Kjetil´s akvarier (side 10)

Bilder fra mitt Gullsøm kar på 325L
Gullsøm karet
Det er ikke noe god løsning å plante i sanden i dette karet, Gullsømmen graver hele tide.
Så jeg gjør et tappert forsøk på noen java bregner på røttene, har ikke prøvd dette før men en gang må være den første

Legger også med et bilde av Felix, det er han som passer på fisken når jeg er på jobb
Kjetil Hagen
[QUOTE=Fart66]Gratulerer Kjetil, vil sikkert bli utrolig spennende å følge oppveksten til de 10 pirayaene. Hvilken malle er det på det nederste bilde i post 172 i tråden? Veldig stilig fisk og fint bilde


Mulig det er en L201

Tror jeg har funnet det rette navnet på mallen min nå, det må være en L081.
Ja da var Pirayaen blitt litt over en uke, og jeg må si at de vokser ganske fort. Jeg kan se stor forskjell bare denne uken. Alle spiser godt , så nå er det ikke lenge før jeg begynner å mate de med røde mygglarver. Det vill hjelpe på den måten at rødfargen i buken blir tydligere.

Litt om de andre prosjektene jeg har startet, til uken så får jeg en gruppe med kampfisk. det skal bli morro å prøve å få noen yngler på de. Jeg vet at det kan være mye arbeid, men jeg er ganske godt forbrett. Har lest mye om denne arten, og funnet ut at det er en utfordring å få yngel til å vokse opp. Men det er det jeg syntes er morro, utfordring.

Skal også snart bygge om Gullsøm karet, her skal det kun gå 5 stk Gullsøm (hanner) og maller. Gullsømmen er nå blitt så store nå, at jeg tror at jeg skal kunne skille kjønnene.

Begynner også i dag og setter opp et nytt kar for oppdrett av maller, ønsket er en gruppe med L-046 men har også tenkt på L-333. Vi får se hva det blir etter jeg har vært på auksjon i Kr. Sand og Drammen.

Legger ved noen dårlige bilder av Pirayaen, jeg blir vel bedre etter hvert når det gjelder bilder. Regner med jeg må innvistere i en Macro 100mm
Mallehuler
Da begynner jeg på malle karet for oppdrett, tenkte jeg skulle lage noen huler.
Så nå har jeg vært å handlet inn alt jeg trenger, nå må det sies at dette har jeg ikke prøvd ennå.
Har altid tidligere brukt skifer, men denne gangen skal jeg prøve meg på PVC rør.

Har kuttet en del små lengder av røret, skal deretter smøre disse inn med silicon og dyppe disse i fin biltema sand. Så hvordan dette går vet jeg ikke, men altid morro å prøve å lage ting selv

Legger ved bilde av det jeg trenger, og så kommer det nye bilder når hulene er ferdig.
Da var hulene ferdig, vet ikke hva jeg syntes . Men jeg skal legge disse under skifer og dekke til rundt med planter, så vi får se.
Hei

Hva er dimensjonen på pvc rørene du lagde? blir fine disse når de kommer ned i karet.

Artig at pirayaene vokser og trives.
De er 40 mm innvendig, ikke noe fine på land men håper de ser bedre ut under vann
Kjetil Hagen
De er 40 mm innvendig, ikke noe fine på land men håper de ser bedre ut under vann


Bare dekk dem med litt sand og stein, så blir det knall! Har nylig gjordt noe lignende selv, og det ser bra ut det
Har tenkt det, ja de blir helt sikkert bra. Legger ut noen bilder når de er i karet
Alger
Hei der ute , kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få vekk disse algene.
De er brune og ligner mye på tynt hår, de samler seg i plantene og også på røttene.

Hjeeeeeeeelp
I dag har det blitt mye jobbing med karene, har fått flyttet alle mallene fra selskapskaret og over i karet til gullsømmen. Har fått satt opp et 54L med ancistrus sp. oppdrettsvariant, tror det er to hanner og tre hunner.

Har også vært å handlet meg tre kampfisker, to hunner og en hann. Så får vi se om vi får disse i lek. Vet det er mye arbeid med kampfisk med yngel, men er forbredt og har lest masse om dette.

Så nå må jeg få meg noen nye fisk i selskapskaret, noen som har en ide om vilken fisk jeg bør ha sammen med Oskar ?
Ja da ble det litt flytting igjen, ancistrus sp. oppdrettsvariant fikk jeg over i karet med maller og Gullsøm. Gikk til anskaffelse av et lekpar av Kakadueciklide, morro å se om jeg kan få noen egg på de. De har fått masse huler å gjemme seg i, så kansje det blir noen bebiser her. Foresten flotte fisk, ikke store men flotte farger.
Kjetil Hagen
Hei der ute , kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få vekk disse algene. De er brune og ligner mye på tynt hår, de samler seg i plantene og også på røttene. Hjeeeeeeeelp


Ikke godt bilde men det ser ut som en gulrotbregne? De får røtter som ser ut som dette, bare at røttene på denne planta ser ut til å ha fått masse slam og støv på seg.

Forresten hvis du ønsker svar på bestemte ting bør du gå ut av din personlige tråd og spørre ute i forumet. Ikke alle som er innom alles personlige tråder
Det har ikke noe med røttene å gjøre, har fikset slik at algene er vekk.
Skal huske på å spørre i et annet forum neste gang
I dag var det ut å få seg noe nytt, har et 20 L kar som jeg tenkte jeg ville sette opp. Da falt valget på 5 stk Andler, 5 stk Red Bee og tre Tigersnegler. Har aldri hatt reker før så det kan bli spennede.Når karet blir klart skal jeg få lagt ut noen bilder.
Alger
Kjetil Hagen
Hei der ute , kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få vekk disse algene. De er brune og ligner mye på tynt hår, de samler seg i plantene og også på røttene. Hjeeeeeeeelp


Her er stoffet som tok knekken på algene, som regel når jeg har brukt slike stoffer før har det blitt dårlig resultat. Men dette gjorde underverk, kan anbefales.
Kjetil Hagen
I dag var det ut å få seg noe nytt, har et 20 L kar som jeg tenkte jeg ville sette opp. Da falt valget på 5 stk Andler, 5 stk Red Bee og tre Tigersnegler. Har aldri hatt reker før så det kan bli spennede.Når karet blir klart skal jeg få lagt ut noen bilder.


Bilder 20L
I dag kom min lektrio med L144 i posten, det blir spennende å se om vi kan få disse i lek.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap