Tonje_r`s akvarier. (side 10)

Da er all limingen av akvariet ferdig, så da gjenstår det bare å male bakgrunnen så er akvariet klart for å bli plassert i reolen, satser på å få gjort dette i morgen. Må bare finne ut hvor lang tørketid silikonen trenger før eg fyller akvariet med vann, står jo ikke noe med tørketid på tuben så får vel søke litt på nettet.

Til stør glede har Inkaene begynt å farge ut etter de har gjemt seg siden tirsdag. Nå jakter de på artemia og koser seg
Da er siste akvariet plassert i reolen, dette gikk heldigvis knirkefritt Da er det bare innredningen igjen, så er det klart for sine beboere. Skal male siste strøk på treverket som skal være på reolen nå, så da er det nok tørt nok for å monteres i morgen.
Ja ja, da har to av L201ene mine bestemt seg for å legge egg, vist det blir noen egg da. Hannen ligger nå i hula med en hun foran seg og blokkerer utgangen. Selvfølgelig hadde disse bestemt seg for egglegging nå når eg har de ute for salg, gjør jo egentlig ingenting da som oftest et lekspar er mer inrt enn en gruppe med fisk

Litt bilder av Inkaene

Hannen:
[External Image]
[External Image]
Ene hoa
[External Image]
[External Image][External Image]
Og så er reolen nesten helt ferdig.[External Image]

Nå mangler det bare dører på skapet på høgre siden og helt nede på reolen. Og så skal eg skru fast noen plater på venstre kortsiden der lyste kommer ut i rommet. Platene er klare, så må bare få montert de
Dette ser jo virkelig bra ut Tonje. Godt du ikke ga opp på veien selv om det kom på noen utfordringer og uhell. Behold pågangsmotet ditt og du når langt.....
flotte de inkaene. Mine er også så flotte.
Hvordan har du delt inn karene. Delt de i 3?
Oversikt over hva som er hvor`? hehe

Espen
Ser kjempeflott ut Tonje
Takker så mye folkens

Det øverste akvariet og det i midten er delt i to, det nederste er delt i tre.

Oppe til venstre skal det gå Betta mandor , har ikke bestemt meg om det skal være noe annen fisk i dette akvariet.
Til høgre ska det gå Apistogramma baenschi (Inka), Hypancistrus furunculus og Boraras maculatus.

I midten til venstre har eg ikke bestemt meg for hvilken fisk som skal gå der, må vente litt å se om det kommer noe spennende på dyrebutikkene fremover. Går nå bare noen eplesnegler og koser seg der nå.
Til høgre skal det gå Betta unimaculata . Vurderer også om det skal få gå et par eller to med Apistogramma panduro her i tillegg.

I det nederste akvariet skal være yngleakvarier. Nå går det 2 kull med Betta albimarginata her, og to Trichopsis vittata yngel.
Flott reol og spennende fiskevalg
Hei Tonje ,har du et tips til hvordan jeg kan se om jeg har albimarginata -hunner ?
Oppdrettet mitt begynner å bli voksne nå, men er så redd for at det jeg tror er hunner kanskje er kamuflerte hanner. Har det noe å si på størrelsen?
Hei Sølvi.

Synes selv det er vanskelig å se forskjell på albimarginataene. Det som eg har sett etter er om de har hvitt på buk og halefinne, eller tendenser til hvitt hos hannene, dette mangler jo hunnene. Synes dette er den letteste måten å se forskjell. Se spesielt godt etter på bukfinnen, der ser du det lettest vist det er en kamuflert han.
Vet ikke om størrelsen har noe å si.
OK takk skal du ha ,får prøve å se så godt jeg kan
Da er reolen endelig helt ferdig
Har begynt å flytte fisk over fra andre akvarier til reolen, i dag kom Betta mandor på plass, i morgen og fjerne søndag blir det mest sannsynlig flytting av Maskene og muligens mallene de skal gå med. Må bare få ned pH der eg vil ha den og passe på at den holder seg stabil.[External Image]
Der er no noen som legger egg og koser seg i 240literen, og det er jegersneglene. Telte vel ca 15stk i går, både små og mellomstore synes det var blitt færre sandsnegler i akvariet og vet nå hvorfor.
Eller ble Maskene flyttet til reolen i helgen, litt krangling mellom disse. Men går foreløpig bra, setter kanskje inn flere røtter eller planter slik at eg får delt opp akvariet mer.
Da er det forhåpentligvis yngel på vei, Betta unimaculata hannen tygger på egg. Fikk dessverre ikke bilder av han med den enorme dobbelthaka siden han gjemmer seg under noen planter bak en rot

Men det er komt ny fisk i hus, en trio av Polyacanthus fasciatus (båndgurami)
[External Image]

og 4 Apistogramma panduro.
[External Image][External Image]
Og så litt flere bilder

Apistogramma sp "Masken"
[External Image]
[External Image]

Snegler på jakt etter maten
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Motaguensis - Hun
Reklame for plussmedlemskap