Sissis våte drømmer (side 109)

Tørr ikke fortelle noe før det er i boks Anders, så du får vente i spenning

Glemte å skru av inntaket til EB-boksen med cory-yngel da jeg byttet vann i dag, så nå frykter jeg at de har fått kuldesjokk...
Ingen som ser meg her vel?
[External Image]
Denne gule reka begynner rett og slett å bli skikkelig grønn?
[External Image]
Plussmedlem
Sissimor
Tørr ikke fortelle noe før det er i boks [B]Anders[/B], så du får vente i spenning ;) Glemte å skru av inntaket til EB-boksen med cory-yngel da jeg byttet vann i dag, så nå frykter jeg at de har fått kuldesjokk...


Har noen mistanker, så får vi se om noe av det jeg tenker stemmer :p Er det fisk, har jeg en viss anelse... jeg gleder med til å se hva som skjer!
Får håpe det går bra med yngelen! Sånne ting er så tragisk. Feil som kunne vært forårsaket. Det har jeg opplevd noen av.

Så utrolig søt den Coryen i forrige innlegg! Åh, jeg er så glad jeg kan ha fler arter nå! Faktisk KAN lete etter noe arter, KAN ta av litt på auksjon! (Med noe forsiktighet)
Ups... he,he... I did it again...
Var innom TAM Lade på tirdag, og tittet på flere flotte både CT- og HM- kampfiskhanner. Da klarte jeg faktisk å gå ut igjen uten å handle (selv om en blek-gul CT med svarte gjeller fristet veldig).

I dag plukket Petter med opp for en liten runde, og jeg klarte å holde meg hard på Akvasia, selv om de har veldig flotte der også. På City Cyd var det lett, for der var det ingen som fristet.

Men så tok vi turen innom Valentinlyst... Og der fant jeg Leif...
[External Image]
Jeg har stor sans for CT, og har egentlig ikke tenkt å kjøpe noe annet (evt roundtail), men alikevel faller jeg for den ene VT etter den andre. Han stod selvfølgelig i ei fødekasse i plantekaret, og bygde tappert med boblene sine. Vel hjemme, med damer på alle kanter av tilvenningsboksen, så satte han jaggu i å boble igjen
[External Image]
Han ser ganske rød-rosa ut på bildene, men hodet er ganske orange, mens slørene har et nærmest flouriserende, lilla lag. Han er virkelig fantastisk vakker når lyset treffer ha fra de ulike vinklene! Og han må jo være ganske overveldet over å skifte ut den bittelille boksen med et kar fult av damer og andre spennende ting å utforske
[External Image]
På det siste bildet her er faktisk alle 6 fiskene med, selv om ingen av dem er tydelige. Men noe av det flotte fargespillet kommer fram
Leif så kjempeflott ut!
I dag har jeg vært i byen og fått overlevert en pose med 5 Sp. Black, som jeg "vant" budrunde på. Har 10 fra før, med sterk overvekt av hunner, og her skulle det være 3 hanner.

Ble litt sjokka da jeg fikk posen, for det var ikke noe luft i den! Fikk åpnet den og tilført luft, og heiv meg på første buss hjem.

Var forresten litt bonus i den posen:
1 sp. Black til
2 kirsebærreker
1 liten panda!

C121 er nå på vei tilbake i Rio'n, mens de nye svarte skal oppi Lekegrinda (karantene). Den lille panda'n plasseres i Asylet, sammen med pygmaeusene... Hm, hva skal jeg gjøre med den da?

Da jeg fanget c121 dukket forresten kampfiskyngelen opp igjen, så nå er den på vei over til sine 2 mindre søsken i Plæstikk Fæntæstikk.
Plussmedlem
Sissimor
Den lille panda'n plasseres i Asylet, sammen med pygmaeusene... Hm, hva skal jeg gjøre med den da?


Hmm... kjøpe en god gjeng artsfrender?

Gratulerer med nye fisk
Biiilder?? Grattis med nye fisk, det er gøy med nytt! Tja, beholde den pandaen og skaffe den venner eller gi den bort til noen du vet som vil ha flere?
He, he, tenkte ikke på bilder nå. Ikke så mye "nytt" forsåvidt, siden jeg har 10 svarte fra før. Umulig å ta bilder i Lekegringa også. Skikkelig villniss, og dårlig belysning. Men de er svarte altså ;D

Den lille pandaen er jo veldig søt, men jeg har egentlig ikke plass til pandaer... Tror jeg...
Du kan jo alltids kjøpe et kar til pandaer og
He, he Rags; nytt kar veit jeg at jeg ikke har plass til! :0
Nydelige Leif!! *Smelt* Du har bare sååå nydelige kampfisker *Misunnelig!!*
Har oppdaget at kampfisk damen min er en plakathann :0( Så nå må jeg ut på damejakt.

Så gøy med en Panda, det er kanskje plass til en søt panda stim i ett eller annet kar??


Kampfisker er virkelig flotte Kamilla, og for noen personligheter!

Dag viser seg å være en ganske hissig herremann, så nå er han flyttet over fra Asylet til Lekegrinda. Lilja og alle coryene gjemte seg så godt de kunne hele tiden, og det vil jeg ikke ha noe av. Blir nok bedre når han skal over i Godteskåla (200-liter) med et helt harem. Der vil hissigheten sikkert gagne ham, siden perleguramiene også kan være litt harde.

Leif på sin side er den perfekte gentleman, og Laila har bestemt seg for at han er hennes. Hun er rognstinn, og jager de andre hunnene bort fra ham
Puh, det er mye som må ordnes når det kommer mye, nye fisk rett før en drar bort ei uke! Litt ekstra store vannbytter, rensing av filtere (rett i akvariet selvfølgelig) og litt flytting av fisk og yngel. Det må jo være enklest mulig for han som skal fôre mens jeg er borte. Nå er det bare å krysse fingrene for at de største kampfisk-ynglene ikke spiser hverken sine mindre artsfrender, eller de små cory-nurka...
Gjør plass til Hygrophila corymbosa var. angustifolia, Echinodorus parviflorus 'Tropica' og Shinnersia rivularis også da, det er det millerienes reiseseng består av. Angustifoliaen har jeg ikke sett før, og parviflorus har jeg bare funnet i butikk en gang, bestilte de jeg hadde fra før da Juwelen ble satt opp. Den stilken på basebildet var akkurat takandes nå, og ettersom jeg kjøpte det butikken hadde har jeg så det holder en stund. Shinnersia har du kanskje fått før, men alternativet var komposten :o)

Vet ikke hvor mange milleri som endte opp i boksen, noen bittesmåttinger lurte seg med plantene tror jeg. Inger Anne er i alle fall i farta!
Wow, Linda! Blir jo rene julaften dette
Kan dette virkelig fungere?
<embed src="http://www.youtube.com/v/ac3SVHpuPhw?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="369" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Hahaha, jaaa i teorien vil det kanskje fungere.. det ser jo ut til å fungere der ihvertfall! Men om man har fisk som liker å raspe, kan vel fort veggene bli litt tynn-gnagde?
Puh, straks er alt klart til å motta nye fisk! Feiga litt ut, for jeg orker rett og slett ikke cory-jakt i dag, så ting får bli litt midlertidig (som det forsåvidt har vært lenge nå).

Ble litt kampfisk-flytting i dag da, for de er myyye lettere å fange enn coryer, og så flyttet jeg de to små L144 fra Gavepakken til Asylet. Leif og Laila er igjen i Gavepakken, Reidar går sammen med Lotte i Asylet (siden hun, sammen med Laila, virker mest leksklar) og så går Dag i Lekegrinda sammen med resten av damene. Bortsett fra Märtha da selvfølgelig, som har lekt med Odd igjen i Kjøkkenøya.
Reidar
Fikk tatt noen bilder av finingen da han flottet seg for Lotte. Hun virker ikke spesielt imponert, men det er jeg! Kanskje hun syns Leif er flottere?
[External Image]
[External Image]
Dette ble jo rene kunsten
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap