Anders' vannverden (side 11)

Plussmedlem
Du har rett i det. Det blir litt leit å selge de.

Grunnen til at jeg selger de er da pga. at jeg tenker andre arter;

Adolfoi
Venezuelanus
Orange laser
Green laser

Osv.. de er på min ønskeliste, hvertfall.

Ja, var heldig med akvariene Fine bakgrunner også, syntes jeg selv, helt ærlig. Veldig fornøyd med kjøpet!
Flotte kar du har her, ble litt stil over det.
Du skal se at det ikke er noe problem å få solgt de C. paleatus dine, corryer er vel de letteste å få solgt vil eg tro
Uansett lykke til videre med en flott reol og kar.

Plussmedlem
Tusen takk for en hyggelig melding, Christian! Setter selvsagt kjempepris på at noen kommenterer tråden. Det er moro.

I dag tok jeg en rask beslutning. Jeg skulle flytte pandaene til nederste karr. Grunnen er at pandaene liker litt kjøligere vann, ikke over 25 grader. Det var ca. det som var temperaturen i øverste kar, og ble litt tankefull. Tenk om sommeren, da! Da vil det nok ligge på en del over det..

Og i nederste karr var temperaturen på bare 22 grader, så jeg var ikke i tvil. Ned til 1. etasje med dem.. så da stod jeg der i gardintrappa mi, da, og fanget små, dumme (eller smarte?) pandaer. Søte er de hvertfall. Virkelig noen små sjarmører! Veldig fornøyd med kjøpet.

Tror også at pandaene lir fornøyd med litt lavere temperatur. Håper den kan holde seg på under 25 grader hele tiden i nederste karr.
Hallo Anders

Tenkte jeg skulle lete opp din personlige akvarietråd og se om du hadde lagt ut bilder av reolen du hentet her, og det hadde du Kjente et lite stikk av savn da jeg så bildene av den, det var jo en av mine favoritt-reoler, det der Det ble kjempefint nå. Du gleder deg sikkert masse til å få fisk i alle etasjene i den

Lykke til videre med den
Plussmedlem
Hei!

Tusen takk for hilsen fra deg. Skjønner godt at du savner den, er en flott reol. Er som sagt veldig fornøyd! Gleder meg masse til å få fisk i alle kar. Skal ikke kjøpe noen "hvilke som helst" fisker, må ha noen som jeg virkelig har på ønskelisten!

På ønskelisten er jo først og fremst adolfoi, orange laser, green laser. Dette er arter jeg syntes er utrolig flotte!

Men har også andre ønsker, blant annet venezuelanus, atropersonatus, eques (men ikke råd til ennå :P), sterbai, og mange, mange andre.. bare gleder meg til å prøve meg fram!
Du har kanskje lest at jeg har fått i hus noen pandaer, noen utrolig søte og flotte coryer. De var ganske små når jeg kjøpte dem i dyrebutikken her på Notodden, og det gjør de jo nesten bare enda søtere!
De blir foret opp med mye mygglarver, og fortabletter jeg bruker. Foret med myggiser rett etter at de kom i hus. Da ble det fart i gjengen

Lykke til videre du også, Mona. Du får ta deg en tur innom her og skrive litt i tråden din iblandt, vi må få vite litt hvordan det går, vettu
Plussmedlem
Hei!

Tusen takk for hilsen fra deg. Skjønner godt at du savner den, er en flott reol. Er som sagt veldig fornøyd! Gleder meg masse til å få fisk i alle kar. Skal ikke kjøpe noen "hvilke som helst" fisker, må ha noen som jeg virkelig har på ønskelisten!

På ønskelisten er jo først og fremst adolfoi, orange laser, green laser. Dette er arter jeg syntes er utrolig flotte!

Men har også andre ønsker, blant annet venezuelanus, atropersonatus, eques (men ikke råd til ennå :P), sterbai, og mange, mange andre.. bare gleder meg til å prøve meg fram!
Du har kanskje lest at jeg har fått i hus noen pandaer, noen utrolig søte og flotte coryer. De var ganske små når jeg kjøpte dem i dyrebutikken her på Notodden, og det gjør de jo nesten bare enda søtere!
De blir foret opp med mye mygglarver, og fortabletter jeg bruker. Foret med myggiser rett etter at de kom i hus. Da ble det fart i gjengen

Lykke til videre du også, Mona. Du får ta deg en tur innom her og skrive litt i tråden din iblandt, vi må få vite litt hvordan det går, vettu
Plussmedlem
Auda, ble to innlegg, det. Men det gjør ikke noe.. :P
Anders Kaste
Lykke til videre du også, Mona. Du får ta deg en tur innom her og skrive litt i tråden din iblandt, vi må få vite litt hvordan det går, vettu :)

Skal prøve på det, men det blir nok ikke daglige oppdateringer lenger Men en og annen oppdatering skal jeg få til.
Tok faktisk akkurat noen bilder nå i kveld av akvariene jeg har igjen, men det ble dårlig - er litt ute av trening på bilde-fronten! Hehe Skal ta nye og se om jeg får lagt ut i tråden min etterhvert.

Fin ønskeliste du hadde der - ligner veldig på den jeg hadde en gang i tiden! Før eller siden får du nok ønskene dine oppfylt, men når det gjelder enkelte Corydoras-arter så må man bare være litt tålmodig og følge med i miljøet. Plutselig en dag dukker de opp!
Plussmedlem
Er litt slik, ja
Kjøp av fisk her tar jeg som sagt etterhvert. Er ikke vits i å bare ta med seg noe fra dyrebutikken bare for å fylle opp karrene, liksom.. har ikke så mange karr ennå at jeg skal sløse de bort til "unødvendig fisk"..

Karrene blir nok fyllt opp etterhvert, ja. Mulig faktisk at jeg får tak i noen green lasers av Rita Revestrek her på forumet i løpet av starten på neste år.. vanskelig forklart! ;P
Hvis jeg skal få tak i noen fra henne, får jeg nok holde av et karr. I utgangspunktet har jeg 4 akvarier jeg har mulighet for å holde corydoras i, men 54-literen tenkte jeg å bruke til i-tilfelle-kar, eller karantenekar, oppvekstkar, lekskar mm.
Plussmedlem
Jeg prøvde å ta noen bilder av pandaene nå istad, men det var ganske håpløst, dessverre. Skal prøve igjen i kveld når det blir mørkt på rommet!

Bilde: Fikk bare med meg 1 hel panda av de 3 som lå under rota..
Anders Kaste
Takk, Rita :) Er selvsagt veldig interessert i Green laser, men du mener vel ikke [I]få?[/I] Det er jo en litt dyr fisk også, da! :) Du vil vel ikke gi bort? Jeg føler at jeg bør betale, i det minste :P Og ja- har blitt hekta på disse små, søte nesegrevene.. ;D

Hehe, våre legger egg ofte så det blir maaange yngel etterhvert, og da er det bare hyggelig å kunne gi bort noen til en ivrig ung akvarist som kan gi dem et godt hjem Føler du at du vil betale for dem så kan vi sikkert finne på en spesialpris )) Hundeutstillingen (20/2-11) står oppført med Bø i terminlisten, jeg trodde de skulle flytte den til Skien men da blir det vel kortere vei for deg. Minn meg på det når vi nærmer oss denne datoen ))
Plussmedlem
Jeg er veldig intressert!

Jeg bare regnet med at du ville ha betaling for dem.. og isåfall, hvor mye vil du ha for eks. en gruppe på 10 stk, hvis du vil selge så mange?

I Bø, ja. Er vel bare 25 minutter fra oss eller noe, da Høres veldig bra ut! Skal huske datoen, så vi evt. kan avtale ting og tang.
Plussmedlem
Heldigvis ser det ut som om jeg har gjort kickstartinga "ordentlig". Tester nitritten ofte i pandakarret, og ingen utslag på nitritt, heldigvis. 8 små pandaer griser jo ikke så mye, men forer jo også, da. Myggiser og tabletter.
Plussmedlem
Navn på tråd bytter fra Akvastads vannverden til Anders' vannverden!
Navn på tråd endelig byttet! Var godt å få gjort nå. Ble litt dumt navn på den.

Da håper jeg alle fant fram når jeg hadde det nye navnet på tråden, også. Velkommen til denne tråden med nytt navn.. :P
Har deg under mine abonnement, så det var ikke noe problem. Lykke til videre med nytt trådnavn og ikke minst reolen
Plussmedlem
Da er gruppen med de 5 paleatusene solgt, hvertfall reservert

Skal mest sannsynelig bringe de inn til Notodden sentrum i morgen, der vil de få ny eier. Blir litt vemodig, også!
Så i kveld blir det siste porsjonen med røde mygglarver de får av meg. Må vel bli ekstra stor, den da! He-he

Men blir på en måte bra og bli kvitt dem, også. Da kan 54-liters akvariet brukes til det det skal brukes til i fremtiden.
Plussmedlem
Nei. Fikk mail om at personen ikke hadde anledning til å komme innom Notodden i morgen allikevel, dessverre..

Jaja. Det er slik det er noen ganger, vi alle kan få ting på oss som kommer i veien
Plussmedlem
Lenge siden sist nå.. alt for lenge

Jeg går om dagen og ser etter algeskrapa. Jeg har en slik stang man kan sette på mange forskjellige skraper, men så finner jeg ikke den ene. Den jeg bruker desidert mest..

Så hvor i all verden kan den være? Har ransaket hele rommet, bort imot, men finner den ikke. Søkk borte! Merkelig.

I dag blir det vannbyttedag også, og særlig 54-literen ser ikke ut på frontglasset. Må bare finne den..

Skal også prøve å legge ut en ny annonse på paleatusene i dag. Må dessverre ut nå.
Anders Kaste
Jeg går om dagen og ser etter [I]algeskrapa.[/I] I dag blir det vannbyttedag også, og særlig 54-literen ser ikke ut på frontglasset. Må bare finne den...

Har du prøvd å bruke grytesvamp eller filtervatt? Funker det også
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap