Mange bøtter vann.. (side 103)

Har du ferie nå?

Tenkte lissom på iløpet av hele mnd jeg skal være her
nei, jobber neste uke, får besøk på fredag som varer 5 dager, og den 18. reiser jeg til jersey og blir der til den 31. for en gangs skyld så skal jeg noe nesten hele sommeren :p
badeplassen vår på evje, en liten bortgjemt vik i elva otra. så skjermet at temperaturen var stabilt 23-24 grader. vi så til og med en ørret som svømte mellom bena våres. den var desverre hart angrepet av sopp, en av gutta fanget den med bare hendene og avlev den. den var nesten helt hvit hele fisken stakkar.

[External Image]
får vel ta med det siste bildet og da, solnedgangen sett fra brakka vår

[External Image]
mye fint på evje, men også masse klegg og mygg. for ikke å snakke om masse små grønne menn som løp omkring mellom trærne.

må nok medisinere i corykaret, kampfisken har fremdeles noen prikker på finnene. men det har lissom ikke spredd seg, kun den ene fisken. mallene er jo ikke utsatt, men har jo 5 penner gående der.

lurer på om jeg har funnet den stimfisken jeg vil ha til 375'en. blir en slags pennefisk det og, men ikke det samme som jeg har :p
Sanne
mye fint på evje . . . for ikke å snakke om masse små grønne menn som løp omkring mellom trærne.

Wow, jeg visste ikke at Evje var et så spennende sted
trodde militærleiren var nedlagt jeg, men det var da masser av grønne menn der den uka :p
området er fremdeles overvåket og gjerdet inn, men mange av bygningene er solgt til private og bedrifter, samt kommunen. havnet visst midt oppi et treningsopplegg. misunte dem ikke all den oppakningen i DET været! :p
Ahhh, var ikke akkurat den typen små grønne menn jeg innbilte meg det var ;D
hehe, kanskje litt intern for oss på evjeklinikken det der, men militærgutta gitt altså under klengenavnet små grønne menn :p
lyst på nannostomus beckfordi til 375'en. men imazo hadde den ikke inne denne uka hvertfall, så hva prisen blir aner jeg ikke. er jo uansett lenge til, men kjipt å sette opp en drømmeliste og glo på den i måneder bare for å finne ut at det blir for dyrt....
en meget bestemt herremann.
[External Image]
Kan skjønne det ut i fra bildet ja;D Men utrolig fin da!
han tøffer seg for alt fra snegler (som han mobber) til trerøtter og fisk, og ikke minst store stygge meg på andre siden av glasset :p
Kampfiskhannen jeg hadde yppa seg til og med på hunden min på andre sia av glasset sånn at han ble redd :P
*gjesp*

vært lite akvaristikk da jeg har hatt besøk i 5 dager nå. og på lørdag så reiser jeg til jersey. må ta noen gode vannbytter og instruere i mating, hvertfall det ene karet må mates da stjernedanioene er ganske tynne ennå, selv om de er de eneste fiskene jeg har som får mat flere ganger om dagen ( i det hele tatt hver dag :p)
sper på mikroormen med knust tetra diskus, og jaggu kom ikke stjernene stormene til og spiste. selv etter noen omganger i morter syns jeg noen biter var litt store, men de hadde ikke problem med å spise dem. så da vet jeg det, håper jeg kan få foret de opp litt mer nå, virker ikke som mikroorm opptil 3 ganger dagen har hjulpet altfor mye på vekta her. men de virker friske og er ikke sykt tynne hvertfall
Er det ikke ganske dyrt å fore stjernene dine med diskuser? De pleier jo ikke være så veldig billige lissom..
Kjetilv
Er det ikke ganske dyrt å fore stjernene dine med diskuser? De pleier jo ikke være så veldig billige lissom..

Du kødder vel nå?

Tetra diskus bits.... velkjent tørrfôr i granulatform, i gul boks med mørkeblått lokk....
Åja. Nei, tenkte noen endelig hadde funnet et fornuftig bruksområde for diskuser bortsett fra sushitallerkener
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap