Mariannes bettaer og killier ++ c",) (side 11)

Galemor
[QUOTE=Mvjnz] Så jeg har sendt en epost angående [URLBLOCK1], og en annen angående en [URLBLOCK2] (ca 2/3 ned på siden ved navn Georgia).

Bildet av Jim slo ann en god tone i meg, virket som en hund jeg kunne trivdes med.
Synd de ikke har det samme her, kanskje jeg kunne tenkt meg hund igjen, nææ.
Jeg er nok en katteperson litt for mye.
Skal jeg ha hund igjen, må jeg ha plass og tid nok til den.

Ja, det er mange pene/sjarmerende omplasseringshunder rundtomkring. Skulle gjerne adoptert en stor en, har alltid likt store hunder, men tror ikke jeg har tid til mange timers mosjon hver dag + at det er et krav at den skal være kattesikker. Og jeg tenker som så at hvis hunder er liten kan kattene gi den en omgang hvis den ikke oppfører seg slik den skal.

Kattene er det aller viktigste...

Jeg hadde Borzoi før, men måtte gi den fra meg da jeg ikke lenger kunne ta den med på arbeid og dermed ikke hadde tid til å gi den det den trengte.
Hun havnet på en gård med to andre bikkjer, hilste på henne en gang etter det og det virket på meg som hun hadde det flott.
På gården kunne hun gå løs og leke med de to andre så mye hun ville.

Egentlig kunne jeg tenkt meg en liten hunderase om jeg skal skaffe meg igjen, men Jim så ut som en hund for meg. Synd han ikke befinner seg i thailand lissom. Ikke at det er så langt unna, men ...

Georgia så ut som en utrolig koselig liten frøken da, også en jeg kunne tenkt meg, men jeg liker hannbikkjer best faktisk.
Borzoier er kule

Jeg bryr meg egentlig ikke om hvilket kjønn hunden er. Den er kastrert uansett, så det spiller ingen rolle for meg. Men mannen sier han foretrekker tisper, så jeg burde vel prøve å velge ei tispe.. Men hvis den perfekte hun dukker opp og det er hann så takker jeg ikke nei lissom

Venter fremdeles på å høre fra folk.. Frustrerende
Huff ja, det verste jeg veit er å være avhengige av andre for å få gjort noe.
De ringte nettopp, moodle-hunnen har ikke blitt adoptert ennå og vi skal besøke henne i morgen

Tror vi stiller ganske sterkt blant potensielle adoptivforeldre, siden vi er hjemme hver dag (mannen driver firma hjemmefra og jeg jobber for hans firma hjemmefra) og har 100% sikker hage pga høye gjerder og kattenettingen, slik at hunden ikke kan finne på å stikke av.

Hun er visstnok "a gentle little houseflower", som er nøyaktig det jeg hadde lyst på
Mvjnz
De ringte nettopp, moodle-hunnen har ikke blitt adoptert ennå og vi skal besøke henne i morgen:D Tror vi stiller ganske sterkt blant potensielle adoptivforeldre, siden vi er hjemme hver dag (mannen driver firma hjemmefra og jeg jobber for hans firma hjemmefra) og har 100% sikker hage pga høye gjerder og kattenettingen, slik at hunden ikke kan finne på å stikke av. Hun er visstnok "a gentle little houseflower", som er nøyaktig det jeg hadde lyst på:)

Forskjellige oppfatninger av samme ting

Ungen min er verdens vakreste sier mor om ungen som står der med bustete hår, møkkete klær, en finger i nesa og snørr på kinnet.
Haha

Det er fosterpersonen som jobber for animal shelteret som sa det, ikke 'moren' til hunden

Stoler litt mer på en person som jobber med omplassering, enn en eier som vil omplassere hunden sin..

Siste nytt er at vi enten skal treffe henne kl 14 i dag, eller kl 10 i morgen tidlig, avhengig om hun finner et microchipskjema som hun trenger.

Jeg trodde vi bare skulle møte hunden i dag, og gikk utifra at det var flere andre som ville møte henne også, men i og med at hun trenger microchipskjema før vi får møte henne, kan dette tyde på at jeg blir hundeeier tidligere enn jeg trodde...
Så spennende, håpe dere finner tonen med hunden da vettu. Sier det ikke klikk er det ikke så mye å gjøre med saken lissom.

Keep us updatet
Da var jeg hundeeier

Hun er såå søt og sosial og veloppdragen at det er nesten ikke måte på Hun liker alle mennesker og alle hunder, drar ikke i båndet, bjeffer ikke på andre hunder og er husren.

Tror vi har vært superheldige med denne hunden

Hun het opprinnelig Pink, men jeg liker ikke det navnet i det hele tatt, delvis fordi jeg ikke liker fargen rosa, og det er ikke noe pent navn på en hund...

Jeg liker Izzy, men det liker ikke mannen... Tiki og Flux er andre forslag som mannen kom med, men det er lissom noe som ikke er helt riktig... Noen forslag?
Hva med Toffie?
Hun virker som en pakke med alt, akkurat som godteriet Toffee.
Ååå gratulerer som hundeeier! Høres ut som du har vært skikkelig heldig
Søt var hun også. Går hun overens med kattene?

Forslag på hundenavn: Rudy, Didy, Ting?
Gratulerer! Husker ikke om du har hatt hund før, men jeg lover deg, det ER noe annet å ha hund enn katt -tross alt. Jeg har begge deler, og det er utrolig hvor nært forhold man kan få til en hund med årene -en fantastisk ting, gled deg

Hva med å kalle henne Indie? Har hannhunder jeg, men hadde jeg endt opp med en tispe hadde jeg kalt henne det.

Lykke til med det nye familiemedlemmet -(og pass på at ingen skarpe katteklør teffer nysgjerrige hundeøyne).

Maren
Mvjnz
Jeg liker Izzy, men det liker ikke mannen... Tiki og Flux er andre forslag som mannen kom med, men det er lissom noe som ikke er helt riktig... Noen forslag?

Buffy? Pga fargen og at det rimer på fluffy (hun er jo litt fluffy)?

Fra english dictionary (for de som ikke vet at "buff" er en farge i retning av sandfarget):

"buffy
2. The color of buff; a light yellow, shading toward pink, gray, or brown.
http://dictionary.reference.com/search?q=buffy&r=66"
Takktakk

Og takk for navneforslag Mye søtt og fint, men det ble Pixel til slutt. Mannen sa han ville ha et nerdete navn, siden vi er nerder begge to, og så foreslo jeg Pixel, og så annonserte han det på facebook før jeg fikk sukk for meg, så da ble det Pixel

Ja, jeg har hatt hund før, men ikke siden jeg var barn. Har lest en del om trening og slikt, og slipper heldigvis valpestadiet, så det hjelper vel også

Kattene har ikke fått hilse ennå, lar henne roe seg til i morgen tror jeg, og så kan hun få se dem gjennom glassdørene og se hvordan det går da..

<embed src="http://www.youtube.com/v/t7S0Tnd_Pg0&;hl=en_GB&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
Pixel var jo fint da Søt hund også, gratulerer med anskaffelsen (det glemte jeg å si istad)
Hvor gammel var den? Ikke gammel var det så, knappe året?
Takk

Hun har nettopp fylt ett år
Gratulerer med hunden, Maaarianne!

Selv om eg er en ihuga katteelsker må eg innrømme at den så snill ut. Eg har flere godord på tungen, men en kattemann biter det i seg
For en nydelig frøken! Gratulerer som hundeeiere!=)
Haha, takk

Er først og fremst katteperson jeg og. Må si at jeg synes katter er mye enklere å tyde kroppspråket på enn det hunder er, men det er vel en vanesak

Hun har fått møte kattene i dag. I dag tidlig begynte hun å bjeffe mens vi fremdeles lå og sov, tilsynelatende uten grunn, men da jeg stod opp fant jeg ut hvorfor. Glassdøren fra soverommet ut i hagen var delvis åpen fordi en av kattene hadde prøvd å åpne den, fordi jeg glemte å låse den. Så ikke rart hun ble skremt da, hun trodde jo noen holdt på å bryte seg inn:/

Men litt etter at vi stod opp gikk jeg ut til kattene mens Pixel fikk se dem gjennom glassdøren mens mannen var inne hos henne. Kattene kikket litt rart på henne der hun stirret og pep og knurret om hverandre, men etter noen minutter overså de henne totalt. Pixel virker som hun er mer redd for kattene enn de er for henne

Siden kattene ikke brydde seg, bar mannen henne ut og lot henne sitte på fanget hans og kikke på kattene, noe som gikk helt fint. Eneste gangen hun knurret var da en av dem kom litt for nær henne, men det er mest fordi hun er litt redd dem, ikke fordi hun er aggressiv.

Tabby brydde seg minst av alle kattene, og jeg har mistenkt helt siden vi fikk henne at hun vokste opp med hunder, og det virker som jeg hadde rett. Vi slapp Tabby inn i huset mens Pixel var løs på gulvet (under oppsyn så klart) og Tabby oppførte seg som om Pixel alltid hadde vært der og overså henne totalt, mens Pixel vekslet mellom å prøve å snuse på Tabby og å gjemme seg bak oss.

Tror det kommer til å gå bra jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap