Hvordan har dere kommet tram til det nick'et dere bruker her på akvaforum?

Mange her har fine fantasifulle nick, andre bruker navnene sine i mer eller mindre fullstendig form. Hovedsaken er å bli gjenkjent på på forumet, men det kunne vært morsomt å se hva bakgrunnen for de forskjellige kjennemerkene er. Jeg klarte ikke å finne på noe annet enn navnet mitt og forbokstaven i etternavnet i farta, hva med dere?
Haha, merkelig historie. Jeg spilte mye World of Warcraft før, og satt og tenkte på navn til en karakter. I en engelsktime nevnte læreren thesaurus, altså synonymordbok. Likte ikke helt endingen, og ikke hva det betød heller, så byttet ut endingen til Thesaura.

I senere tid har jeg funnet meg vei inn på Tumblr og egen blogg hvor jeg ønsket å beholde samme navn. På den måten kan man gjenkjennes fra flere steder.

nå er jeg så vandt til navnet at jeg bruker det uansett hvor jeg er. Veldig greit at det ikke betyr noe, da det ofte er tilgjengelig å bruke på nettsteder

(eier også domene med samme navn, hihi)
jeg heter Lars i det virkelige liv,så derfor ble larsern her inne.for lars var opptatt.
tydligvis mange av oss på AK.
Stine Sofie har dessverre ingen spennende historie, med mindre jeg skal starte med hvorfor jeg byttet navn (fra Stine til Stine Sofie pluss endring av etternavn for en tid tilbake). Har derimot et svært kreativt passord som er en gjenganger, men det er litt dumt å dele den historien.

Ellers er det varianter av Stine Sofie som går igjen, blant annet Soofie på min gamle main character på WoW (siden Thesura nevnte det), stiinesoofie på YouTube osv.

Det fine med å bruke fornavn er jo at man lettere kjenner igjen folk andre steder, både på andre fora (fant blant annet Mona O og Mjvnz på Canis.no takket være like nick) og på møter, auksjoner og lignende. Jeg sitter jo på medlemslistene til LOAK, og gjenkjenner mange medlemmer på AF dersom de har nogen lunde like navn.

For min del er det jo enkelt, jeg er Stine Sofie på AF, Stine Sofie (med etternavn) på Facebook og Stine Sofie på møter. Ikke noe tullball
Minstebroren min syntes det var veldig vanskelig å si navnet mitt da han var liten, så da begynte han å kalle meg Sissi. Skulle lage meg mailadresse for maaaange år siden, og da var sissi opptatt, så da ble det sissimor. Etter det har jeg brukt dette nicket overalt...
etter en episode i simpsons hvor patty og selma kidnapper "maccgyver" og han har skrevet en sånn type SOS beskjed ved hjelp av "grapejuice and tears"
Jobber som kokk og navnet er fransk for "hvit smør", beurre blanc er da en fransk smørsaus som er vanlig til fisk f.eks.
Navnet mitt kommer fra samme sted som thesaura. I WoW heter jeg egentlig Zinzerena som igjen er fra rollespillet Dungeon and drageons. Zinzerena er der en legende om en heks. Liker navnet og har forkortet det ned til Zinz siden det er "kallenavnet" mitt i wow.
Egentlig heter jeg noe så kjedelig som Aina. (med dog veldig nære, bare en bokstav unna ;D )
Mitt nick er et anagram av mitt etternavn.
Når jeg var (endel) yngre, og skulle på omvisning på div. videregående skoler for å se hva jeg skulle bli når jeg ble stor, traff jeg en jente som ble kalt Tinky.

Jeg husker jeg syns hun var så kul og mystisk, og jeg ville gjerne være litt som henne.

Jeg har aldri sett henne siden, og det endte med at jeg stjal kallenavnet hennes. Det stemmer nemlig også med bokstavene i mine navn. Selv om det aldri var noen som begynte å kalle meg det i det virkelige liv, har jeg fortsatt å bruke det på msn, forum og alle steder der jeg tror jeg kan bli litt mer som hun kule jenta jeg møtte for lenge siden...
Det som jeg synes er litt dumt med "nickname" er at en som regel ikke vet om det er hunnkjønn eller hannkjønn .

Synes det er mye bedre med eget navn og som en kan kjenne igjen ellers og .
Hadde "nickname" selv tidligere ,men fant ut at det var mye bedre med eget navn og oppfordrer andre til å gjøre det samme
Et par av mine venner kaller meg for Guffen, så da ble det det her inne, siden nicket jeg vanligivs bruker er "stjålet" av en annen her inne hehe
nicket mitt er oppkalt etter en høne jeg kjente for en del år tilbake ; Constanse. Da jeg synes navnet er helt fantastisk/ helt idiotisk, var det selvsagt å bruke det. for å gjøre det enda mer fantastisk/ idiotisk har jeg slengt på super foran; så altså Superconstanse.
Hendelser i akvariet
Noen større fisk i karet mitt hopper noen ganger så fort at det høres et tydelig "plopp". Så begynte jeg å kalle fisken for Ploppen. Deretter kom jeg på nicket da jeg ble medlem.

Når jeg skulle lage meg en profil her inne lagde jeg den med mamma og tilslutt fant hun opp AQUAGAL. siden det bruker jeg det overalt som fks: når vi skal trykke noe på en hvit t-skjorte (holder på med det nå) skriver jeg
AQUAGAL
Mitt kommer av at jeg fikk en mort i mjøsa en gang som mista hode i det jeg sku dra'n på land. Da sa jeg "snakk om å vara røti som en dass a!" og har fra den gang kalt mort for dassmort. Og je sjøl er like røtin så da passa det bra me' dassmorten
Nå trekker jeg frem denne tråden igjen. Er det flere som har lyst til å røbe ideen til brukernavnet sitt?
Etter en datakræsj fikk jeg hjelp av min niese til å ordne opp. Ettersom hun kaller meg tante til daglig la hun inn det som navn på meg div steder. Fant ut at det er greit nok, jeg er jo tante. Så jeg bruker det stort sett over alt.
Plussmedlem
Ikke så vanskelig å si hvorfor jeg har mitt... jeg personlig syntes det er best å bruke eget navn på de fleste nettsteder, så det ble til slutt fornavnet mitt og første bokstaven i etternavnet (hadde hele etternavnet med før). Jeg heter vel det samme på de fleste steder, så det er lett å kjenne meg igjen
Jeg syntes som sagt det er veldig greit å ha med en del eller alt av sitt eget navn, så jeg har tenkt til å la det bli som det er nå Det gjør det litt mer personlig.
Måtte ha et forumnavn for noen år siden, og kom til slutt opp med kontorstol, som jeg har brukt mange steder.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap