Anders' akvarierom [NR. 1] (side 11)

Plussmedlem
Emil Engø
Lukkertid burde gå an å stille inn på de fleste kameraer nå til dags ;) Bruker du blits blir bildene klarere, men da må du ha linsen helt inntil så det ikke kommer gjenskin, bruk macro som regel og se om du kan stille inn lukker tiden. Personlig liker jeg ikke å bruke blits, fargene blir ikke helt naturlig, men man ser ivertfall fisken klart!! :D Ekspremiter litt med kamera innstillingene og se hva du klarer å få best bilder ut av ;)


Vet, jeg er så treig med innstillinger... men mener å ha stilt på det før, så det er nok mulig, ja. Bruker alltid blits til fiskebilder, men til bilder av hele akvarier liker jeg ikke det, det blir seende stygt ut, da akvariet som oftest blir mørkt.
Plussmedlem
Og så glemte jeg selvfølgelig å fjerne håndklene som lå foran det ene akvariet på det ene bildet... er det ikke typisk!? Velvel, lat som om det ikke er der

(Har alltid flere håndklær slengende utover gulvet. Et must!)
Har selv et dårlig kamera Anders og har bannet mer enn en gang, hehe. Hender jo at en har flaks. Men likevel har jeg med et under klart å få ca 25 bilder i basen her..

Sterbaiene jeg kjøpte i 2. runde begynner å få tilbake bartene sine. Har tatt ut 10 av dem største i en 54L og skal prøve etterhvert til å få dem i leik. Går også ca 10 stk i den ene 160L.

Er i ferd med å ta vekk noen småkar i jernreolen, og sette inn noen større. En 85L og en 162L. Ikke helt bestemt meg for hva som skal inn men det kommer etterhvert.
[External Image]
Plussmedlem
Du tar massevis av fine bilder, Loffa Mitt 3. bilde kom i basen i dag, Corydoras pastazensis Elsker å fotografere, mer er ikke lett. Har ikke sendt inn mange bildene til basen heller... må prøve å bli litt flinkere til det.

Flotte sterbaier, og bra bartene kommer ut igjen. Barteløse Corydoras er trist
Plussmedlem
I dag har jeg plukket eikeløv I forbindelse med noe annet vi skulle, kjørte jeg og faren min innom et småbruk han har arvet. Der vokser det nemlig et lite eiketre. Lite, men det produserer en del løv Plukket ikke så mye i dag, en halv bærepose kanskje? Og det holder jo ikke på langt nær. Men det var ikke så mye som hadde falt ned, egentlig, men jeg tok det jeg fant. Tok også noen av de helt brune bladene på treet som var i ferd med å falle ned.
Skal tilbake dit og plukke mer en dag om litt.

Skal ta en tur oppi skogen er dag også, for vet et sted ikke så alt for langt opp at det er litt eikeløv. Får ta med kamera og ta en tur alene i skogen



Dagens "fangst". Bildet ljuger litt, er nok litt mer enn det ser ut til.
[External Image]



Mesteparten av løvet er lagt i bløt i en bøtte.
Inaktiv bruker
ja så fint akvarierummet har blitt de også ) få inn en reol til så blir det kjempedrøm vet du, så du får 10 artskarr, det hadde vert fint for deg, neida jeg skal ikek drømme for deg :P hehe.
stolen så jo skikkelig god ut da på det rette rom

itt og slam på bunnen så det er jo rens stygt, men Tror jeg fikk svar på alt her blir det jo så mye dritt og slam på bunnen så det er rent stygt, sev med bare 6 cory og 4 paletter ja også de 3 kampfiskene, men de søpler sammen like mye som 10-12 cory :P hehe. så rart. men pumpene mine drar ikk eopp noen verdens ting. og alle de fine plantene du hadde. helt noe annet enn den søpla her. du har fine javamoser/bregner, og sverdplanter samt lange fine og vallisneria, men her vokser bare de hardføre anubias og javabragner. alle de stråplantene som vallisneria og de fine lange plantene, blir borte ( og så fine røtter du har, ingen ordentelig røtter her ( jaja hadde vert en egen drøm for meg å få akvariene mine like fine som dine jaja, får prøve å rens elitt oftere her og ikke så tungvint som jheg gjør det:P hehe
Så mange flotte akvarier og ikke minst mange flotte coryer du har!
Ble jo rett og slett nesten misunnelig på deg Anders.

Du tar fine bilder også. Gratulerer med bilder i basen, det er alltid morsomt og se sine egne bilder der.
Plussmedlem
Noen (grøtete...) akvariebilder, men de gir da et inntrykk av hvordan ting ser ut her. Første innlegg kommer reolen. 230 literen har jeg allerede lagt ut et bilde av her.

