Drammen akvarieklubb 7.oktober . maratonauksjon :)

Høsten er kommet og det er igjen tid for vår kjære akvarie-hobby,og Drammen akvarieklubb skal tradisjon tro holde maraton-auksjon med mange objekter

Hold av 7.oktober !!

MARATONAUKSJON SØNDAG 7 OKTOBER 2012

Avholdes i de store lokalene til danseklubben i 2.etasje -Ungdommens hus på Strømsø.
Adresse : Colletsgt.10,Drammen

Innlevering av fisk fra klokken 1100.Auksjonen starter klokken 1200.

Det blir kjørt 50 minutters intervaller og 10 minutters pause til bordene er tomme.
Dyre ting som akvarier og store pumper er planlagt å auksjoneres bort i første halvdel av auksjonen.

NB! Har du spennende auksjons objekter driver vi gjerne med forhåndsreklame for dem.

Selgernummer fås av : geir.bakken@ebnett.no

Klubben har kafeteria i lokalene,med salg av pølser,kaker,vafler,brus og kaffe

Loddsalget har trekning ca klokka 1600

Mange fine premier av både akvarier og utstyr

INFO:

Alle poser skal merkes med :
-Selgernummer ,kan forhåndsbestilles eller bli påført ved innlevering.
(gratis,og alle kan selge objekter)

-Fiskenavn/plantenavn.Så langt det er mulig,merkes med både norsk og latinsk navn.

-Antall fisk-også evt.kjønnsfordeling.

-Spesielle vann-og foringsopplysninger etc.skal oppgis.Hent gjerne informasjon om fisken fra databaser på nett

- Oppgi gjerne din kontaktinformasjon slik at kjøper kan kontakte deg for nærmere opplysninger

-Oppgi minstepris hvis du ønsker dette

-Objekter til fastprisbordet skal være merket med ønsket pris.Det er eget bord for dette

-Det lønner seg å ha poser som viser mest mulig av fisken,så kjøpere kan se hva de byr på.
Ta kontakt med Geir Bakken for reservering av nummer:

geir.bakken@ebnett.no

Mobil: 97690539
MER INFO-fastprisbord:

Vanlige planter og smårekvisita etc.blir sortert over til et billigbord med fastpris og direktesalg.
Selger kan selv sette en utsalgspris på disse posene.
Vi anbefaler fra kr.20.- og oppover.
De objektene som ikke blir solgt her,kan eventuelt bli forsøkt auksjonert bort,dersom selger ikke velger å ta de med seg hjem.

Auksjon:
På auksjonen skal stimfisk fortrinnsvis selges i stim.Skal de fordeles i flere poser,må det være minimum 7 stk i hver pose.
Fisker på auksjonen skal pakkes i solide spesial-fiskeposer eller doble plastposer av god kvalitet.
Stor fisk må pakkes i tilstrekkelig store poser/bøtter etc.
Pakk stor fisk enkeltvis og bunt sammen posene etterpå.

Dårlig pakket fisk vil bli pakket om for selgers regning,gebyr kr.5.-
Syk/skadet fisk skal ikke innleveres til auksjonen.Disse vil da bli avvist.
Teknisk utstyr skal virke

Drammen akvarieklubb tar 20% av salgssummen.
Oppgjør vil skje så raskt som ulig etter at auksjonen er avsluttet.Har du ikke anledning til å være igjen til auksjonsslutt,kan du få pengene tilsendt ved å oppgi bankkontonummer til Geir (se ovenfor)

Vi har minstepris på kr.30.- på planteposer og 50.- på fiskeposer.
Budne økes fortløpende,til objektet er solgt.
Selgere har også anledning til å sette en minstepris på sine objekter hvis de ønsker dette.
Kjøperne betaler fortløpene i kontanter.

