Hva slags fisk?

Hei kjøpte denne fisken i dyrebutikken og der påsto de det var en rød rubin og han kan visst så mye om Malawi han som driver sjappa Selv om jeg kun har hatt Malawi et par mnd så er jeg ganske sikker på at det ikke stemmer men vet ikke hva det er. Har kikket rundt og syns det minner om en som het 'Ideotropheus sprengerae' men ikke sikker. Syns det er en morsom fisk og greit å vite hva jeg har i karet.. Vil gjerne også kjøpe noen venner til stakkaren.
Du har ikke et bilde der den viser finnene skikkelig?
Skal prøve å få tatt et Hva som helst, bare noen kan hjelpe meg å identifisere den
Veldig dårlige bilder her også for har tatt bilder med ipaden men håper du ser det du trenger å se Uansett så er det en helt fantastisk søt liten fisk med et dukkeaktig ansikt En liten ramp også og ikke redd noe som helst..Hehe.
Noen som vil svare? kan det være en hongi?
Malawi
Hongi, er ikke så fling med Malawi ciklider, men den lignet ikke helt de hongi jeg har sett før.
Det første bildet kan minne om en Metriaclima Aurora
Tusen takk for svar, blir ikke noe smartere når det gjelder den fisken...noen andre der ute som har noen ide? Syns ikke den ligner på metriaclima Aurora når jeg googlet denne fisken men..Hmmm ikke lett.
Kan være
Hei

Så litt på bildene og gjorde noen undersøkelser. Det er høyst sannsynlig ikke en rød rubin. Det kan være en estherae

http://www.google.no/search?q=estherae+cichlid&hl=no&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=lJcqUdr7IsvP4QTB3ICgDA&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672#biv=i|96;d|v5enapCbRTrMXM:

Men kan ikke si dette helt sikkert.
Mye betalte du for den? Det er ikke en "red ruby" som kjent i handelen i alle fall... Det er nok en Mbunas, mest sannsynlig en Metriaclima et eller annet.mkanskje Aurora som foreslått over.

Butikkene kan til tider ha livlig fantasi
Andrè Nyborg
Mye betalte du for den? Det er ikke en "red ruby" som kjent i handelen i alle fall... Det er nok en Mbunas, mest sannsynlig en Metriaclima et eller annet.mkanskje Aurora som foreslått over. Butikkene kan til tider ha livlig fantasi ;)

den ene jeg kjøpte var nok en rød rubin og han påsto at det var hunne..hehe. DET skjønte jeg at det ikke var men ville ikke la de 2 eneste malawiciklidene de hadde bli igjen i et mikroskopisk kar med deformerte prinsessen av burundi og et par andre syke, grå skjelett. De har jo vannkvalitet som ikke passer for malawi eller tanganyika så jeg tok med meg de det var håp for og den ene døde etter 2 dager! Betalte jo overpris da, sikkert 130 pr stk men shit samme, har den kule, tøffe tassen i 540 literen med ahli, othopharynx og noen fler og den koser seg men skulle hatt noen damer til denne karen da...men da må jeg jo vite hva jeg har.
Ett lite tips når man skal ha Malawi ciklider; kjøp kun fisk som selger vet 100 % hva er og kjøp kun av selgere som kan endel om Malawi. Veldig få akvarieforetninger har noe særlig greie på Malawi ciklider, men noen unntak er det.
Synes også det ser ut som PS Aurora eller MET Aurora (samme fisk) ut ifra det første bildet.

Jeg kjøpte 4 slike da jeg hadde malawi sist. Og er fullstendig enig med Roy Fredrik ang kjøp av Malawi.
Man opplever stadig å få feil fisk. Jeg gjorde det da jeg kjøpte disse. Bestilte 4 stk , og da jeg skulle hente de , fikk jeg 4 fisk som ingen greide å identifisere i senere tid. Hverken her innpå eller på butikken hvor jeg kjøpte de. Som plaster på såret fikk jeg 4 nye MET Aurora , men ble mektig irritert da jeg fann det ut , og det hjalp ikke da de lekte med mine LAB Trewavasae Chilumba.. Alle eggene for i dass...

Så kjøp Malawi fra folk som har peiling
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap