Elins lille hjørne (side 112)

De skal da være oppdatert de? Noe spesielt du la merke til som jeg har glemt? Satt en kveld og stullet med akvariene mine her på AF, men kan jo ha glemt noe

Send meg en e-post med adressen din, jeg flyter over med meitemarksticks og kan sende deg en pose. Fiskene digger den!
Bare at det sto weitzmani og metae i oppdrettsakvariet, men ikke atroene. Litt sånt lissom, fant heller ikke ut på bildene hvilket akvarium du hadde tatt bilde av, så igjennom men fant ikke et som stemte med den rota, plantene og slikt forran pumpa
Derfor jeg ikke var helt sikker på om den fisken gikk oppi der, eller i det som den står oppført i.
Men takker bare ja til meitemark sticks, har hørt masse lovord men aldri fått suset meg til å kjøpe de

Mailen ble laget like i det jeg var blitt medlem her, derfor ....
fiskemornielsen@hotmail.com ;D
Pokkern hehe. Helt riktig det, jeg har slurvet med oppdateringen

Da blir det en ny runde før jeg tar kvelden. Takk!
Bare hyggelig.
Satt å klødde meg i hodet og bannet stille for meg selv over at de ikke var oppdatert slik at jeg kunne finne svaret der
Men regnet med at du ikke hadde oppdatert dem med vilje med tanke på bildet
Hehe, neida, her var ingenting med vilje Bare et innfall jeg fikk når jeg tittet på bildet og plutselig så at den lille rare hadde sneket seg med oppe i hjørnet og faktisk var ganske skarp også. Men det ble for utydelig når bildet bare ble 500 pixler bredt. Jeg satt å så på bildet når det var 3200 pixler bredt :p

Ganske kul fisk i grunn, holder algene helt i sjakk, og skifter mønster som den reneste kameleon
Ikke blir den så fryktelig stor heller så jeg
Du må legge ut no mer info om den fisken vettu, kan faktisk ikke huske å ha lest om den i tråden din heller
Nei, den lever en fryktelig anonym tilværelse på alle måter egentlig. Gjør ikke mye ut av seg, og vrien å ta bilde av også. Den er egentlig ikke sky, men den ligger som regel og sutter på et planteblad litt langt bak i karet og da er det ikke lett å få tatt noen gode bilder. Og ikke gjør den noe spesielt som det er verdt å skrive hjem om heller hehe.

Men - spise alger det gjør den, og det svært så bra også! Med unntak av de grønne prikkene på glasset, de er nok for hard for den

Egentlig en kul fisk, men veldig anonym. Hadde ikke ville hatt den i et artskar for å si det slik
ElinH
Har lagt ved et utstnitt som viser fisken oppe til venstre. Det er en [URLBLOCK1], faktisk. Impulskjøp fra Dahls i fjor vår hehe.

Og jeg som satt og stirret på den "klumpen" i hjørnet og tenkte "Næh, det der kan ikke være noen fisk...!" :p

Det finnes en tråd om den gobyen her på AF fra 2007. Et medlem som har sju stk av den.

Og her er en japansk (!) side med bilder fra dens naturlige habitat. For noen naturskjønne omgivelser! Vakkert!
Galemor
*blæ* og jeg som til og med sjekket akvariene dine (de er forresten ikke oppdatert)

Hi hi hi, nytter ikke å jukse nei ;P
Synes den var utrolig søt den gobien , er litt svak for sånn fisker
Søt er den, og en fantastisk kameleon når det gjelder å skifte tegninger

Tenkte jeg skulle ta noen bilder av den nå, men den er som sunket i jorda slik den ofte er :p Skal prøve å få tatt noen flere bilder av den når den bestemmer seg for å dukke opp.

Istedet, når kameraet likevel var på, ble det en liten runde i de andre karene

Her er Smil! Ikke så lett å se at finneprakten har fått seg en knekk. Det har ikke blitt værre siden Freia ble utvist, og ikke er det antydning til sopp eller andre problemer i sårkantene heller. Ser ut som om finnene vil vokse ut helt fint, så det er bare stoltheten som har fått en knekk.
Fint da, at han distraherer seg selv med å sjekke ut om noe har endret seg i karet siden forrige inspeksjonsrunde...

[External Image]

[External Image]
Mine kjære, vakre grønne har det fint. Tror jeg. For ,disse bildene er helt typiske.

Dette er det jeg ser av de - på en god dag! Hehe.

[External Image]

[External Image]
C. pulcher. Å så fin

Men veldig sky. De spinner i sikkerhet dersom de merker bevegelse utenfor karet, men jeg synes de har blitt bedre i det siste

Disse har lov til å legge egg når som helst Men, siden de er viltfanget, og det lille jeg har lest om de tyder på at de ikke er de enkleste, er lek, egglegging og ikke minst levende yngel bare en fjern drøm. Flotte er de uansett, og jeg er veldig glad for at jeg fikk tak i disse. Hadde de bare vist seg frem mer, bildene yter ikke rettferdighet

[External Image]

[External Image]
Cherrybarbene. Først to hunner, ser ut som om de har lekt i dag også, kan vel se antydning til det eggleggingsrøret (en dag må jeg finne det korrekte navnet på dette røret :p) de får.

Disse er så pene, og faktisk enkle foto-objekt, selv for meg

[External Image]

[External Image]
Og til slutt, to cherrybarbe hanner. Den rødfargen er faktisk slik som på bildet, de ser nesten unaturlige ut

[External Image]

[External Image]
I morgen blir C140 yngelen 2 uker gamle! Jeg er så glad for at det ser ut til å gå bra med dem. De spiser godt, virker friske og aktive og har vokst godt.

Jeg er så stolt "mamma" for disse atte

Dessverre feilet artemiaklekkingen min igjen i kveld. Enkelte dager får jeg bare ikke tempen høy nok til at det går greit. Hvert fall ikke uten å "koke" familien min. Dette er bakdelen av å bo sammen med en gjeng "vikinger" Hehe. Da ble det mikroorm i kveld og det gjør jo egentlig ingenting, de gafler innpå som noen helter uansett.

[External Image]

[External Image]
Longifilis
Da fikk jeg endelig tatt noen bilder av gobyen; Sicyopterus logifilis.

Ikke akkurat kjempegode, for den er ikke spesielt fotogen. Utrolig spesiell fisk, jeg håper den setter seg på glasset en dag så jeg får tatt bilde av undersiden. Den har nemlig en slags "sugekopp" på "halsen". Jeg får aldri studert dette nære nok, men det ser ut som om det er den han bruker for å sitte fast på glasset, det er ikke munnen. Pussig skrue

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Sitat: Mine kjære, vakre grønne har det fint. Tror jeg. For ,disse bildene er helt typiske.

Dette er det jeg ser av de - på en god dag! Hehe.

Ja det er jo sånn det gjerne er med disse coryene
Ungfiskene er mye mer aktive og fremme så du må få deg noen sånne
Glemte å si at at jeg er veldig glad for at det går bra med C140ène
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap