- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 102)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 102)
Rita RevestrekDet ble kjempefint Sølvi, og du må bare poste flere bilder av karet :) Jeg syns det var fint med lys kun på midten, hva med bare røtter i endene, lys og planter på midten så slipper du å lage lyskasse?
Takk,takk Rita ,skal nok komme med flere bilder når det er blitt skikkelig klart i karet.
Du kom jammen med en god ide der (ikke den første heller) kanskje jeg bare skal ha lys på midte. Har jo ikke tenkt å ha dette som et plantekar ,mer røtter og blader-kar så da er jo det en god mulighet ,takk skal du ha
Postet 02.05.11 kl 20:41
Postet 02.05.11 kl 20:48
Postet 02.05.11 kl 20:55
Postet 02.05.11 kl 20:57
Postet 02.05.11 kl 21:27
Postet 02.05.11 kl 21:37
Tror ikke coryene bryr seg om det ikke er så mye lys nei,så tror jeg kommer til å gå for et sånt amatur,kanskje bitte litt lenger enn dette .
Det som ligger der nå er en gammel bronsefarget sak så den er ikke noe å ha i en stue
Hører til reservekaret jeg har i kjelleren
Men jo mer jeg tenker og ser på det,jo mer enig med dere blir jeg
Det som ligger der nå er en gammel bronsefarget sak så den er ikke noe å ha i en stue
Hører til reservekaret jeg har i kjelleren
Men jo mer jeg tenker og ser på det,jo mer enig med dere blir jeg
Postet 02.05.11 kl 21:37
Så flott det ble, Sølvi! Kjenner at jeg må få meg et slik kar seinere, altså. Det ble virkelig fint.
Ang. vrihassel, så er det ikke alltid de er tørkede i blomsterbutikker. Hos oss får vi ofte inn greiner vi tror er tørre, men så er de ikke det. Greit å være litt obs på det, kjedelig med greiner som ikke er tørket i akvriet
Ang. vrihassel, så er det ikke alltid de er tørkede i blomsterbutikker. Hos oss får vi ofte inn greiner vi tror er tørre, men så er de ikke det. Greit å være litt obs på det, kjedelig med greiner som ikke er tørket i akvriet
Postet 02.05.11 kl 21:55
Endret: 02.05.11 kl 21:57
Postet 02.05.11 kl 22:29
Postet 02.05.11 kl 22:36
I dag har endelig den ene Full red Endlers`en klart å trykke ut noe yngel,hele 5 stk så langt
Fremdeles like tykk ,så håper hun er igang nå hvem av de det nå er
Tok sjansen på å flytte de voksnne over i et eget kar da kjøkkenkaret skal legge ned. Vil også gjerne at de skal få litt høyere ph enn de har hatt nå som de har gått sammen med coryer.
Fremdeles like tykk ,så håper hun er igang nå hvem av de det nå er
Tok sjansen på å flytte de voksnne over i et eget kar da kjøkkenkaret skal legge ned. Vil også gjerne at de skal få litt høyere ph enn de har hatt nå som de har gått sammen med coryer.
Postet 03.05.11 kl 21:23
Postet 03.05.11 kl 23:17
Håper det blir noen flotte hanner i ren farge men det skal vel kanskje godt gjøres,spennende i allefall.
Ellers er alt vel i karene ,de grønne er hyper som ventet
Solgte det karet jeg hadde for salg i dag pluss noen orange lasere CW023 .
Holder på å tømme og ordne /omrokkere på kar for tiden ,så det står bøtter og rot overalt
Men ,men ,sånt tar jo bare tid ,så får leve med litt rot noen dager
Ellers er alt vel i karene ,de grønne er hyper som ventet
Solgte det karet jeg hadde for salg i dag pluss noen orange lasere CW023 .
Holder på å tømme og ordne /omrokkere på kar for tiden ,så det står bøtter og rot overalt
Men ,men ,sånt tar jo bare tid ,så får leve med litt rot noen dager
Postet 03.05.11 kl 23:27
Postet 03.05.11 kl 23:47
Er ikke så kjekkt når hele stuen står på hodet da men overlever nok (gubben og)
Vet ikke om jeg selger flere kar ,har et resevekar stående i kjelleren og lurer på å sette kjøkkenkaret på loftet enn så lenge. Kan jo aldri være jeg får bruk for det senere
Men i utgangspunktet hadde jeg tenkt å selge det og.
Vet ikke om jeg selger flere kar ,har et resevekar stående i kjelleren og lurer på å sette kjøkkenkaret på loftet enn så lenge. Kan jo aldri være jeg får bruk for det senere
Men i utgangspunktet hadde jeg tenkt å selge det og.
Postet 03.05.11 kl 23:51
ja ok, nei er sant det, kan jo hende man får brukt for det en dag. men er bare det at har du allerede et reserve kar trenger du kansje ikke 2. menmen, kan være veldig greit å ha jeg driver stadig å vurderer om jeg skal endre på noe sammensetning, om ejg skal ha micro paraene eller om jeg skal finne noe killi, eller en større flokk med aeneus i 110L nei det er alt for komplisert dette! klarer jo ikke bestemme meg!
Postet 04.05.11 kl 00:02
Skal ikke være lett alltid
Ang. to kar ,så tenkte jeg et i reserve til ferskvann og et til saltvann ,men har ikke bestemt meg ennå,får se hva det blir til.
I dag har jeg tenkt å samle de resterende små yngel i ett kar siden det nå ikke er så mange igjen.
Men tenkte å ta en skikkelig "vask" i det og ordne litt mht. planter mm. før de blir flyttet over.
Oiapoquensisene som nå går i kjøkkenkaret skal så over i det tomme sammen med noen Sakurareker.
Rekker jeg mer før jeg skal på jobb,så skal karet med Weitzmainene også få et vannbytte og litt opprydding.
For øyeblikket er jeg litt misfornøyd med de fleste kar ,så tar et og et av gangen eller 2
Ang. to kar ,så tenkte jeg et i reserve til ferskvann og et til saltvann ,men har ikke bestemt meg ennå,får se hva det blir til.
I dag har jeg tenkt å samle de resterende små yngel i ett kar siden det nå ikke er så mange igjen.
Men tenkte å ta en skikkelig "vask" i det og ordne litt mht. planter mm. før de blir flyttet over.
Oiapoquensisene som nå går i kjøkkenkaret skal så over i det tomme sammen med noen Sakurareker.
Rekker jeg mer før jeg skal på jobb,så skal karet med Weitzmainene også få et vannbytte og litt opprydding.
For øyeblikket er jeg litt misfornøyd med de fleste kar ,så tar et og et av gangen eller 2
Postet 04.05.11 kl 09:27
Som ventet er de grønne laserne i full gang med egglegging etter å ha blitt flyttet til nytt kar. Men de virker ganske hysterisk og egg blir slengt på sanden og overalt,så tviler på at det blir noe av disse eggene
De har vært unormalt stille mht. egglegging i vinter ,bortsett fra en gang da med kun noen få egg.
Disse legger normalt haugevis med egg når de først begynner, men dessverre er mine veldig flink til å legge ubefruktete egg.
Så det er bare å krysse fingrene for at det skal bli noe gode egg da. Kommer ikke til å ta de ut uansett da det er masse eikeløv for evt. yngel å gjemme seg under pluss at disse ikke pleier å spise eggene sine.
Når det gjelder eikekøvet ,så er det tydelig at de setter stor pris på disse haugene som ligger i karet. Ser bare de fyker under de når det blir bevegelse foran karet og da er det helt umulig å se de. Så naturlige gjemmesteder er nok det riktige for de
Dessverre er det kun litt løv igjen i kassen min ,så da må jeg prøve å finne på noe annet.
De har vært unormalt stille mht. egglegging i vinter ,bortsett fra en gang da med kun noen få egg.
Disse legger normalt haugevis med egg når de først begynner, men dessverre er mine veldig flink til å legge ubefruktete egg.
Så det er bare å krysse fingrene for at det skal bli noe gode egg da. Kommer ikke til å ta de ut uansett da det er masse eikeløv for evt. yngel å gjemme seg under pluss at disse ikke pleier å spise eggene sine.
Når det gjelder eikekøvet ,så er det tydelig at de setter stor pris på disse haugene som ligger i karet. Ser bare de fyker under de når det blir bevegelse foran karet og da er det helt umulig å se de. Så naturlige gjemmesteder er nok det riktige for de
Dessverre er det kun litt løv igjen i kassen min ,så da må jeg prøve å finne på noe annet.
Postet 04.05.11 kl 13:44
Sølvi GullaksenDessverre er det kun litt løv igjen i kassen min ,så da må jeg prøve å finne på noe annet.
Kattapablader, bananblader? Jeg kjøper det billig hos Amy-Lim på ebay
Postet 04.05.11 kl 14:13
Postet 04.05.11 kl 14:43