- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tonje_r`s akvarier. (side 10)
Tonje_r`s akvarier. (side 10)
Da er all limingen av akvariet ferdig, så da gjenstår det bare å male bakgrunnen så er akvariet klart for å bli plassert i reolen, satser på å få gjort dette i morgen. Må bare finne ut hvor lang tørketid silikonen trenger før eg fyller akvariet med vann, står jo ikke noe med tørketid på tuben så får vel søke litt på nettet.
Til stør glede har Inkaene begynt å farge ut etter de har gjemt seg siden tirsdag. Nå jakter de på artemia og koser seg
Til stør glede har Inkaene begynt å farge ut etter de har gjemt seg siden tirsdag. Nå jakter de på artemia og koser seg
Postet 04.02.11 kl 23:47
Postet 06.02.11 kl 19:48
Ja ja, da har to av L201ene mine bestemt seg for å legge egg, vist det blir noen egg da. Hannen ligger nå i hula med en hun foran seg og blokkerer utgangen. Selvfølgelig hadde disse bestemt seg for egglegging nå når eg har de ute for salg, gjør jo egentlig ingenting da som oftest et lekspar er mer inrt enn en gruppe med fisk
Postet 07.02.11 kl 21:28
Postet 07.02.11 kl 22:02
Endret: 07.02.11 kl 22:03
Postet 07.02.11 kl 22:04
Endret: 07.02.11 kl 22:06
Postet 07.02.11 kl 22:07
Endret: 07.02.11 kl 22:10
Postet 07.02.11 kl 22:20
Postet 07.02.11 kl 22:21
Postet 07.02.11 kl 22:35
Postet 07.02.11 kl 23:09
Endret: 07.02.11 kl 23:09
Takker så mye folkens
Det øverste akvariet og det i midten er delt i to, det nederste er delt i tre.
Oppe til venstre skal det gå Betta mandor , har ikke bestemt meg om det skal være noe annen fisk i dette akvariet.
Til høgre ska det gå Apistogramma baenschi (Inka), Hypancistrus furunculus og Boraras maculatus.
I midten til venstre har eg ikke bestemt meg for hvilken fisk som skal gå der, må vente litt å se om det kommer noe spennende på dyrebutikkene fremover. Går nå bare noen eplesnegler og koser seg der nå.
Til høgre skal det gå Betta unimaculata . Vurderer også om det skal få gå et par eller to med Apistogramma panduro her i tillegg.
I det nederste akvariet skal være yngleakvarier. Nå går det 2 kull med Betta albimarginata her, og to Trichopsis vittata yngel.
Det øverste akvariet og det i midten er delt i to, det nederste er delt i tre.
Oppe til venstre skal det gå Betta mandor , har ikke bestemt meg om det skal være noe annen fisk i dette akvariet.
Til høgre ska det gå Apistogramma baenschi (Inka), Hypancistrus furunculus og Boraras maculatus.
I midten til venstre har eg ikke bestemt meg for hvilken fisk som skal gå der, må vente litt å se om det kommer noe spennende på dyrebutikkene fremover. Går nå bare noen eplesnegler og koser seg der nå.
Til høgre skal det gå Betta unimaculata . Vurderer også om det skal få gå et par eller to med Apistogramma panduro her i tillegg.
I det nederste akvariet skal være yngleakvarier. Nå går det 2 kull med Betta albimarginata her, og to Trichopsis vittata yngel.
Postet 08.02.11 kl 18:08
Endret: 08.02.11 kl 20:39
Postet 09.02.11 kl 12:06
Postet 09.02.11 kl 13:09
Hei Sølvi.
Synes selv det er vanskelig å se forskjell på albimarginataene. Det som eg har sett etter er om de har hvitt på buk og halefinne, eller tendenser til hvitt hos hannene, dette mangler jo hunnene. Synes dette er den letteste måten å se forskjell. Se spesielt godt etter på bukfinnen, der ser du det lettest vist det er en kamuflert han.
Vet ikke om størrelsen har noe å si.
Synes selv det er vanskelig å se forskjell på albimarginataene. Det som eg har sett etter er om de har hvitt på buk og halefinne, eller tendenser til hvitt hos hannene, dette mangler jo hunnene. Synes dette er den letteste måten å se forskjell. Se spesielt godt etter på bukfinnen, der ser du det lettest vist det er en kamuflert han.
Vet ikke om størrelsen har noe å si.
Postet 09.02.11 kl 15:36
Endret: 09.02.11 kl 15:37
Postet 09.02.11 kl 15:42
Da er reolen endelig helt ferdig
Har begynt å flytte fisk over fra andre akvarier til reolen, i dag kom Betta mandor på plass, i morgen og fjerne søndag blir det mest sannsynlig flytting av Maskene og muligens mallene de skal gå med. Må bare få ned pH der eg vil ha den og passe på at den holder seg stabil.
Har begynt å flytte fisk over fra andre akvarier til reolen, i dag kom Betta mandor på plass, i morgen og fjerne søndag blir det mest sannsynlig flytting av Maskene og muligens mallene de skal gå med. Må bare få ned pH der eg vil ha den og passe på at den holder seg stabil.
Postet 11.02.11 kl 23:13
Endret: 11.02.11 kl 23:14
Der er no noen som legger egg og koser seg i 240literen, og det er jegersneglene. Telte vel ca 15stk i går, både små og mellomstore synes det var blitt færre sandsnegler i akvariet og vet nå hvorfor.
Eller ble Maskene flyttet til reolen i helgen, litt krangling mellom disse. Men går foreløpig bra, setter kanskje inn flere røtter eller planter slik at eg får delt opp akvariet mer.
Eller ble Maskene flyttet til reolen i helgen, litt krangling mellom disse. Men går foreløpig bra, setter kanskje inn flere røtter eller planter slik at eg får delt opp akvariet mer.
Postet 16.02.11 kl 09:10
Postet 21.02.11 kl 20:54
Endret: 21.02.11 kl 21:00
Postet 21.02.11 kl 21:01
Endret: 21.02.11 kl 21:03
Postet 22.02.11 kl 08:51