Vi ønsker dere velkommen til en meget hyggelig auksjonsdag

Noen som har planlagt hva de skal selge? Blir min første auksjon i Drammen, og er spent på hva som dukker opp
Synd jeg bytta om all fisken nå da. Men om ikke noe oppstår er det mulig vi tar turen for å titte før vi evt drar i bursdag
Det er alltid hyggelig på auksjon i Drammen, og jeg tar turen i år igjen

Foreløpig tar jeg med fra eget oppdrett;

Corydoras venezuelanus, ungfisk.
Xiphophorus hellerii, Rio Seco II, Oaxaca, Mexico.

Hypancistrus sp. L260, 3 - 4 cm.
Ancistrus claro, 3 cm.
Dekeyseria sp. L052, 5 - 6 cm.

Og en gruppe med voksne Danio kyathit.

Her var det mye jeg kunne tenke meg ja )
Ja, dette ser vi fram til

Vi må tynne litt i flaggciklidene, så tar med noen unge som ser ut til å ha dannet par. De har ikke lekt enda, men viser gode takter.

Skal prøve å fange et par ancistrus også, vi har en vanlig og en albino som har kommet i passe salgsstørrelse nå.

Etter et forsiktig forsøk med utstillingsguppy har vi kommet til at det ikke er tingen for oss. Har derfor tenkt å ta med en liten storfamilie med "Germany red tail", vi har ikke samvittighet til å bare blande dem i med den andre guppy-mixen.

Litt hurtigvoksende planter får vi sikkert også med oss.

Er spent på om det dukker opp noen interessante sør-amerikanske ciklider som er egnet til 180-literen vår. Noen som har f.eks. Tahuantinsuyoa macantzatza?
Som en bombe fra åpen himmel kommer jeg med noen Apistogramma. Både leks par, leks trio og ungfisk.

Corydoras aeneus kommer det også, samt noen herlige Aspidoras C125.

Har selv lyst på et par NYE apisto arter

Gleder meg masse. Drammen er et mekka for sosialt samvær med andre akvarister
Auksjon
Halla!

Får vel pent se å innfinne meg på dette arrangemanget jeg også da.

Rydder litt i karene og tar med litt fisk og planter. Tar også med meg noe saltvannsfisker og dyr om det er intresse for det??

1 Bangai kardinal (minstepris 250,-)
1 Pink Skunk Clown
2 Ocellaris Clown (minstepris 300,- for paret)
1 Blue devil damsel
4 Fourstripe damsel
3 Bluegreen Chromis
1 Cleaner shrimp (minstepris 150,-)
2 Fire shrimp (minstepris 250,- stk)
5 Turbo snals Astarea
3 Hermit crabs

Ferskvann:

5 Corydoras adolfoi (minstepris 300,-)
10 Glødebåndstetra
5 Regnbuefisk
2 Egyptisk Munnruger (par)
10 Endlers guppy
5 Yellow apple snails

Det kommer sikkert mere fra meg, men dette er det jeg kommer på foreløpig

Mvh JRR
Jeg kommer med 2 stk 14 cms. Super Eruption Discus, minste pris på dagen.

Mvh

Robin
Her kommer mye interessant både av ferskvanns objekter og saltvannsobjekter )
Det nærmer seg virkelig raskt nå denne auksjonen . Hold av førstkommende søndag folkens !!!!
Jeg kommer

hmmm hva skal med denne gangen

Div Levendefødere, Coryer, Noe planter, ett par danioarter.

Er det noen som tar med røtter? jeg trenger det
Kjetil E
Jeg kommer :) hmmm hva skal med denne gangen Div Levendefødere, Coryer, Noe planter, ett par danioarter. Er det noen som tar med røtter? jeg trenger det :)

Ingen apisto denne gangen Kjetil? Evnt hva?
kan ta med en reol med 2st 128litere hvis det er av interesse
kan hjelpe til med transport hjem etter auksjon,hvis det ikke er alt for langt unna.
LOFFA
Som en bombe fra åpen himmel kommer jeg med noen Apistogramma. Både leks par, leks trio og ungfisk. Corydoras aeneus kommer det også, samt noen herlige Aspidoras C125. Har selv lyst på et par NYE apisto arter Gleder meg masse. Drammen er et mekka for sosialt samvær med andre akvarister

skarru sitte på te drammen,jeg skal jo samme vei
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap