Sissis våte drømmer (side 101)

Da er 5 stk c121 samlet i Lekegrinda. Har gitt dem røde myggisser, og skrudd filteret på fullt. I morra blir det kaltvannsbytte, og så er det bare å krysse fingrene... Og alt annet som krysses kan...
Krysser fingrene jeg og ,mine leker stadig vekk ,men har litt problemer med å få eggene til å klekke .Dette er visst vanlig med disse ,eggene har lett for å mugne ,så jeg er veldig fornøynd når jeg ser noen småtasser av disse
Ut med eggene, 1 dråpe eSHa 2000 pr liter vann og et par-tre orekongler er planen ved neste anledning for å følge et sammensurium av Elisabeths og Ritas råd, for jeg tror jeg vil ha dem over i EB-boks når de er klekket. Krysser alt mulig her også...

Og så var det noe med microsiemens og vrangklekkede egg, men når man har mulighet til å samle regnvann er vel eggleggingsesongen over ;o)
Tenkte å klekke eventuelle egg i EB-boks hengende på Kjøkkenøya. Der er ph ca 6,2 og det er massa torv i grunnen= tefarget vann. Satser på at det, sammen med et par eikeblader og orekongler vil gjøre susen...

Det regnet som bare pokker for et par dager siden, så plutselig blir det nok mulighet til å samle regnvann. Veldig spennende det her, for jeg så masse flørting før jeg flyttet de over.
Dagens målinger fra Fødestua:
Ph: 7,1
NH3: 3,0 mg/l (???)
NO2: 0,025 mg/l
NO4: 4,0 mg/l
Må si at det undrer meg noe at ammoniakken ikke går ned. Kan røttene virkelig ha trukket til seg så mye som nå frigjøres? Det er jo nesten ikke nitritt, og nitraten er på tur opp, så bakteriene er ihvertfall godt tilstede.

Har ikke hørt noe om når fiskene jeg har bestilt kommer, men om de kommer allerede i morra, så får jeg sette opp en balje igjen. Det burde gå fint det
Har tatt et stort kaltvannsbytte i Lekegrinda, renset en svamp i vannet (det blir grumsete i regntiden vel?) og hatt oppi catappa- og eikeblader. Dessuten masse god mat...
Sissimor
Har tatt et stort kaltvannsbytte i Lekegrinda, renset en svamp i vannet (det blir grumsete i regntiden vel?) og hatt oppi catappa- og eikeblader. Dessuten masse god mat...


håper du får dem til å leke og legge egg da
Det ser ut til at Odd og Märtha har funnet seg godt tilrette i Kjøkkenøya. Den rosa damen svømte rundt sammen med lakrisene, blid og uvanlig slank til henne å være. Måtte da ta en ekstra titt etter Odd, og det er ingen tvil om hva han skal bedrive de nærmeste dagene med
[External Image]
Skumredet ligger inntil blåsvampen, under utblåset fra HMF-filteret.
[External Image]
[External Image]
Blid og fornøyd Märtha:
[External Image]
Svømmer med lakriser
[External Image]
Dårlig kvalitet på bildet, men arti med 4*Märtha...
[External Image]
En nusselig bilineatus blunket til meg, og forlangte å bli tatt bilde av! Kan jo ikke bare bry meg om labyrinter heller
[External Image]
Vakker linkei...
[External Image]
Det er ganske trollsk stemning i Kjøkkenøya også...
[External Image]
Det er ganske mye rosa fisk oppi her må jeg si, for både bettaene, tetraene og lakrisene har rosa skjær! Kan faktisk ane en antydning på noen av bilineatusene også. Og så er det masse rosa posthorn selvfølgelig

skulle ønske jeg også var så god til å ta bilder hele tiden
Flotte og stemningsfulle bilder
Nye fisker
I dag har fiskene jeg bestilte fra Mikrofisk kommet i hus:
10 corydoras pygmaeus VF
6 betta imbellis VF

Coryene har flyttet inn i Asylet, og det er ganske morro å se en fullvoksen aeneus prøve å stime sammen med en gjeng pygméer ;D

Imbellisene er i plastboksen med planter som skal inn i Fødestua, for det ble litt sånn alternative løsninger her så lenge ammoniakken ikke blir borte i nykaret. Alt blir stående på vent da, så nå er det fisker i 3 midlertidige bokser...

Sprakk forresten på en kampfisk på klubbauksjonen i kveld; en blålig delta-tail. Denne skal hete Dag, og jeg er ganske spent på å se hvordan den virkelig ser ut i morra. :0
wow nå har jeg ramlet ut her et sted, Mikrofisk, er dette en bruker på forumet eller? åh pygmeer er så nusselige, grattis med de!
Mikrofisk er bruker her på forumet ja, og driver et lite firma. Det er en del rimeligere å handle fra ham enn i dyrebutikkene, og så bestiller han det jeg vil ha. Så lenge det er mulig å få tak i da...
Ah, nå er jeg med igjen, hehe. Høres jo rimelig genialt ut!

grattis med ny kampfisk
Hvor skal "Dag" bo da?
Bilder av den nye kampfisken kreves selvsagt!
Gratulere med nye bettaer, pygmaeus og "Dag"!!
Spennende med Kampfisk rede og kommende yngel :0)

Høres veeeldig kjekt ut med en sånn kar som Mikrofisk!!
Stemmer i med Inger Anne og ønsker bilder av den nye kampfisken ;0)
Har prøvd å ta bilder av Dag, men det er ikke så lett når han bor i en 8-liters plastboks. Meeeget midlertidig selvfølgelig! Tror kanskje han også skal få bo i Fødestua etterhvert? Har ikke helt bestemt med hvor de forskjellige skal bo, men det finner jeg ut av. Dag har lekt hos tidligere eier, men mistet vist interessen for redet da de tok ut damen. Snedig kar

Her er et bilde fra aklimatiseringsboksen i går kveld; blek men fattet...
[External Image]
Han er egentlig skikkelig kongeblå, med striper av lyseblått og rødt i finnene. Og så er han veldig oppmerksom mot meg. Misstenker at han er et matvrak
[External Image]
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap