Sissis våte drømmer (side 106)

Britti
Du solgte forresten flyteplanter, hvor mye skal du har for litt pistia? Skal jo kjøpe 10 reker snart, og antar jeg "dessverre" må komme innom en tur.. Kanskje jeg får sett dette flotte kjøkkenet? =D


Pistia kan du få med når du kjøper reker, og så får jeg jakte ned pestsnegler før du kommer
Sissimor
Pistia kan du få med når du kjøper reker, og så får jeg jakte ned pestsnegler før du kommer ;)

Ah, så flott! Tusen takk! Så utrolig snilt Pestsnegler settes nok stooor pris på av kulene. Blir festmåltid på de, da!
Jeg skal også nordover til påske, og kan transportere fisk.
Så fint Inger Anne! Da kanskje alt ordner seg da ;D
Dag ble dessverre litt for hissig alikevel, til å ha damebesøk i en 10-liter. Muligens fordi hun er så underdanig? Blir spennende å se hva han vil syns når han etterhvert skal flytte inn i Godteskåla med hele dameflokken.

Laila er nå tilbake sammen med de andre damene, litt blek, men fattet. I går kveld (da hun var på flørter'n) hadde hun farget skikkelig ut, og var skremmende lik Lilja...
[External Image]
Det er egentlig utrolig hvor annerledes disse damene blir når de har farget ut! Tre av dem (bla Laila) ble tatt med pga spennende snev av farge, og nå er det vanskelig å se forskjell på flere av dem. Laila er som sakt nesten helt lik Lilja, og så er det Lise og Lotte; de er så godt som like, og de er heller ikke så ulike Laila og lilja. Ja, ja, vakre er de ihvertfall. Her er Lise...Tror jeg... Eller er det Lotte?
[External Image]
Her er Beate
[External Image]
Og til slutt Rut
[External Image]
Hun (Laila) var skikkelig flott på dette bildet, sterke og fine farger.
Får håpe Dag oppfører seg bedre når han kommer sammen med alle damene og blir i mindre tall....det kan være skikkelig tak i noen av disse kampfisk-frøknene, hun røde (Ruby) jeg hadde før banket opp en hann til det bare var filler igjen av han stakkars.
Blir spennende å følge med her når du skal flytte han inn i haremet
Jeg har nå blitt invitert på 30-årsdag på Hamar i forbindelse med palmehelga. Jeg er ennå ikke 100 % sikker på at det blir, da jeg må få på plass overnatting først. Det betyr at det blir noen dager senere avreise til Trøndelag enn planlagt, og at det blir en overnatting på veien. Det betyr ikke at jeg ikke kan ta med meg fisk, da jeg kan ta med ei luftpumpe, og sette på lufttilførsel mens vi overnatter og feirer på Hamar. Nå er du i hvert fall informert om at det er litt endring i planene, men at muligheten fortsatt er der.
Det skal nok gå fint det Inger Anne, for da utsetter jeg avreisa litt også.
I dag har jeg stått på kjøkkenet og malt (bursdagsgave til svigers), med flott utsikt til Kjøkkenøya. Må innrømme at jeg brukte mye mer tid på å stirre inn i karet, enn på malingen, for der virret Odd rundt og viste seg fram alt han kunne for Märtha. Flotte, flotte gutten

Det var ikke bare jeg som fulgte med, for både lakrisene og rubintetraene var nysgjerrige tilskuere. Coryene og ottoene derimot, de bryr seg ikke om slikt, men holdt på med sitt som som vanlig
Biereker på fôr?
Det er et litt skremmende, og veldig spennende, prosjekt på gang her nå...

En kamerat av meg betaler for en gjeng biereker som skal bo hos meg, og forhåpentligvis bli maaange. Alt står på vent hos ham nå, pga en defekt grunnmur, men han har ikke tålmodighet til å vente! Så da skal rekene gå i pensjon hos meg, og er jeg heldig, så har jeg igjen en del som betaling for kost og losji. Men tenk om de dør da? Vet jeg blir tilgitt, men alikevel...

Men gleder meg til de kommer i hus? Ja, det gjør jeg
Så spennende! De rekene er jo så vakre, satser på at det blir igjen mange små til deg. De dør nok ikke, de kommer helt sikkert til å trives fint til deg.
Så gøy med en gjeng biereker!! Dette kommer til å gå helt fint :0)
Når den skrekkblandede fryden har lagt seg så bare gjør du, og da går ting så bra skal du se :0)
Virkelig arti å se en gjeng imbelliser på dafniejakt; snakk om snikmordere! ;D
[QUOTE=Sissimor]Veldig gjerne Linda! Det er stusselig med bare tre. Det er ei ganske stor dame (ser heldigvis drektig ut), og to små herrer (den ene med svart genopodium, den andre er veldig liten)./QUOTE]

Ser i all fall tre ungmøer her, og en del småttinger som ikke har røpet seg enda. Gammelmadammene er det ikke lurt å utsette for en lang reise tror jeg. De er ikke like produktive som andre levendefødere disse her, men fødsler tar nok på likevel...

Vi reiser ikke før skjærtorsdag tror jeg, Ove må jobbe litt etter laaang permisjon, så da får vi sikkert til noe. Pakker dem i et spann med lokk og litt ugress så de får et midlertidig hjem på veien :o)
Kjempefint Linda. Avtaler vel nærmere med Inger Anne du?

Ser forresten ut til at det ikke blir noe cory-oppdrett på meg denne sessongen. Holder jo på med et halvhjertet forsøk med c121, men de er meget missfornøyde med å være i Lekegrinda, og jeg har ikke krefter til å følge opp triggings-rutiner. Tror de føler seg utrygge når det er bare de 5, sånn uten de store, svarte til å vise at verden er trygg...

Synd egentlig, for jeg hadde så lyst på flere av disse. Jeg får heller legge alt til rette for noen skikkelige forsøk til høsten, for nå begynner det vel å bli i seineste laget?
Tok en skikkelig opprydning i Kjøkkenøya i går, i forbindelse med vannbytte. Kastet ut all Cardamine lyrata, og det meste av Hydrocotylen. Hadde blitt en eneste stor vase av alt sammen, der en del var hullete og bleikt. Ser litt ribba ut nå, men regner med det fort vil ta seg opp igjen...
[External Image]
Hurra! Venezuelanusegg :D
Hadde besøk av Petter i dag, som skulle hente aeneusen og noen kirsebærr-reker. Han tok som vanlig å tittet rundt i karene mine, og da han kom til Trollskogen utbrøt han: "Her va det jaggu my egg!"

Og det hadde han helt rett i. Det er massevis baki hjørnet, og litt rundt omkring:
[External Image]
Jeg var så lei meg over å oppdage en død tukano da jeg fôra i formiddag, at jeg ikke la merke til noe annet. Men nå er jeg glad igjen ;D
Eggene på glasset er umulig å få tak i uten å ta ut den svære rota, så de får henge. Krysser fingrene for at det går bra, og at det vokser opp flere i selskapskaret.
Noen egg lå på et vallisneria-blad, og det plukket jeg ut og la i en EB-boks som nå henger på Kjøkkenøya. Spennende ;D
[External Image]
æææh det er jo rene julaften med egg! :'D grattis, hihi. Jah mine hydrocotyle er helt umulig disse dager. Skyter ut nye skudd absolutt hele tiden men det blir bare små blad som floker seg, ingen store og lekre :\

tror nok det gror opp rimelig fort hos deg da, hehe
Å, så gøy med egg :oD

Hvilken cory har lagt egg, tror du?
Tilfeldig bekjentskap
© Charlotte Ødegaard
Reklame for plussmedlemskap