Sølvi sine coryer og litt til :) (side 108)

Fint bilde!

Blogg ja! Skal inn å se etterpå!

-Emil
Det må du gjøre vet du

Synes små coryer det søteste jeg vet og disse svarte er bare nydelige. Beholdt en av siste kullet mitt selv ,klarte ikke å levere fra meg alle
Plussmedlem
Så fin blogg du har Sølvi, har vært inne og kikket på den. Lagde meg faktisk en blogg selv i dag! Har hatt det i bakhodet en stund, og fant ut at jeg kunne prøve for moro skyld. Er jo litt artig å eksperimentere litt med ting og tang også, prøve å få til en OK blogg. Men er ikke alltid så lett i starten med sånt da, men man lærer det vel litt etterhvert
Takk skal du ha Anders ,er i startfasen jeg og . Det er ikke så enkelt å få det til hele tiden ,men det kommer seg vel

Lykke til med din og ,skal nok kikke innom.
Nå har algekaret fått sin siste dose med Happy Life Algin Regular ,ser ikke så veldig stor forskjell. Men det virker som om algene sitter løsere nå,så fikk ut endal da jeg byttet vann.
Så selv om det er en 4 ukers kur,tror jeg nok det må litt lenger tid før det er vekke. Men får se når det har gått en ukes tid til.Hadde vært så herlig om disse algene hadde tatt kvelden.

Ellers har jeg vært på rekefangst i kveld ,har endel Sakurareker som skal sendes i morgen. Derfor må alt være klart i kveld,klargjorte poser og alt som skal til for pakking.Må nemlig poste de før jeg går på jobb i morgen tidlig ,så da må rekene bare puttes i poser og melkekartonger i full fart.

Har du prøvd nori-tang til noen av ferskvannsfiskene? Er det noe mat som er ment på saltvann som egner seg bra til ferskvann?
Nori-tang er for de fisker som trenger alger for å livnære seg .Så vil tro at algespisende ferskvannsfisk også kan spise dette.
Selv har jeg kjøpt det i en innvandrerbutikk som selger dette til Sushi,så selv mennesker kan spise dette
Aha. jeg har jo mange innvandrerbutikker rundt her jeg bor. Dette må prøves!

Men du har altså ikke "forsket" på saltvannsfor til ferskvannfisk?
Nei,har egentlig ikke det for de får mye det samme: frossen artemia og mysis(til større fisk) ,spirulina-flakfor og tetra discusbits . Røde mygglarver har jeg ikke gitt til saltvannsfiskene da jeg er litt usikker på disse.Men ellers går det mye i det samme selv om det blir større andel av grøntfor til de salte i forhold til søte .

Har og brukt litt annet flakfor til saltvannsfiskene med div. vitaminer og hvitløk som visst nok skal være bra for helsen.
Men siden jeg stort sett har corydoras,så blir det lite flakfor på disse.

Da har alle karene fått et skikkelig vannbytte ,så nå er jeg snart klar for ferie

Kan ikke forvente at fiske/hundepasser skal ta seg av dette også ,det får holde med foring/påfylling av osmosevann til saltvannskaret og pass/turgåing med hund.

Akkurat dette med hunden,så er jeg litt pysete, for vi har aldri vært vekke fra den mer enn noen timer av gangen den tiden vi har hatt ansvar for den og nå skal vi være vekke en hel uke .

Vet jo at hundepasser/ne vil gjøre en god jobb/er glad i henne samt at hunden er vant til de ,den skal jo også være hjemme på sin vante plass. Men uansett ,så får jeg dårlig samvittighet, så godt den nå har fått alle vaksinene den trenger for å være med oss til Danmark i sommerferien.
Sølvi Gullaksen
Akkurat dette med hunden,så er jeg litt pysete, for vi har aldri vært vekke fra den mer enn noen timer av gangen den tiden vi har hatt ansvar for den og nå skal vi være vekke en hel uke :(.

