryggen.
Nå er den ihvertfall borte og så får de tre andre bli en stund isolert der de er nå før jeg slipper de oppi det store karet igjen.
Postet 08.02.12 kl 21:19
Postet 08.02.12 kl 22:12