- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Marens akvarieverden (side 11)
Marens akvarieverden (side 11)
Hjelpe meg, det der ble langt... sorry.
Og enda glemte jeg å kommentere lommelykt!
Tenkte bare å si ang. den at det spiller ingen rolle hva slag det er, bare den lyser Den kan være den billigste du klarer å oppdrive, eller en kostbar, fancy sak i mange-hundre-kroners-klassen. Alt du vil ha er noe som lyser slik at du kan "spionere" litt
Og enda glemte jeg å kommentere lommelykt!
Tenkte bare å si ang. den at det spiller ingen rolle hva slag det er, bare den lyser Den kan være den billigste du klarer å oppdrive, eller en kostbar, fancy sak i mange-hundre-kroners-klassen. Alt du vil ha er noe som lyser slik at du kan "spionere" litt
Postet 15.03.09 kl 09:38
Hei og tusen takk for supert svar!
Jeg må virkelig prøve den nye klekkemetoden! Flaks at jeg har drukket litt brus i helga
Ingen grunn til å gruse seg, å få cory i hus er bare morsomt! Kan jo si litt om hvordan jeg har opplevd det, har jo etter hvert fått noen grupper i hus i hvert fall
Akklimatiser på vanlig måte, det er vel det første som skjer når posene pakkes opp. Og husk at vannet i posen ikke skal tømmes i karet.
Jeg vet ikke hvor lenge dine har vært i poser og på "farten" for å komme hjem til deg, men er det bare noen få timer det er snakk om, så pleier ikke jeg å mate første døgnet. Virker på meg som om de ikke helt har ro på seg til å spise, så jeg akklimatiserer og slipper de ut og lar de få fred første kvelden. Om andre gjør det annerledes aner jeg ikke
Jeg har blitt fortalt at jeg bare skal tilpasse tempraturen da vannet er full av gift som Corydorasen produserer under stress. Etter veldig lang frakt er det visst en nitritt pose! De kommer fra sverige og har kanskje vært på farten et par døgn med en mellomstajon. Derfor må de oppi fortest mulig...
Dagen etter derimot får de mat. Og da gir jeg gjerne noe jeg tror er høyt på ønskelista - f.eks. mygglarver. Da er jeg mer sikker på at de kommer igang med spisingen (dette pleier aldri å være noe problem, altså!). Det er også enklere å slamsuge ut mygglarver enn tabletter som har løst seg opp, om de ikke skulle være så veldig interessert i mat - eller at jeg har gitt for mye.
myggiser ser ut til å fungere til alle fisker
Jeg gir mine mat en gang om dagen. Ang. mygglarver så er det egentlig prøv og feil metoden som viser hvor mye du skal gi. Får du ca 6 stykk kan en halv rute være en grei start-mengde.
Ang. tabletter, så spørs det litt hva slags tabletter du har. Corydoras heller mer mot kjøttbasert mat enn grønn mat, og typiske tabletter for ancistrus passer ikke så godt. Gode tabletter for cory er tetra tabimin, JBL tabis og novotab og sera viformo. Ang mengde så kan du regne ca 1/2 tabimin tablett per cory. Novotab er større, der kan du regne ca 1/4 tablett per cory. Dette er per dag, så mater du to ganger om dagen gjør det ingenting om du halverer mengden. Du vil selv merke om du gir for lite/passe/for mye når både du og coryene blir mer husvarme og kjent med hverandre
Jeg har webzoo sine malletabletter, ikke de for algespisere og skal være en god erstatter for Tetra tabmin om jeg husker riktig) Jeg har også NovoTab
Innredning, ja. Coryer er takknemlige, søte bartefisk. Får de sand å borre nesene i, og en rot som ikke ligger helt nede i sanda, men heller skaper en glippe hvor de kan ligge under i skyggen, så er de fornøyde. Planter står helt fritt opp til deg, tror ikke de bryr seg om det er den ene eller den andre
Jeg har Ildtetra gående i samme kar, så litt planter er det! Jeg har satt frem kokkosnøtter og en del eikeblader. Jeg vet ikke om de blir å bruke kokkosnøttene, men jeg tenkte det kunne være greit å gjemme seg i i tillegg til rota
Ang. oppførsel så er den varierende. Som regel når coryer kommer i et nytt akvarium blir de ganske hypre. Svømmer frenetisk ogg og ned glasset, frem og tilbake, gjerne alle sammen etter hverandre. Dette er helt typisk oppførsel, og de roer seg etter hvert. Forresten er opptakt til lek akkurat samme, frenetiske svømming hit og dit Andre grupper kaster seg i skjul innunder en rot og ligger der, lettere forskremte en stund mens de lurer på hvor de har havnet Begge deler er like naturlig og gir ingen grunn til bekymring!
Veldig greit at du beskriver dette, for noe av oppførselen ville jeg kanskje ha tolket som negativt!
Håper du har fått svar på noen av spørsmålene dine, og begynner å glede deg og ikke bekymre deg nå
Absolutt Er mye roligere nå og gleder meg stort!
Jeg må virkelig prøve den nye klekkemetoden! Flaks at jeg har drukket litt brus i helga
ElinHHei! Om jeg ikke har misforstått, så har du laget ditt klekkeri litt annerledes enn mitt. Tenkte jeg likevel kunne forklare hvordan jeg lagde mitt artemiaklekkeri, og litt om hvordan jeg gjør det, kanskje du kan plukke opp noen ideer :) Jeg har laget klekkeriet mitt nøyaktig som [URLBLOCK1]. Altså har jeg ingen brusestein, bare trædd luftslangen gjennom et hull i bruskorken. Når jeg slår av luftpumpa, fester jeg luftslangen øverst på flaska med en klesklype, slik at ikke alt skal renne ut. Jeg lar det stå i 10 minutter, og kan deretter løsne slangen fra luftpumpa og tappe artemia gjennom den samme slangen som lufta blir pumpen inn i. Synes det blir minst søl :) [B]Det er jo utrolig greit å få ut artemian på den måten! Jeg har drevet å lett nedi sila i en sabla blanning med egg og artemia. Brukte 10ml sprøyte:/ Men bruker du noe lys for å få til tappingen slik at bare artemia og ikke egg kommer ut?[/B] Jeg har gitt alle mine yngel mat to ganger daglig; morgen og kveld. Om morgenen er jeg trøtt og har dårlig tid, så da har de fått enkel mat. Mikroorm mens de er knøttsmå, og tørrmat når de har blitt litt eldre. Om kvelden har de fått artemia. På den måten trenger jeg bare artemiaklekking 1 gang i døgnet. Min utfordring var at oga litt lav temp, brukte artemiaen 36 timer på å klekke! Løsningen ble to klekkerier (de koster jo ingenting å lage uansett). Jeg satte klekkeriet i gang hver kveld, med vann og salt, og hver morgen puttet jeg i eggene. De eggene jeg puttet i mandag morgen, fóret jeg med tirsdag kveld. Og de eggene jeg puttet i klekkeri nr. 2 tirsdag morgen, fóret jeg med onsdag kveld. Vil du fóre to ganger daglig med artemia, kommer metode litt an på hvor lang tid dine bruker på å klekke. Tar det bare 24 timer, kan du sette et klekkeri hver morgen (til mating om morgenen dagen etter), og et klekkeri på kvelden (til mating neste kveld). Nyklekte artemia kan brukes i 24 timer, så sånn sett kan du faktisk sette et klekkeri, og mate kveld og neste morgen med dette, før du setter en ny runde. Mye av "timingen" her kommer helt an på hvor lenge det tar før dine klekker. Men dette er det mulig å teste ut og tilpasse så det passer perfekt :-) [B]Jeg bruker nok ca samme tida som deg, men flere klekkere er ingen problem:) Jeg må bare ha nok pumper:)[/B] [QUOTE=Tørrfisk] Corydorasene derimot gruer jeg meg veldig til å få i hus på tirsdag! Jeg har ingen erfaring med disse og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre etter å ha fått de i karet..? Hva skal jeg gi dem av mat og hvor ofte, hvordan bør karet være innredet, hvilken oppførsel er normalt for de når de kommer osv.
Ingen grunn til å gruse seg, å få cory i hus er bare morsomt! Kan jo si litt om hvordan jeg har opplevd det, har jo etter hvert fått noen grupper i hus i hvert fall
Akklimatiser på vanlig måte, det er vel det første som skjer når posene pakkes opp. Og husk at vannet i posen ikke skal tømmes i karet.
Jeg vet ikke hvor lenge dine har vært i poser og på "farten" for å komme hjem til deg, men er det bare noen få timer det er snakk om, så pleier ikke jeg å mate første døgnet. Virker på meg som om de ikke helt har ro på seg til å spise, så jeg akklimatiserer og slipper de ut og lar de få fred første kvelden. Om andre gjør det annerledes aner jeg ikke
Jeg har blitt fortalt at jeg bare skal tilpasse tempraturen da vannet er full av gift som Corydorasen produserer under stress. Etter veldig lang frakt er det visst en nitritt pose! De kommer fra sverige og har kanskje vært på farten et par døgn med en mellomstajon. Derfor må de oppi fortest mulig...
Dagen etter derimot får de mat. Og da gir jeg gjerne noe jeg tror er høyt på ønskelista - f.eks. mygglarver. Da er jeg mer sikker på at de kommer igang med spisingen (dette pleier aldri å være noe problem, altså!). Det er også enklere å slamsuge ut mygglarver enn tabletter som har løst seg opp, om de ikke skulle være så veldig interessert i mat - eller at jeg har gitt for mye.
myggiser ser ut til å fungere til alle fisker
Jeg gir mine mat en gang om dagen. Ang. mygglarver så er det egentlig prøv og feil metoden som viser hvor mye du skal gi. Får du ca 6 stykk kan en halv rute være en grei start-mengde.
Ang. tabletter, så spørs det litt hva slags tabletter du har. Corydoras heller mer mot kjøttbasert mat enn grønn mat, og typiske tabletter for ancistrus passer ikke så godt. Gode tabletter for cory er tetra tabimin, JBL tabis og novotab og sera viformo. Ang mengde så kan du regne ca 1/2 tabimin tablett per cory. Novotab er større, der kan du regne ca 1/4 tablett per cory. Dette er per dag, så mater du to ganger om dagen gjør det ingenting om du halverer mengden. Du vil selv merke om du gir for lite/passe/for mye når både du og coryene blir mer husvarme og kjent med hverandre
Jeg har webzoo sine malletabletter, ikke de for algespisere og skal være en god erstatter for Tetra tabmin om jeg husker riktig) Jeg har også NovoTab
Innredning, ja. Coryer er takknemlige, søte bartefisk. Får de sand å borre nesene i, og en rot som ikke ligger helt nede i sanda, men heller skaper en glippe hvor de kan ligge under i skyggen, så er de fornøyde. Planter står helt fritt opp til deg, tror ikke de bryr seg om det er den ene eller den andre
Jeg har Ildtetra gående i samme kar, så litt planter er det! Jeg har satt frem kokkosnøtter og en del eikeblader. Jeg vet ikke om de blir å bruke kokkosnøttene, men jeg tenkte det kunne være greit å gjemme seg i i tillegg til rota
Ang. oppførsel så er den varierende. Som regel når coryer kommer i et nytt akvarium blir de ganske hypre. Svømmer frenetisk ogg og ned glasset, frem og tilbake, gjerne alle sammen etter hverandre. Dette er helt typisk oppførsel, og de roer seg etter hvert. Forresten er opptakt til lek akkurat samme, frenetiske svømming hit og dit Andre grupper kaster seg i skjul innunder en rot og ligger der, lettere forskremte en stund mens de lurer på hvor de har havnet Begge deler er like naturlig og gir ingen grunn til bekymring!
Veldig greit at du beskriver dette, for noe av oppførselen ville jeg kanskje ha tolket som negativt!
Håper du har fått svar på noen av spørsmålene dine, og begynner å glede deg og ikke bekymre deg nå
Absolutt Er mye roligere nå og gleder meg stort!
Postet 15.03.09 kl 14:27
Endret: 15.03.09 kl 14:31
ElinHHjelpe meg, det der ble langt... sorry. Og enda glemte jeg å kommentere lommelykt! Tenkte bare å si ang. den at det spiller ingen rolle hva slag det er, bare den lyser ;-) Den kan være den billigste du klarer å oppdrive, eller en kostbar, fancy sak i mange-hundre-kroners-klassen. Alt du vil ha er noe som lyser slik at du kan "spionere" litt :-)
Ingen ting å si sorry for! Jeg synes dette var kjempeflott jeg Akkurat det jeg trengte!
Jeg kan jo skaffe meg en middel dyr lommelykt i første omgang og prøve meg frem Leser en del "personlige tråder" bl.a. din (selv om jeg ikke skriver så mye så er jeg der ) og har skjønt at spionasje er en del av det å holde Corydoras
Postet 15.03.09 kl 14:37
110Litern ser ikke bra ut Vannet er mye mer grått enn i 62Litern og plantene begynner å se sliten ut. Jeg skal prøve å få lagt ut bilde, men jeg mistenker som sagt denne rota... Men jeg har rimelig mye sand oppi karet over torvplatene og substratet, så det er mulig det er for mye også!?! De får kanskje ikke røttene langt nok ned. Men selv flyteplantene ser dårlig og brun ut.
Jeg har absolutt ikke lyst til å sette inn de nye plantene som kommer på tirsdag nårjeg ser hvordan det er nå.
Jeg har absolutt ikke lyst til å sette inn de nye plantene som kommer på tirsdag nårjeg ser hvordan det er nå.
Postet 15.03.09 kl 19:15
Postet 15.03.09 kl 20:48
Endret: 15.03.09 kl 20:51
Postet 15.03.09 kl 20:52
Endret: 15.03.09 kl 20:54
Her er 62Litern. Jeg synes det er rart det skal være så stor forskjell, for her er plantene kjempefine! Jeg har gitt sverdplantene gjødselkuler her.
Kjedelige bilder det her, men legger det ut slik at kanskje noen ser de og kan komme med tips.
Skjørtetetraene og ancistrusen, Casanova, virker upåvirket
Kjedelige bilder det her, men legger det ut slik at kanskje noen ser de og kan komme med tips.
Skjørtetetraene og ancistrusen, Casanova, virker upåvirket
Postet 15.03.09 kl 20:56
Endret: 15.03.09 kl 21:00
Mulig det nå er så bra vekst på plantene at du kan øke mengden med flytende gjødsel litt. Stilkplanter og flyteplanter får jo ikke nyttigjort seg noe særlig av den næringen som ligger under sanden.
Om vannet er litt brunlig så kan det skyldes at roten farger av. Ingenting å bry seg med egentlig og det vil forsvinne litt etter litt ved vannbyttene.
Må forresten skryte av plantene dine. De ser veldig friske og fine ut
Om vannet er litt brunlig så kan det skyldes at roten farger av. Ingenting å bry seg med egentlig og det vil forsvinne litt etter litt ved vannbyttene.
Må forresten skryte av plantene dine. De ser veldig friske og fine ut
Postet 16.03.09 kl 18:36
Endret: 16.03.09 kl 18:37
Heisann!
Må få kommentere et par ting når jeg leste svarene dine på mitt forrige innlegg.
Da har jammen fiskene vært i pose en god stund før du får dem. Det er helt riktig at de skiller ut gift, så jeg håper derfor at de ikke er pakket mange i posen.
Når du får dem bør du gjøre følgende. Åpne posen og legg den i karet for å begynne tilvenning til temp. I tillegg: Ta en liten kopp og tøm ut 1 kopp vann fra posen (og i vaske, ikke tøm det i akvariet!). Ta en kopp vann fra akvariet ditt og tøm i posen. En gang hver 20-30 minutt bør du bytte 1 kopp "posevann" mot 1 kopp akvarievann. Ikke bare venner du fisken til de vannverdiene du har i ditt akvarie, men skulle vannet i posen være dårlig, får du tilført rent, friskt vann til de fort. Etter et par timer kan du tømme posene i en håv som ligger på kanten på en bøtte. Vannet havner i bøtta, fiskene i håven, og så kan de håves rett opp i akvariet. Da har du ikke fått med noe vann, og fiskene har blitt godt tilvent
Ang. kokosnøttene så tror jeg ikke coryene vil bruke dem. De liker å ha flere "rømningsveger", slik at en kokosnøtt nok vil bli for mye av det gode. Jeg har hatt kokosnøtter i karene mine, men aldri sett en cory gå inn der. Mulig de prøver, men det vil nok aldri bli noen fullgod erstatning for en rot som skaper et skyggefullt området under den.
Og ja - spionasje må du nok regne med - det er litt av sjarmen synes jeg, da. Men, gruppene er forskjellige. Noen ser du aldri uten å snike deg innpå, andre er fremme og rundt omkring hele tiden. Tiden vil vise hva slags gruppe du skal få
Forresten helt enig med Astrid - plantene dine ser jo nesten uforskammet friske og pene ut!
Må få kommentere et par ting når jeg leste svarene dine på mitt forrige innlegg.
Da har jammen fiskene vært i pose en god stund før du får dem. Det er helt riktig at de skiller ut gift, så jeg håper derfor at de ikke er pakket mange i posen.
Når du får dem bør du gjøre følgende. Åpne posen og legg den i karet for å begynne tilvenning til temp. I tillegg: Ta en liten kopp og tøm ut 1 kopp vann fra posen (og i vaske, ikke tøm det i akvariet!). Ta en kopp vann fra akvariet ditt og tøm i posen. En gang hver 20-30 minutt bør du bytte 1 kopp "posevann" mot 1 kopp akvarievann. Ikke bare venner du fisken til de vannverdiene du har i ditt akvarie, men skulle vannet i posen være dårlig, får du tilført rent, friskt vann til de fort. Etter et par timer kan du tømme posene i en håv som ligger på kanten på en bøtte. Vannet havner i bøtta, fiskene i håven, og så kan de håves rett opp i akvariet. Da har du ikke fått med noe vann, og fiskene har blitt godt tilvent
Ang. kokosnøttene så tror jeg ikke coryene vil bruke dem. De liker å ha flere "rømningsveger", slik at en kokosnøtt nok vil bli for mye av det gode. Jeg har hatt kokosnøtter i karene mine, men aldri sett en cory gå inn der. Mulig de prøver, men det vil nok aldri bli noen fullgod erstatning for en rot som skaper et skyggefullt området under den.
Og ja - spionasje må du nok regne med - det er litt av sjarmen synes jeg, da. Men, gruppene er forskjellige. Noen ser du aldri uten å snike deg innpå, andre er fremme og rundt omkring hele tiden. Tiden vil vise hva slags gruppe du skal få
Forresten helt enig med Astrid - plantene dine ser jo nesten uforskammet friske og pene ut!
Postet 16.03.09 kl 18:47
Aha! Hvorfor har jeg ikke tenkt på slik tilvenning sev!?! Veldig lurt, for da blir det ikke slik "sjokkbehandling" som jeg fryktet Sikkert større sjangse for overlevende og kanskje mer friske fisker også!
Takk for ros av plantene! Jeg føler fortsatt at det er kameraet som har æren for det, men men
Vannet i 110Litern ser ut til å ha blitt mye bedre i løped av natta faktisk, uten vannbytte i går
Jeg har endelig fått bestilt meg eget kamera i dag! Det ble et
Canon PowerShot SX10 IS! Mye penger, men forhåpentligvis verdt det (bare det ikke blir for avansert for enkle meg)
De har faktisk sendt den i dag, så da tar det vel ca 3 dager før de får den på postkontoret *stort glis*.
Bare synd jeg ikke har det når fiskene kommer i morgen, men det blir vel en del etter hvert tenker jeg;D
Takk for ros av plantene! Jeg føler fortsatt at det er kameraet som har æren for det, men men
Vannet i 110Litern ser ut til å ha blitt mye bedre i løped av natta faktisk, uten vannbytte i går
Jeg har endelig fått bestilt meg eget kamera i dag! Det ble et
Canon PowerShot SX10 IS! Mye penger, men forhåpentligvis verdt det (bare det ikke blir for avansert for enkle meg)
De har faktisk sendt den i dag, så da tar det vel ca 3 dager før de får den på postkontoret *stort glis*.
Bare synd jeg ikke har det når fiskene kommer i morgen, men det blir vel en del etter hvert tenker jeg;D
Postet 16.03.09 kl 20:32
Endret: 16.03.09 kl 20:35
Heia Maren!
Nå har jeg lest tråden din og det med fornøyelse!Du er jammen flink og så fine kara dine har blitt!Er virkelig gøy og lese om hvor søkende du er ,etter info om ting og tang innen akvahold,imponerende
Her har jeg mye og lære,men jeg er så gammel at jeg må ha det i små doser;så her er det duket for mange repetisjoner
Føler meg fortsatt som nybegynner og er faktisk redd for å stille dumme spørsmål,men må bare krype til korset innimellom.
Dette er en fin tråd jeg kommer til og følge med på,så lykke til videre
mvh
Nå har jeg lest tråden din og det med fornøyelse!Du er jammen flink og så fine kara dine har blitt!Er virkelig gøy og lese om hvor søkende du er ,etter info om ting og tang innen akvahold,imponerende
Her har jeg mye og lære,men jeg er så gammel at jeg må ha det i små doser;så her er det duket for mange repetisjoner
Føler meg fortsatt som nybegynner og er faktisk redd for å stille dumme spørsmål,men må bare krype til korset innimellom.
Dette er en fin tråd jeg kommer til og følge med på,så lykke til videre
mvh
Postet 16.03.09 kl 21:46
Corydoras sterbai på plass:d
Nå har jeg fått alle de 8 Sterbaiene i "poseholderen" på innsiden av glasset Jeg får ikke tatt noen bilder...Kameraet kommer antagelig i morgen, 1 dag for seint:/
De er veldig pene! Litt morsomt der de ligger oppå hverandre, helt rolig 6 av de har vært opp og ned glasset et par ganger, noe jeg tar som et godt tegn!?!
Om noen er innom her så trenger jeg noen tips til hva jeg skal se etter når det gjelder svake/dårlige fisk! Jeg har samlet hele gjengen som jeg fikk fraktet i 4 poser (2 i hver) oppi "poseholderen" og har tatt ut litt av vannet og gradvis mer akvarievann. Begynner med ca 6ml ut med vann for derretter ca like mye oppi av akvarievann.
De er veldig pene! Litt morsomt der de ligger oppå hverandre, helt rolig 6 av de har vært opp og ned glasset et par ganger, noe jeg tar som et godt tegn!?!
Om noen er innom her så trenger jeg noen tips til hva jeg skal se etter når det gjelder svake/dårlige fisk! Jeg har samlet hele gjengen som jeg fikk fraktet i 4 poser (2 i hver) oppi "poseholderen" og har tatt ut litt av vannet og gradvis mer akvarievann. Begynner med ca 6ml ut med vann for derretter ca like mye oppi av akvarievann.
Postet 17.03.09 kl 19:30
Postet 17.03.09 kl 19:42
Endret: 17.03.09 kl 19:46
Postet 17.03.09 kl 20:03
Postet 17.03.09 kl 20:38
Postet 17.03.09 kl 20:43
HumunukuapuaaHei, Husker du oppsettet på karet der du fikk lek på Hyphessobrycon amandae (Ildtetra)? Jeg er interessert i sånne ting som vannforhold, bunnsubstrat, planter, dekor og andre ting du tror kan ha fått de til å leke?
Det er fortsatt bilder ute på profilen, men vanlig rådasand (ikke 0,4-0,8 men grovere..)
PH 7,5
KH 6
GH 6
Lite strøm, bare i vannflata fra en RENA spuperclean 90 og minsteinnstilling på Fluval 2+ som sto litt lengere ned i akvaret i motsatt hjørene fra RENA-pumpa.
Temp: 25-27 grader. Det var vel 25 den gangen jeg fant de.
Godt beplantet med stor rot i midten! De gjemte seg bak pumpa som var oppi høyre hjørne i akvarie.
Det virket som at de var veeeldig skjør og de hadde også tydlig synlig forskjellige klekketidspunkt. Jeg synes Ildtetra til vanlig kan være ganske skjøre om de ikke har tilpasset seg, så det at yngelen døde var ikke så sjokkerende, men likevell like trist!
Hadde jeg hatt artemiaklekker, bedre luftsten, mat i riktig tid osv så hadde det nok kunne gått anderledes Men veldig forskiktig yngel som trives i mosen.
Håper du får til lek på dem!
Men jeg er veldig nysgjerrig selv på hvordan de oppfører seg når de leker!?! Jeg har studert de en del og har kanskje noen meninger med ting jeg har sett, men jeg har ikke googla det. Jeg vil gjerne høre fra deg om du finner ut noe! Bare spør mer om det er noe jeg kanskje kan bidra med!
Postet 17.03.09 kl 20:58
Anita HFlotte kar du har :o)
Takk!
Jeg synes ikke det selv, men prøver hele tida å gjøre det bedre
62Litern er ominredet i dag da noen røtter jeg hadde bestilt ikke kom med bestillinga til C. sterbaiene og rekene. Ble en nødløsning kan man si Synd jeg ikke har kamera her og nå så kunne jeg ha vist litt.
Jeg har også fått noen planter jeg kjøpte, noen med litt røde blader, men de er ikke pakket ut enda
Postet 17.03.09 kl 21:07
Postet 17.03.09 kl 21:10
Inaktiv bruker
gleder meg til du legger ut bilder av dine nye corydoras Sterbaier =
Postet 17.03.09 kl 21:12