Dette er vanskelig. Jeg hadde litt problemer med å sette bikkja vekk, fordi vi hadde vårt hemmelige språk og god kommunikasjon. Trodde tilogmed at hun skulle bli redd og savne meg når jeg gikk, but no! Så lenge det var noen som ga henne mat og oppmerksomhet byttet hun tvert over til sin nye familie. Hehe, veldig bra! De er heldigvis litt enklere til sinns enn oss!
Det var veldig godt å høre Lisbeth for akkurat dette med hemmelige språk og god kommunikasjon er vel noe jeg også tenker på pluss at hun er veldig knyttet til meg.
Men føler at når du sier det ,så slapper jeg litt mer av ,takk skal du ha
Sølvi Gullaksen
Men føler at når du sier det ,så slapper jeg litt mer av ,takk skal du ha :)

Forresten, de første gangene hun skulle passes av andre, kom de og tok henne med på tur/hentet henne, istedet for at jeg forlot henne et sted. Bikkja er jo lykkelig over at noen vil ha henne med ut på tur - jippi! Har du en hund som er veldig avhengig av deg, er dette en god metode Ingen ting som er verre enn å gå fra bikkja hvis den reagerer stressende på det
Og så er hun jo hjemme i sitt eget revir! Da mine foreldre hadde hund, skulle jeg ha ham mens de var på ferie. Det regnet vi med skulle gå greit, ettersom de skaffet ham mens jeg fortsatt bodde hjemme. Men nei, den rolige og lydige hunden fløy hvileløst rundt, pep og fant ikke roen noe sted. Før han fant en strek i linoleumen, da sukket han tungt, sank sammen og sovnet.

For hjemme fikk han gå fritt i hele huset, men ikke over terskelen til stua uten invitasjon (stor og lykkelig Pointer med lang hale, min far er frimerkesamler)

Var ingen terskel i ettromsleiligheten min :o)

Forresten, de første gangene hun skulle passes av andre, kom de og tok henne med på tur/hentet henne, istedet for at jeg forlot henne et sted. Bikkja er jo lykkelig over at noen vil ha henne med ut på tur - jippi! Har du en hund som er veldig avhengig av deg, er dette en god metode Ingen ting som er verre enn å gå fra bikkja hvis den reagerer stressende på det

Det er helt sant og ideen med å bli hentet er sikkert er grei metode .

Hun pleier ellers å skjønne det når jeg forteller hva som skal skje,så håper hun godtar det denne gangen og.
Linda & Ove
Og så er hun jo hjemme i sitt eget revir! Da mine foreldre hadde hund, skulle jeg ha ham mens de var på ferie. Det regnet vi med skulle gå greit, ettersom de skaffet ham mens jeg fortsatt bodde hjemme. Men nei, den rolige og lydige hunden fløy hvileløst rundt, pep og fant ikke roen noe sted. Før han fant en strek i linoleumen, da sukket han tungt, sank sammen og sovnet. For hjemme fikk han gå fritt i hele huset, men ikke over terskelen til stua uten invitasjon (stor og lykkelig Pointer med lang hale, min far er frimerkesamler) Var ingen terskel i ettromsleiligheten min :o)

De er snodige til tider og veldig vanedyr, ting skal være sånn og sånn,ferdig med det

Så det føles godt at hun kan være hjemme hos seg selv,setter stor pris på at passerne er villig til å bo her mens vi er vekke.

va inne på bloggen din så bilde av bordet med 3 akvariene. va virkeligt stiligt . hvor fikk du tak i bordet
Takk skal du ha ,er veldig fornøyd med det bordet.
Det er nok ikke å få kjøpt noe sted da det er min kjære mann som har snekret det sammen. Praktisk med en nevenyttig mann i huset

Kjekkt at du stakk innom loggen min også ,må se å komme i gang med oppdateringer igjen.

Du må linke til bloggen din igjen Sølvi.
Får også ta meg en tur til Sotra etter ferien. Trenger nytt blod i rekekolonien.

Ha en flott sommer (håper den kommer nå).

Espen
Blogglinken ligger i profilen min

Rekene jeg har er forresten skikkelig flotte og røde ,så de er vel verdt å tilføre som nytt blod

Håper og at det kommer sommer snart ,skal ikke ha ferie før i august ,så kunne vært fint med litt sommer her hjemme og.

Ha en fin sommer og ferie du og.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap