Watership (side 10)

De hulene ble skikkelig stilige! Inspirert av keramikkhulene til Lisbeth kanskje?
Hvis du er int i å selge noen så var disse så søte( ser ut som toppluer). Så da vil jeg gjerne kjøpe noen.
Sissimor
De hulene ble skikkelig stilige! Inspirert av keramikkhulene til Lisbeth kanskje?

Takk, Sissimor! Og ja - Lisbeth ville gjerne ha noe som lignet.
Sjura
Hvis du er int i å selge noen så var disse så søte( ser ut som toppluer). Så da vil jeg gjerne kjøpe noen.

Ja, jeg syntes de ble veldig søte jeg og, Sjura! Akkurat disse fire er en spesialbestilling, men jeg kan alltids lage flere jeg. Bare si fra hvor mange du vil ha du (bare det ikke er 100 eller no...)!

Send meg en e-post via profilsiden min da vel!
Det sorte hav og litt til
Endelig kom jeg på at jeg ikke hadde lagt inn noen profil på Eriks "Det sorte hav". Det er nå gjort, med bilder. Jeg har ikke tatt noe nye bilder av det i det siste, men det kommer snart...

Jeg grubler og grubler på om jeg skal ha noen bakgrunn i/på 530-litern (som fortsatt står på vent i stua!). Jeg har sort folie, men det brukte jeg på "Istjern" og der synes jeg det skinner litt for mye. Så dermed har jeg lurt på å male hele baksiden sort med akrylmaling sånn som vi gjorde på sidene på "Det sorte hav". Det kan bli fint det, men jeg er altså ikke helt sikker ennå. Det eneste som er sikkert, er at jeg må bestemme meg og eventuelt gjøre noe før akvariet skal bæres opp og på plass... som jeg jo ennå ikke vet helt når blir. Men nå er jeg i alle fall lei av å vente på glass-rekkverket som har forsinket oss så lenge..

I morgen skal jeg på møte i Oslo Akvarieklubb og lære litt om utstillingsguppy i tillegg til alt det andre som skjer der. Jeg har tilsatt litt GH/TH+ i "Sommertjernet" for å få opp GH-verdien der sånn at noen guppyer kan flytte inn dit. Mulig at noen blir med hjem i morgen kveld.
Næææææ, de kokosnøtthulene ble jo råfine jo! Kjempesøte med den tuppen på taket

Her er det bare å sette i gang og produsere og selge, er nok flere som vil kjøpe disse av deg!
Lisbeth
Næææææ, de kokosnøtthulene ble jo råfine jo! Kjempesøte med den tuppen på taket :) Her er det bare å sette i gang og produsere og selge, er nok flere som vil kjøpe disse av deg!

Ja, ikke sant de er fine!

Og, hmm... vi er vel nesten i gang alt med å lage flere. Erik syntes også disse ble så fine at han insisterte på at vi måtte kjøpe flere kokosnøtter i går, så nå har vi 10 til å jobbe med...
Ikke fullt så fine "topper" på de nye, men de blir nok brukelige likevel.
Jeg har kjøpt guppyer
Morsomt foredrag om utstillingsguppy av Erik Rune Larsen (formann i Norsk Guppyklubb) på møtet i Oslo Akvarieklubb i kveld. Det finnes jo så utrolig mange flotte varianter! Og Larsen hadde tatt med seg flere til auksjonen. Jeg fikk kjøpt et par, en hann og en hun, av en type som heter grå filigran rundhale. De står til akklimatisering i en litt mørk boks nå og jeg glemte å ta bilder av dem mens de var i posen, men lenken viser til en side med bilde av en hann. Får prøve å ta bilder når de er kommet i akvariet.

Jeg har tenkt en stund på å kjøpe guppy til "Sommertjernet", men har dårlig erfaring med butikkjøpte, så dette passet veldig fint. Og så fikk vi en type som ikke er så vanlig. GH-nivået i karet er nå på 10, så det bør gå bra.

Takk for praten i dag, Jarle!
Så fine kokosnøtt huler du har laget
Kokes de før du har de i akvariet?
Hassel
Takk for praten i dag, [B]Jarle[/B]!

Takk for kalenderen, tror den kommer til å falle i smak. Gratulere med fin guppy.
Alltid hyggelig å prate med deg.
Lisbeth Sommerseth
Så fine kokosnøtt huler du har laget :-) Kokes de før du har de i akvariet?

Takk! Ja, jeg koker dem en halvtimes tid. Da blir kokoskjøttet lettere å få ut også.
Det kan være at de fortsatt vil avgi noe farge. Hvis de gjør det, så er det bare å koke dem igjen. Men jeg har gode erfaringer med at det holder med en halv time.
Så holdt det jammen på å bli tørrfisk av guppyhunnen i går gitt! Hun hoppet ut av akklimatiseringsboksen og landet på gulvet med et dunk. Heldigvis satt jeg rett ved siden av og fikk henne tilbake i vann på et blunk. Uff! Jeg håper hun ikke tok skade av det. Fulgte med på dem en stund etter at jeg satte dem i Sommertjernet og hun virker helt fin heldigvis. Fikk tatt et par bilder og en liten filmsnutt.

[External Image]

[External Image]

<embed src="http://www.youtube.com/v/cDHjAvCGAic?version=3&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Legger igjen et lite bokmerke så jeg kan følge med i tråden din.
Godt nyttår !
Her i heimen så taklet hundene rakettene forbausende bra. Men så¨begynte det liksom lavt tidlig på kvelden og økte på gradvis.

MEn da det plutselig dagen etter på smalt likeved, da brøt panikken ut. Jeg var rasende ! Hundene skulle ut og tisse, og endte opp med å ligge pesende under salaongbordet. Fikk de neeeeeesten ut - så smalt det søren meg igjen - og de fikk på ny panikk. Men da kan jeg love at min bedre halvdel var på vei nedover veien før jeg rakk reagere, og ba de til helvete om å holde opp ! var unger i en hage !

da ble det stille. Men skrekken hang i en stund Huff, blir så sinna på sånn idiotisk oppførsel.
(hører med til historien at de et par dager etter gjentok rakettstuntet, men da var svigerfar på dem, og truet med politiet. Unger også denne gangen, foreldrene var inne )

Så over til hulene dine - de var kjempesøte med nisselue på !! De søteste huler jeg noen gang har sett hehe. Jeg pleier ikke like slikt i akvariene, men de der var søte
Helt merkelig hvor forskjellig ting kan være, i thailand smeller det stadig vekk og ingen dyr leer på øra.
Jeg tror nok vi beskytter dyra litt for mye når det kommer til slike ting, men som sagt er det jo kun smelling en gang i året her. Så de er jo ikke akkurat vant med det, slik dyra er der.

Naboen min hadde hund som elsket fyrverkeri, men så hadde hun også trent den til å bli trygg på smelling og annet som bråker.
Hun begynte som oftest noen uker før nyttår med forskjellige småputter og økte lyd og intesivitet etterhvert som bikkja "husket" at det ikke var noe farlig. Nyytårsaften fløy bikkja lykkelig rundt oss i nabolaget, mens rakketene smalt og bråkte.

Samboeren til søsteren min doper bikkja si så ned, at den sover gjennom hele spetakkelet. Men for å være ærlig synes jeg det er tøv at man som eier ikke trener hundene til å takle bråket.

For å trene kattene har vi bare tatt hele spetakkelet med stor ro. Dermed har de skjønt at smellinga er bare noe som skjer som ikke de trenger å bry seg med. De sov på loftet som vanlig.

Men det er min personlige mening, om jeg hadde sittet til hest og noen hadde smelt av raketter så hesten hadde fått panikk, så hadde nok jeg blitt rimelig forbanna også. Men det er jo meg som rytter som burde være oppmerksom på at slikt kan forekomme og iallefal rundt nyttår. Det er tross alt lov å sende opp raketter noen dager før og etter. Og de som sender opp tenker nok ikke over at de skremmer vettet av andre.
Joda, det er klart det er mye som kan trenes og avtrenes, men ting endrer seg jo også. Vi har aldri laget noe stort nummer av fyrverkeri og min hund var heller ikke redd fyrverkeri de første årene, men nå er han det. Vet ikke hva som har skremt ham, men han hater for eksempel de rakettene eller hva det er som hyler skikkelig før de smeller. Men hunder og trening er det jo hundretusenvis av meninger om, så den diskusjonen tar jeg ikke videre her.

Har fått beskjed om at glassrekkverket vårt endelig kommer! Hurra! Onsdag til uka skal det settes opp. Men jeg måttet love mannen min ikke å bestille flytting av akvariet før vi virkelig har sett at rekkverket er ferdig. Men det betyr at vi i alle fall kan forberede litt; montere møbelet, kjøpe sand og mye mere planter for eksempel.
Så bra. Endelig skjer det noe Kansjke litt lenge å vente men det er storauksjon snart, da kan man handle planter og røtter. For komme å spise litt sjokolade :p Hehehe
Uhhh spennende. Gleder meg til å følge med når dere skal sette opp storkaret ja.

Har dere noen planer om hva som skal få lov til å bo oppi der da?
Sjura
Uhhh spennende. Gleder meg til å følge med når dere skal sette opp storkaret ja. Har dere noen planer om hva som skal få lov til å bo oppi der da?

Gleder meg veldig selv også!

Og jada, planene er ganske klare! Sjekk innlegg 90 i tråden min.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap