Sissis våte drømmer (side 117)

Har sett flere gule mini-sutter i dag, i diverse størrelser. De største er nå 2 cm lange
[External Image]
Det er småttinger i hula, som virker klare for å utforske verden. Men det spørs om far får fri alikevel, for mor ser veldig slunken ut...
[External Image]
Imbellisene ser ut til å trives i større kar med masse selskap. Ser faktisk mye til dem nå, men kamera vil de fortsatt ha seg frabedt
[External Image]
Uuups...
Ble plutselig et veeeldig stort vannbytte i Kjøkkenøya, for jeg ble litt distrahert av de trillrunde bilineatus-damene som svinset forran meg. De ser virkelig ut som om de kan sprekke når som helst, så jeg ble nesten litt bekymret, og plutselig var vannstanden skikkelig lav gitt! Håper virkelig ikke det er noe muffens i vannet lenger nå altså...
Livsfarlig det der Sissimor, blir så lett avsporet mens det suser og går av seg selv. Har gitt meg selv distraksjonforbud under vannskift...
Vel, det var tydeligvis godt for noe! Fant en nydelig, liiten rosett med cory-egg i Kjøkkenøya

Ser merker etter flere som er spist også, og jeg vil tro det finnes noen flere inni jungelen et sted. Skrapte rosetten forsiktig av, og la den i mosedotten i EB-boksen. Så nå er det bare å krysse fingrene...

Ser dessverre ikke snurten av venezuelanus-ynglene som ble sluppet til påske. Dårlig timing med yngling når en reiser bort, og sånn blir det denne gangen også, for har planer om en Oslo-tur. Skal besøke ei venninne som selv straks skal yngle
Hurra; fotokonken er tilbake! "Gruppebilde". Hm... Her må det tenkes, og så må det fotograferes ;D
Helt enig, og denne oppgaven burde det i det minste være bortimot umulig å bomme totalt på. I tenkeboksen med oss! Veldig moro med litt utfordring!

Har prøvd å ta bilde til fotokonken i dag, men det er jammen ikke lett! Hverken fisker eller reker vil stå der jeg vil. Hmpf...

Her kommer ihvertfall et par av forsøkene fra Fødestua; definitivt ikke konkuransemateriale, men koselig nok for tråden min
[External Image]
[External Image]
Ufattelig håpløs oppgave løst bedre enn man kunne forvente da Sissimor. Damene kan man alltids få til å stå stille i kor et lite sekund, men disse grabukkene...
Fra Kjøkkenøya:
Lakris...
[External Image]
Mysteriereke med egg...
[External Image]
Bilineatus...
[External Image]
Stakkars pusen...
Har vært til dyrlegen med Karma i dag, og en kan mildt sakt si hun er missfornøyd!
[External Image]
Stakkars pusen har blitt bitt av en annen katt, og såret ble selvfølgelig infisert. Det så ut til å komme seg helt fint, men i går kveld oppdaget jeg puss igjen. Ble narkose og tømming av byll i dag, så nå blir det skjærm og antibiotika. Vet om en pus som hater livet sitt max nå; for hun får jo ikke ut en gang!

Stakkers ,krave på er ikke noe kjekkt nei
Hunden vår nekter plent ,så det kan vi bare glemme å prøve på.

Men har hørt det skal ha kommet en mykere variant som kanskje blir lettere godkjent.

Håper i allefall at hun slipper å ha den altfor lenge på.
Dakkar Karma...

Bilineatusene dine, hvor store er de? De ligner jo veldig på mine 3 ukjente, men mine er en god del større enn de beskrivelsene som ligner i basen... men de ligner jo :o)
Syns også de coryene dine lignet veldig på bilineatusene Stine. De største damene mine er ca 5 cm, men vet ikke om disse er ferdig utvokst enda.

Karma har klart å rive av seg skjærmen et par ganger allerede, så dette blir jo spennende. Husker med gru alt styret da hun ble sterilisert...
Fant nettopp to nydelige rosetter med coryegg i Kjøkkenøya

De satt på nøyaktig de samme stedene som sist gang, så da regner jeg med at det er samme eggklistrer, selv om eggene føles litt mindre enn sist. De satt på bakveggen, rett under skumredet til Odd

La eggene i EB-boxen, de de fra forrige gang forresten har klekket. Aner ikke hvor mange de er, men det piles når jeg rører på mosen...

[External Image]
Plussmedlem
Gratulerer, Sissimor! Vi begge har visst gleden med egg i dag Jeg for en gangs skyld på noen andre enn Green Laser, hehe :p
Her var det mye å lese seg opp på etter å ha vært borte en stund
Håper det går bra fremover nå for coryene dine, og gratulerer så mye med de nye pandaene!
Var helt uforberedt når bildet av disse sjarmtrollene dukket opp, og jeg kjenner nå at jeg savner denne typen....det er noe spesielt artig med utseendet deres og oppførselen.
Gratulerer med egg og yngel her og der også, det er så hyggelig å lese om, og å se på de fine bildene
Positiv akvariebølge?
Jeg kjenner gleden ved akvariene er skikkelig tilbake nå, selv om den fikk en knekk da coryene bare døde (snufs). Virker som alt er i orden igjen i alle kar, men fortsetter med aquasafe litt til for sikkerhetsskyld.

Har jo håpet hee tiden, men nå er jeg sikker; jeg har fortsatt 4 concolorer, og den med høy ryggfinne er rett og slett på flørter'n! Jeg blir så lykkelig av å se sånt

Kuhliiene kom seg upåvirket gjennom krisen virker det som, og den ene hunnen er så rognstinn av hun snart er like høy som hun er lang. Hannene åler seg rundt henne, og prøver å overtale henne til erotiske krumspring, men denne damen er like snerpete som enkelte av cory-frøknene.

Har nå for andre gang bestilt togbillett til Oslo, og krysser alt jeg har for at ikke noe kommer i veien nå. Skal besøke ei god venninne, og så har jeg en veldig spennende avtale med Lisbeth. Blir dyrebar last med hjem, så nå skal jeg sette opp en balje full av eikeløv og orekongler.

Og så må jeg selvfølgelig ta turen innom Dyrego på Oslo City før jeg hiver meg på toget, for det kan jo henne de har noen utrolig vakre CT (helst, men andre finneformer er også velkomne) inne denne gangen også. Har plass til to om jeg legger godviljen til...
Sissimor
og så har jeg en veldig spennende avtale med Lisbeth. Blir dyrebar last med hjem, så nå skal jeg sette opp en balje full av eikeløv og orekongler. ;)


Yey
Det kom to søte channoideser fram sammen under fôring i dag, og nå vet jeg med sikkerhet at jeg har et par

Om en time går toget til Oslo, så da får jeg bare krysse fingrene for at alle klarer seg fiiint mens jeg er borte...
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap