- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Bildetråd - kampfisk (side 11)
Bildetråd - kampfisk (side 11)
Drar opp denne tråden igjen, noen bilder av min kampfisk, Mr. Vakker på den ene faste hvileplassen han har (den andre er inntil filtermatta på hjørnefilteret)
Her ligger han og kulern ofte. Det er vel ingen andre fisk enn kampfisk som kan se så henslengt ut som om det var et kattedyr i et tre
Og i fri svøm
Her ligger han og kulern ofte. Det er vel ingen andre fisk enn kampfisk som kan se så henslengt ut som om det var et kattedyr i et tre
Og i fri svøm
Postet 21.10.10 kl 20:38
Endret: 21.10.10 kl 20:40
Postet 22.10.10 kl 07:23
De to første er av to forskjellige hoer. Den ene helt rød i finnene og den andre litt lilla i finnene.
Det tredje er en liten blå hanne. Jeg har 4 slike lyse med lyseblå finner. De to største blir hanner for jeg ser ingen eggleggingsorgan.
De to andre går sammen med sine foreldre enda. Mora er rød og blå og faren er blå.
Det tredje er en liten blå hanne. Jeg har 4 slike lyse med lyseblå finner. De to største blir hanner for jeg ser ingen eggleggingsorgan.
De to andre går sammen med sine foreldre enda. Mora er rød og blå og faren er blå.
Postet 08.01.11 kl 13:28
Postet 09.01.11 kl 12:51
Endret: 09.01.11 kl 12:55
Postet 09.01.11 kl 13:33
Postet 09.01.11 kl 21:10
Endret: 09.01.11 kl 21:13
Postet 09.01.11 kl 21:20
Endret: 09.01.11 kl 21:25
Så nydelige de er ....jeg blir helt satt ut....nyforelsket....i kampfisker. De er så flotte at jeg finner ikke ord for det. Jeg bare elsker de.
Det første er av en blå dame som ikke ble godtatt av de to andre damene i en annen 60 liter. Skal skaffe meg nye hanne på torsdagen og da skal ho få seg en fin hanne.
Bilde nr 2 og 3 er et par som går i 30 litern på skrivebordet mitt. Ho er eggleggingsklar men han bygger ikke skumrede...skjønner ikke hvorfor. Han svømmer og viser seg frem og svømmer opp til koppen , men bygge rede gjør han ikke. Kan han være syk? Eller blir han forstyrret av sine to sønner som går i karet sammen med dem?
Så damen må bare smøre seg med tålmodighet og se hva som skjer.
Jeg hadde jo en kampfisk , tror han var rød. Han bygde heller ikke skumrede men de lekte for det og fikk mange unger likevel....Så det er håp.
Det første er av en blå dame som ikke ble godtatt av de to andre damene i en annen 60 liter. Skal skaffe meg nye hanne på torsdagen og da skal ho få seg en fin hanne.
Bilde nr 2 og 3 er et par som går i 30 litern på skrivebordet mitt. Ho er eggleggingsklar men han bygger ikke skumrede...skjønner ikke hvorfor. Han svømmer og viser seg frem og svømmer opp til koppen , men bygge rede gjør han ikke. Kan han være syk? Eller blir han forstyrret av sine to sønner som går i karet sammen med dem?
Så damen må bare smøre seg med tålmodighet og se hva som skjer.
Jeg hadde jo en kampfisk , tror han var rød. Han bygde heller ikke skumrede men de lekte for det og fikk mange unger likevel....Så det er håp.
Postet 09.01.11 kl 21:24
Postet 09.01.11 kl 21:28
I dag tidlig så holdt Blåmann på med skumredebygging, men nå er det borte og damen er like rognstinn?? Skjønner ikke hva han driver med jeg. Kanskje han er for ung. han er ikke så veldig stor heller så mulig han er for ung enda. Damen er lettere forvirret og Blåmann sitter under koppen og titter etter henne. Sær type.....
Postet 10.01.11 kl 20:46
I dag var det klart til leking mellom Blåmann og damen, men tror du ikke to store epler hadde plassert seg oppunder koppen og sto der og paret!!! De tok jo hele plassen og i tillegg så ødela de skumredet til Blåmann....noe så irriterende...han prøvde å nappe litt i de også men de er jo så store vettu at de merker det jo ikke engang....
Nå er blåmann frustrert....damen kommer og han bare vifter ho avgårde....pga at to snegler står og parer.....det er ikke deres paringsplass engang!! uhørt oppførsel.
Nå er blåmann frustrert....damen kommer og han bare vifter ho avgårde....pga at to snegler står og parer.....det er ikke deres paringsplass engang!! uhørt oppførsel.
Postet 14.01.11 kl 00:05
Men nå har problemet løst seg. Jeg har ligget i fargang og spydd for harde livet i natt og i dag, og nå så jeg at de har lekt. Et stort skumrede med masse egg i. Nå håper jeg sneglene parer seg en annen plass så de ikke kommer og forstyrrer han, slik at han spiser opp eggene. Men så er det jo to Knoll og Totter oppi der også som elsker å se hva som ligger under koppen. Tror jeg må fiske de ut så fort som råd. Men håper han får nok ro til at de kan klekkes.
Jeg skulle på dyrebutikken og hente meg to nye kampfisker i dag ,men måtte sende gubben og bare la han få plukke ut to stykker. Så det ble enda en blå og en rød. Holder på med akklimatisering nå og de ser virkelig store og fine ut. Håper de er snille også. Den blå skal få gå i 60 liter sammen med den blå damen. Den røde skal få gå i en 60 liter sammen med to voksne damer og to små hanner.....jau jau det skal bli spennende. Bilder kommer etterhvert.
Jeg skulle på dyrebutikken og hente meg to nye kampfisker i dag ,men måtte sende gubben og bare la han få plukke ut to stykker. Så det ble enda en blå og en rød. Holder på med akklimatisering nå og de ser virkelig store og fine ut. Håper de er snille også. Den blå skal få gå i 60 liter sammen med den blå damen. Den røde skal få gå i en 60 liter sammen med to voksne damer og to små hanner.....jau jau det skal bli spennende. Bilder kommer etterhvert.
Postet 14.01.11 kl 00:06
Postet 14.01.11 kl 10:43
Postet 09.02.11 kl 18:52
Postet 09.02.11 kl 18:54
Postet 27.02.11 kl 17:45
Postet 27.02.11 kl 19:38
Postet 27.02.11 kl 20:47
Postet 27.02.11 kl 20:49
Postet 27.02.11 kl 21:13