Sissis våte drømmer (side 107)

Det var leit med tukanoen, men litt fin trøst ble det jo også, det er veldig koselig med små egg...
Blir spennende å følge med på klekking her, jeg tar det for gitt at det blir bilder underveis...?
Så spennende med egg! Håper vi får følge med her
Trist med den døde :/
Krysser virkelig fingrene for at det blir yngelbilder både fra boksen og fra foreldrekaret. Dette er så spennende! Dette er første gang jeg får oppleve egg, så jeg er ganske ekstatisk her nå

Det er venezuelanus Stine (tror du glemte å lese overskrifta...)
Plussmedlem
Så utrolig gledelig med egg! Lykke til med dem
Gratulerer med egg Det skal bli spennende å følge med.

Har samlet noen paleatus-egg selv her, som ble klekket for 3 dager siden (tror jeg). Første gang jeg gjør noe annet enn å la "naturen gå sin gang", så det blir spennende å se om jeg får til noe. Får følge litt med her og se hvordan du gjør dette
Spratt opp da jeg hørte posten kom i dag, og fortet meg ut for å hente inn bie-rekene, men der var det ingen pakke?

Skuffet kom jeg inn igjen med bare en bunke reklame. Men der, midt inni all reklamen, lå det et A6 ark med kopi av en pakke! Så da blir det å rase ned på Bunnpris etter klokka tre for å hente. Takk og lov at jeg lette gjennom reklamen før jeg kastet den i søpla, for det pinglete arket der hadde vært veeeldig lett å overse...

Noen av cory-eggene har blitt hvite ser jeg, både i EB-boksen og på bakglasset i akvariet. Pirket ut de dårlge i boksen, men de i karet blir bare nødt til å henge. Håper de ikke gjør de andre dårlige, men de henger der det er mest strøm i karet, så krysser fingrene. Og så håper jeg virkelig at de ikke blir spist! Er jo både coryer, dragefinner og honningguramier der som kunne finne på det...
det var jammen bra du bladde igjennom reklamen da ,hadde vært litt kjedelig om rekene hadde blitt liggende på posten. Er det svarte eller røde biereker du får ?
Begge deler Sølvi. Det er disse jeg skal ha "på fôr" for Petter. De skal gå i Barnehagen, der det nå kryr av blå reker, så jeg vet hva jeg har å gjøre i dag....

Setter de i det karet, selv om det er litt lite, for det er masse godt innkjørt mose der. Siden de blå rekene stortrives og har eksplodert i antall, så håper jeg at bierekene skal gjøre det samme.
Det går sikkert fint

Har nettopp anskaffet meg biereker selv ,spennende med nye rekearter
Så gøy at de nå har kommet! Tipper du skal kooose deg i dag :0)
Bente Kråkenes
Gratulerer med egg :) :) Det skal bli spennende å følge med. Har samlet noen paleatus-egg selv her, som ble klekket for 3 dager siden (tror jeg). Første gang jeg gjør noe annet enn å la "naturen gå sin gang", så det blir spennende å se om jeg får til noe. Får følge litt med her og se hvordan du gjør dette :)


UPS! De ble ikke klekket for 3 dager siden, men LAGT (en liiiten forskjell hehe)
13 biereker står nå til tilvenning; tar det laaaaaangsomt.....

Fanget 30 blå reker først, men det er fortsatt ganske mange små igjen oppi der. Heldigvis kan ikke disse krysse seg med bierekene, så da gjør det ike noe. Er forresten 7 svarte og 6 røde, og de er kjempefine
[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
De rekene er så utrolig flotte! Jeg skal ha meg noen sånne jeg også, når jeg får råd og sånt Disse krysser seg vel ikke, de svarte og de røde? Tenker på å ha et kar med begge! Kunne blitt veldig flott, tror jeg.
Gratulerer
Michael har det travelt med å pakke forstår jeg

Utrolig fine reker. Gleder meg til å følge med hvordan det går både hos deg og meg.
De røde og de svarte er fargevarianter av samme art Anders....
De var fine :0) Disse rekene må jo synes godt i akvariet, mine Amano er nesten usynlige. Gleder meg til det blir såpass med temperatur ute at jeg kan bestille reker til Nanoen :0)
Plussmedlem
Sissimor
De røde og de svarte er fargevarianter av samme art [B]Anders[/B]....


Jo, jeg visste forsåvidt det, men jeg syntes å ha lest det før at disse ikke krysser seg. Men på akvariereker.no leste jeg litt, og der fant jeg riktig svar; de krysser seg, men det blir enten den ene eller den andre fargen, altså ikke en blandingsfarge
Nye kampfiskegg ;)
Reidar og Lilja har lekt i dag
[External Image]
[External Image]
Reidar ble litt hissig mot Lilja, så nå er hun flyttet over i Asylet. Far får nok følge etter om det blir frittsvømmende yngel
[External Image]
Så artig! Fine bilder også
Oh, det rører seg inni noen av cory-egga! Blir veldig spennende å se om jeg finner yngel nå jeg kommer tilbake søndag kveld...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap