- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 114)
Mange bøtter vann.. (side 114)
Postet 29.09.09 kl 00:40
er litt kaldt i tanken, så egga har ikke klekt ennå. men ikke noe mugg, egga er fine og gylne.
ellers skal jeg til oslo idag. hvis det nå blir noe av... han jeg skal kjøre med fikk plutselig overtid. vi er *heldige* om vi er der til 7... æsj, hadde jeg sett meldinga tidligere hadde jeg tatt toget innover, nå er det litt sent..
ellers skal jeg til oslo idag. hvis det nå blir noe av... han jeg skal kjøre med fikk plutselig overtid. vi er *heldige* om vi er der til 7... æsj, hadde jeg sett meldinga tidligere hadde jeg tatt toget innover, nå er det litt sent..
Postet 01.10.09 kl 16:33
Postet 02.10.09 kl 19:03
Hvis du kverker de sneglene du ser (hvis mange ,slamsug etterpå) og så tar oppi noen jegersnegler ?
Synes jeg klarer å holde de i sjakk med det .Kverker en og annen inni mellom men synes ikke det er noe problem leger
Mine egg i stuekaret har klekket for det meste, men de som står kjøligere lar vente på seg litt.
De la vel egg samme dag disse orange laserne våre? Så det skjer nok noe i morgen vil jeg tro
Synes jeg klarer å holde de i sjakk med det .Kverker en og annen inni mellom men synes ikke det er noe problem leger
Mine egg i stuekaret har klekket for det meste, men de som står kjøligere lar vente på seg litt.
De la vel egg samme dag disse orange laserne våre? Så det skjer nok noe i morgen vil jeg tro
Postet 02.10.09 kl 21:24
Når skal du egentlig flytte over til leiligheten din da??
Morro at eggene fortsatt er fine, her må jeg enten skru på ene ovnen slik at varmen fra den stiger opp under akvariene i stua, eller så må jeg begynne med varmekolber. Det som er dumt med ovnen er at plantene i vinduet ikke synes så veldig om den tørre varme luften. Men jeg synes varmekolber er et styr :P
Får heller vanne litt mer
Jeg peller ut sneglene jeg, eneste som hjelper på pestsnegler er å ta ut de man ser, gjerne helt fra begynnelsen av. Her har jeg vært litt slakk, så idag fant jeg 3 O.O, ikke bra ;P
Morro at eggene fortsatt er fine, her må jeg enten skru på ene ovnen slik at varmen fra den stiger opp under akvariene i stua, eller så må jeg begynne med varmekolber. Det som er dumt med ovnen er at plantene i vinduet ikke synes så veldig om den tørre varme luften. Men jeg synes varmekolber er et styr :P
Får heller vanne litt mer
Jeg peller ut sneglene jeg, eneste som hjelper på pestsnegler er å ta ut de man ser, gjerne helt fra begynnelsen av. Her har jeg vært litt slakk, så idag fant jeg 3 O.O, ikke bra ;P
Postet 03.10.09 kl 09:08
Postet 03.10.09 kl 12:13
Postet 03.10.09 kl 23:06
Postet 04.10.09 kl 17:05
Postet 04.10.09 kl 21:45
tror alle egga er klekt nå, ser hvertfall ikke noen nå :p men har ennå ikke fått varmekolba jeg bestilte for en uke siden.. håper den kommer snart. faller heldigvis ikke under 20 grader her.
ellers er nypc'n endelig helt ferdig. stille, kjølig og går som en drøm. pen å se på også ;p
beckfordiene har lært seg at jeg som regel betyr mat. de stiller seg i de ene hjørnet når jeg står foran karet :p frossen cyclops, artemia på glass og tetra pro colour går ned. ikke kresne ble litt bekymra da de prøvde seg på litt store biter røde mygg igår, men alle ser bra ut idag så de gikk vel bra. enkelte er nesten ferdige med å farge ut og, nydelige
ellers er nypc'n endelig helt ferdig. stille, kjølig og går som en drøm. pen å se på også ;p
beckfordiene har lært seg at jeg som regel betyr mat. de stiller seg i de ene hjørnet når jeg står foran karet :p frossen cyclops, artemia på glass og tetra pro colour går ned. ikke kresne ble litt bekymra da de prøvde seg på litt store biter røde mygg igår, men alle ser bra ut idag så de gikk vel bra. enkelte er nesten ferdige med å farge ut og, nydelige
Postet 06.10.09 kl 20:39
da har jeg sett hele 3 små som barter omkring i den lille balja. men er bekymret for hvordan det skal gå når jeg drar til evje. de er så små at jeg ikke tør jakte på dem med hov.. lurer på om jeg rett og slett skal be foreldrene mine fore et par ganger i uka mens jeg er borte, og komme hjem andre helga for vannskifte og slikt. men vet ikke helt hva jeg burde fore med.. de er jo så små, mulig at jeg deler en viformo tablett i 4 eller no og håper at det er smått nok når det smuldrer opp. inntil jeg drar så blir det liquifry hvertfall, så får vi se.
Postet 10.10.09 kl 21:44
Postet 13.10.09 kl 20:52
Postet 13.10.09 kl 20:58
Postet 13.10.09 kl 21:54
Postet 13.10.09 kl 22:31
Postet 13.10.09 kl 22:34
Postet 13.10.09 kl 23:40
Postet 13.10.09 kl 23:48
Postet 14.10.09 kl 00:16
Sannehar desverre ingen epliser igjen, kvittet meg med alle. og hvis du leste noen innlegg opp ser du at jeg forer med liquifry for tiden. utfordringen blir å lære opp mine foreldre, og at de husker å fore sånn nå og da :p
Har du javamose, moseballer eller noe sånt. Så spiser de av det også.
Kryr av mikroorganismer der.
Postet 14.10.09 kl 09:33