PS! Bildene yter ikke heelt rettferdighet...















98 literen til Corydoras eques, øverst i reol.
[External Image]


98 literen til Corydoras caudimaculatus, midten i reol. Noen eikeløv akkurat slipt oppi, de fleste flyter fortsatt.
[External Image]


98 literen til Corydoras Green Laser, nederst i reol. Dette bildet yter ikke rettferdighet. Jeg fikk ikke med absolutt hele karet, heller, og det ser ekstremt rotete ut i midten... men det er ikke så rotete som det ser ut til... faktisk [External Image]
Plussmedlem
Her er da oppvekstkaret, en 54 liter. En gjeng med Corydoras panda fôres opp her Dette er veldig enkelt oppsatt, litt av et villniss (alt får bare gro...), og det er mitt eneste kar uten bakgrunn. Dette skulle hatt svartmalt, men det glemte jeg når det ble satt opp sist... men jeg tenker å gjøre det etterhvert likevel


[External Image]
Anders Kaste
Noen (grøtete...) akvariebilder, men de gir da et inntrykk av hvordan ting ser ut her. Første innlegg kommer reolen. 230 literen har jeg allerede lagt ut et bilde av her. PS! Bildene yter ikke heelt rettferdighet...


Flotte kar du har!
Ser du får til plantene og!
Plussmedlem
Takk for hyggelige kommentarer! Det varmer og ikke minst gir veldig mye inspirasjon!
Plussmedlem
Enkelt og pent det siste karet der...
Plussmedlem
Jeg har blitt veldig glad i planter, egentlig Særlig stiklinger, moser og sånne ting. Liker også ting som vokser fort (da for eksempel stiklinger, som jeg har nevnt. Disse er enkle, fine og hurtigvoksende).

Jeg er veldig glad i sverdplanter også, og har sverdplanter i nesten alle akvariene her.
Egentlig kan jeg vel si jeg liker alle planter, da

Også er det en plante jeg liker veldig godt jeg hittil har fått ganske bra til i ett kar;

Blyxa japonica.
Den har jeg for tiden bare i 98 literen der Corydoras caudimaculatus går nå, og der har jeg fått den bra til, og har vokst fort. Ser virkelig ut til at Coryene liker denne planten. Det er masse "hulrom" og skygge inni den, så der ligger det som regel en gjeng og slapper av

[External Image]
Misunner deg den planten Anders, her bare smelter den bort. Får prøve på nytt i mindre kar med litt andre forhold tror jeg, antagelig har jeg for hardt vann for den...

Koselig akvarierom, og veldig velstelte og flotte kar! Planter er gøy, jeg insisterer jo hele tiden på det uten at så mange tror meg, man putter dem ned, gir dem noe å spise, og fisk og mennesker trives. Enkelt. Akvarieplanter skal jo ikke ha vann engang!
Wow! Mye imponerende å se i denne tråden. Stå på ))
Plussmedlem
Tusen takk for ros og tilbakemeldinger, igjen!
Oi! Blyxa'n din var utrolig fin Anders! Mange fine akvarier også
Inaktiv bruker
NÅÅÅ. så fine planter altså, helt utrolig hva du får til! ja hadde du kommet hit og skulle gjort om de ville du syntes alt var grusomt, for jeg har bare søppel istedetfor de fine karrene du har! pg den blyx greia di var utrolig fin. får ikek til sverdplanter eller her jeg så ( missunner deg så veldig for kjempefine akvarier!
Plussmedlem
Kristian, kanskje du kan prøve med noe gjødseltabletter i bunnlaget? Hvis du ikke får til sverdplantene, kan kanskje det være en grunn.

Si ifra hvis du er interessert i noen stiklinger og kanskje noe javamose (hvis du ikke har) etterhvert, så kan jeg sende deg noe. Ta en titt i plantebasen på disse tre, noen av mine yndlingsstiklinger Vokser fort, og er lette å få til. Pene er de også.

- Hydrocotyle leucocephala (fin som flyteplante, også)
- Heteranthera zosterifolia
- Limnophila sessiliflora
(Tror dette skal være riktig)

+ en flyteplante jeg ikke husker i farten, men du ser den nok på noen av akvariebildene, særlig av 230 literen. Har lange røtter nedover i vanner
Kjempefine er akvariene dine Anders! Og den Blyxa`n gjør at jeg får lyst til å prøve meg jeg også. Har et par begredelige tuster i Godteskåla som jeg kan prøve å redde
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Abel Salvesen
Reklame for plussmedlemskap