Valg av små fisker

Jeg har hatt akvariumet oppe godt over en mnd nå etter "nystart".
Vannverdier ser ok ut, på tide å tenke på fisk.
Jeg har nå 5 Endlershunner der, så et par herremenn til de blir det.

Jeg har laget meg en liste over små fisk som jeg tror kan passe sammen med Endlers.
(Blitt glad i de små)
Er det noen av disse som garantert vil spise opp hvert eneste endlers yngel i karet?
At yngel blir spist om de går i munnen på noen skjønner jeg, men er det noen av disse som garantert spiser hver eneste en uansett hvor godt de gjemmer seg?

Leopard og Stjernedanio : Går de sammen uten å risikere at de krysser hverandre?
(Ser at de uansett ikke formerer seg som levendefødere og antagelig må avles med viten og vilje, men greit å vite.

Vannverdiene mine er PH 7 GH 10-11 Liter : 220

Poecilia wingei Endlers levendeføder

Pristella maxillaris Pristellatetra
Danio margaritatus Stjernedanio
Danio frankei Leoparddanio
Puntius titteya Cherrybarbe, Titteyabarbe
Heterandria formosa Dvergtannkarpe
Limia tridens
Characodon lateralis Regnbuegoodeide
Xiphophorus maculatus Platy
+/-
De fleste går greit, under vannverdier. spriker ganske mye på gh.. Men det er nesten bare fisk i midrte sonen av karet. dessuten er de fleste gruppe eller stimfisk.

dessuten har du minst to arter med samme slektsnavn, Danio margaritatus "Stjernedanio", og Danio frankei. ville ikke hat dem i samme kar , siden dem deler slektsname Danio. Og dermed ken krysses til en ny art. Som akvarist burde du være intressert i bevaring av rene linjer i bevaring av f. eks. Danio margaritatus "Stjernedanio". Som kansje finnes kun i akvariestikken.

Du ønsket anbefalinger til fisk, for jeg skal ikke ta fra deg interessen. Det er bare sånn at visse arte kunn finnes i avaristikken, og ikke i det fri.

Vet ikke hvor stort karet ditt er..?. Men tat vi utgangspkt. i 220 L kar, og endlers levendeføder. og sdtter inn vannverdier ot temp. +oppførsel.....!????

Prøv et avansert søk

Prøver jeg å forklare mere no, blir det for avansert.

Ingenting er vanskelig , etter man har lært det...........?!

Lykke til!





Det blir uansett ikke hele listen, tanken er å ha Endlers + en eller to av de som står på listen.
Blir sikkert bare en av danioene, jeg spurte spesielt ang de fordi jeg ikke ønsker kryssninger.
Skal ta en tur og se meg rundt om jeg ser de i butikk slik at jeg får sett de i virkeligheten og velge ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap