Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 11)
Postet 29.12.09 kl 00:55
Postet 29.12.09 kl 01:10
Postet 31.12.09 kl 00:28
Postet 31.12.09 kl 00:39
Hei Astrid. Koselig å se deg
La merke til at du ikke har Tanichthys micagemmae på listen din. Jeg har disse. Kjøpte dem som voksne på auksjonen i Oslo i oktober 2008, så disse er 1 år og 2 mnd nå (egentlig eldre, men jeg vet jo ikke hvor gamle de var da jeg kjøpte de, så...).
De blir sikkert eldre enn dette, men siden de ikke var på lista i det hele tatt, er det kanskje greit å legge de inn. Gruppen min er forresten nesten halvert, det har forsvunnet en nå og da i løpet av høsten uten at jeg har funnet noe galt. De 6 som henger med enda begynner å se "gamle" ut, om fisk i det hele tatt kan se gamle ut. Men som sagt, disse kan ha vært flere år gamle allerede når jeg kjøpte dem, så ikke vet jeg.
La merke til at du ikke har Tanichthys micagemmae på listen din. Jeg har disse. Kjøpte dem som voksne på auksjonen i Oslo i oktober 2008, så disse er 1 år og 2 mnd nå (egentlig eldre, men jeg vet jo ikke hvor gamle de var da jeg kjøpte de, så...).
De blir sikkert eldre enn dette, men siden de ikke var på lista i det hele tatt, er det kanskje greit å legge de inn. Gruppen min er forresten nesten halvert, det har forsvunnet en nå og da i løpet av høsten uten at jeg har funnet noe galt. De 6 som henger med enda begynner å se "gamle" ut, om fisk i det hele tatt kan se gamle ut. Men som sagt, disse kan ha vært flere år gamle allerede når jeg kjøpte dem, så ikke vet jeg.
Postet 31.12.09 kl 00:46
Postet 31.12.09 kl 12:21
ElinHHei Astrid. Koselig å se deg :-) La merke til at du ikke har Tanichthys micagemmae på listen din. Jeg har disse. Kjøpte dem som voksne på auksjonen i Oslo i oktober 2008, så disse er 1 år og 2 mnd nå (egentlig eldre, men jeg vet jo ikke hvor gamle de var da jeg kjøpte de, så...). De blir sikkert eldre enn dette, men siden de ikke var på lista i det hele tatt, er det kanskje greit å legge de inn. Gruppen min er forresten nesten halvert, det har forsvunnet en nå og da i løpet av høsten uten at jeg har funnet noe galt. De 6 som henger med enda begynner å se "gamle" ut, om fisk i det hele tatt kan se gamle ut. Men som sagt, disse kan ha vært flere år gamle allerede når jeg kjøpte dem, så ikke vet jeg.
Hei Elin, koslig å se deg også
Har lagt de til på lista og føyde til noen måneder siden de ihvertfall var voksne når du fikk de. Tusen takk skal du ha!
Postet 31.12.09 kl 18:18
mundaHei, ser ikke rød kurvciklide, eller dronningrasbora i lista di. Mine røde kurvciklider er ca 3 år gamle, og min 8-årige datters dronningrasbora er ca 2 år. -Ikke noen anselig alder, men alle sammen friske og spreke, så vi håper vi har både kurvciklidene og rasborane i flere år.
Tusen takk! Da er de også kommet på plass. Kanskje du kommer tilbake med korrigert alder om noen år
Postet 31.12.09 kl 18:29
Har
en pleco på 9 år=)
Postet 31.12.09 kl 19:03
Tante AstridKanskje du kommer tilbake med korrigert alder om noen år ;)
Håper det! Må kanskje også nevne dvergkula mi, også. Har hatt den i 2 år i mars. -Pga av sitt særegne kosthold, og krav om jevnlig matinntak, måtte kula selvfølgelig være med på bilferie til bestemor i Trøndelag sist sommer (samt et par katter). -Det var lange 83 mil!
Postet 01.01.10 kl 12:24
sebraciklideen pleco på 9 år=)
Jeg regner med det er en Pterogoplichthys pardalis du har. Der er det allerede noen som har registrert et eldre eksemplar, men takk likevel
(Listen ligger her.)
Postet 01.01.10 kl 14:11
Endret: 01.01.10 kl 14:12
munda[QUOTE=Tante Astrid]Kanskje du kommer tilbake med korrigert alder om noen år ;)
Håper det! Må kanskje også nevne dvergkula mi, også. Har hatt den i 2 år i mars. -Pga av sitt særegne kosthold, og krav om jevnlig matinntak, måtte kula selvfølgelig være med på bilferie til bestemor i Trøndelag sist sommer (samt et par katter). -Det var lange 83 mil!
Er ikke det enkleste dyret å ta med på ferie, men må man så må man. Du fikk vel en del kommentarer på den tenker jeg
Ser det er flere Dvergkulefisker i fiskebasen. Hvilken er det du har?
Postet 01.01.10 kl 14:16
Tante Astrid[QUOTE=carassius]Jeg har en gullfisk som er 9 år i år, og to som er 7-8. :)
Da har jeg oppdatert alderen på gullfisk og lenket til din profil. Morsomt at du kaller deg for carassius også
Velkommen til forumet forresten!
Takk for det (bedre sent enn aldri?)
Den eldste gullfisken takket forresten for seg for vel en måned siden. Det vil si, den bare lå på bunnen i flere dager, så til slutt "tok" vi den. Kjipt å se den slik
Postet 02.01.10 kl 19:07
Postet 03.01.10 kl 00:59
Jeg kan ikke se at noen har satt opp alder på platy her.
Eldste platy som jeg har sikker alder på, ble 1 år og 11 måneder.
Jeg har også fire Corydoras paleatus som jeg kjøpte sommeren 2007, og som fortsatt surrer rundt i karet mitt.
De var kanskje halvvoksne da jeg fikk dem.
Nå er de garantert 2 år og seks måneder (pluss pluss).
Eldste platy som jeg har sikker alder på, ble 1 år og 11 måneder.
Jeg har også fire Corydoras paleatus som jeg kjøpte sommeren 2007, og som fortsatt surrer rundt i karet mitt.
De var kanskje halvvoksne da jeg fikk dem.
Nå er de garantert 2 år og seks måneder (pluss pluss).
Postet 03.01.10 kl 02:48
Postet 03.01.10 kl 21:35
AKRJeg kan ikke se at noen har satt opp alder på platy her. Eldste platy som jeg har sikker alder på, ble 1 år og 11 måneder. Jeg har også fire Corydoras paleatus som jeg kjøpte sommeren 2007, og som fortsatt surrer rundt i karet mitt. De var kanskje halvvoksne da jeg fikk dem. Nå er de garantert 2 år og seks måneder (pluss pluss).
Tusen takk! Da er begge artene på plass på listen
Postet 03.01.10 kl 21:44
Postet 09.01.10 kl 00:38
Postet 09.01.10 kl 23:53
Postet 10.01.10 kl 20:14