Sissis våte drømmer (side 119)

Håper du blir fornøyd med "Lillian" ( pent navn foresten) =)

Bedre dame til kampfisk hannen din finns ikke Hun er på "sjekker`n" 24/7 :P
Høres bra ut valtam! Prøvde å slippe henne sammen med Junior, men han syns foreløpig at hun er litt skummel. Han har jo aldre sett andre fisk enn sine småsøsken, men det ser egentlig ganske lovende ut. Og hun er nyyydelig ;D




"se på meg da, er ikke jeg tøff?"
[External Image]
"Like tøff jeg, bare se her..."
[External Image]
"Hvor skulle jeg bli med sa du?"
[External Image]
Åhhh Savner henne allerede,men tror hun får det kjempefint hos deg.

Du må si ifra hvis det blir yngel på dem da. Det hadde vært koslig

Ang yngel tror jeg den røde kjekkasen kan bli noe frustrert. Hehe,Lillian har det nemmelig med å gå inn til ynglene og vise hannen at hun er klar til dyst. Så hos meg ble det egg i yngel reiret xD
Jeg tror jeg blir nødt til å sende kampfiskhannene mine på kurs i skumredebygging hos deg. Her er det ikke laget en boble engang. Fjotter!
"se på meg da, er ikke jeg tøff?"
[External Image]
"Like tøff jeg, bare se her..."
[External Image]
"Hvor skulle jeg bli med sa du?"
[External Image]



He he ,du er flink til å skrive og å få folk til å le
Takker Sølvi

Så hun er av samme type som Märtha altså, og legger nye doser egg titt og ofte. Høres veldig bra ut syns jeg.

Boble kan den lille gutten, men han syns damen ble litt vel skummel. Skilte dem igjen nå, for skal bort i pinsen, og tar ingen sjangser. Han er jo egentlig for ung, og ble virkelig overvelden av en slik moden og erfaren dame. Kan skremme vettet av små fjortis-gutter det...
Haha, ja hun var skikkelig flott dame ihvertfall! Hvordan er det egentlig med kampfisk damer? Er de like nappete og slikt som kampfisk? Kan man han en kampfisk-hunn alene i et selskapsakvarie (med små tetraer osv) eller er det like individuelt med atferden på disse som på herrene?
Det er vist veldig individuelt Grapejuice, men jeg har ikke hatt problemer med noen av mine ihvertfall...
Ah, fatter. Hm, litt synd. Kunne tenkt meg ei kampfiskdame, de er jo også ganske fine, men får være det samme...sjangser ikke på å få ei skikkelig sur ei :P

Får nøye meg med å se på dine bilder, hehe
Hva er det med disse labyrintene som bare mååååå leke akurat når jeg skal skifte vann? Nå er det honningene i Trollskogen som rakk å legge egg rett før jeg kom med slangen.

Henning er litt fortvilet akkurat nå, men jeg håper han får orden på det igjen...
I går var det siste møte i klubben før sommeren, og oppmøtet var bra. Ganske mange objekter på auksjonen, men det aller meste gikk for startpris. Hadde veldig lyst til å by på ei gruppe pandaer, som gikk latterlig billig, men har jo ikke plass til flere enda.

Solgte Junior (største kampfiskyngelen)med tungt hjerte, men den kom til et meget godt hjem, der den helt sikkert vil bli brukt til avl. Det dukket også opp ei kampfiskdame på auksjonen, som kom til samme eier

Med på auksjonen ble også perlegurami-yngelen. Den har blitt ganske så stor, og jeg er rimelig sikker på at den er en hann. Flere av de har jeg ikke plass til, så det sa seg selv. Ellers ordnet jeg en god del planteposer...

Og så tok jeg med den gjenværende kultur-endlershannen. Har prøvd å gi den bort uten napp, men nå solgte jeg den i par med en hun fra gruppen med lokasjonsendlers. Det at jeg kunne garantere at de ikke var i slekt gjorde nok sitt til at jeg oppnådde god pris for paret. Jeg kom faktisk hjem med like mye penger som jeg tok med meg, og det enda jeg kjøpte en pose med tre potter cuba på auksjonen, og to filtere (et nano og et lite svampfilter) fra Terje (Tropefisk).
Imbellisdamene har blitt veldig selskapelige av seg, men hannene blare glir forbi som skygger i bakgrunnen...
[External Image]
Ka fa%&$#en?
Lillian kampfisk er borte! Og da mener jeg virkelig borte. Hun kom ikke til frokost, så da begynte jeg å lete, og har nå lett over alt...

Hun må rett og slett ha hoppet ut gjennom "luftesprekken", og blitt spist av en katt...

Nesten skremmende hvor lei seg en kan bli for en slik liten ting...
Må bare le av Blåmann og den ene imbellisen! De surfer sammen i strømmen fra det nedre utblåset nesten hele tiden, kun avbrutt av små hvilepauser i vegetasjonen ;D
hva i alle?!?! :-O du får se om du finner en katt med et litt sånn merkelig blikk, som skjuler noen skumle hemmeligheter. Uff uff
I går flyttet jeg 5 blå tigerreker over i Plæstikk. Ph er jo for lav i forholdt til det ideelle i Trollskogen, så nå skal jeg legge alt til rette for yngling oppi der. Det går 2 (forhåpentligvis 3) små kampfisk-yngel oppi der også, men de skal flyttes over i Ungdomsklubben før de evt vil utgjøre noen fare for rekene.

Ph 7,2, mineralblanding og masse grumsete mose vil forhåpentligvis gjøre susen...

Imbellisene er ikke så "fredelige" at det gjør noe syns jeg. Den ene hannen er ganske så hissig syns jeg. Fant en hanne død like etter at jeg flyttet de over, og det kan jo skyldes slossing. Vet de på Akvasia tok inn ei gruppe like før meg, og der har alfa-hannen drept alle de andre unntatt ei hoe. Nå hadde de dem i et mye mindre kar, men alikevel.

Mine gikk jo i karantene i 25-liter, og der var alt meget rolig, men etter at de kom over i Rio'n... Har særlig sett mye aktivitet blandt dem de siste dagene, og sjefen slår til som en rambukk. Håper virkelig dette går bra, for jeg har masse vegetasjon og sjulesteder...
Va blitt kjempe fint
Fant en død imbellis i dag, med bloduttredelse på den ene siden. Spørs om jeg har en skikkelig hissig hanne da. Ser bare et par nå, og de ser egentlig ut til å være på flørter´n, så lenge hun ikke leker i strømmen sammen med Blåmann da.

De er veldig flotte der de holder på og viser seg for hverandre; sprer ut finnene og slår på flotte farger! Men så fort jeg kommer med kameraet, nei da blir de grå igjen...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Etter mine beregninger, så skal den imbellisen som er igjen i Speilsalen være en hann. Har bare så vidt sett snurten av den innimellom, så har nesten lurt på om den har avgått. Den har ihvertfall ikke vært å se når jeg har tenkt å fange den. Men i dag var det et flott skumreir der, som jeg så den gli "ubemerket" bort fra da jeg stakk nesa inn...

Men hva gjør jeg med denne nå? Tørr jo ikke ha den over til morderen i Rio'n. Her må det tenkes. Morderen og den gjenværende damen øvde seg forresten på omfavnelse i går, så da regner jeg ikke med at han blir mindre hissig, om han tenker på forplantning tenker jeg. Finnes ikke aggressiv mot andre fisk da heldigvis...

Ser ut til at det har minket litt til på pygméguramiene oppi der. De var grusomt tynne da de kom, og veldig små, så jeg er ikke overrasket, men nå ser det ut til å være bare 5 igjen av de opprinnelige 10. Den med bare ett øye henger fortsatt med, men den har ikke vokst noe. Har behandlet dem med wormer plus to ganger, siden jeg regnet med innvollsorm, men kanskje de bare er avlet ihjel?
Lakrisene da, har de satt i gang med lek, passe huler, flæsje og sånt?
Tilfeldig bekjentskap
© asbjørn steinsrud
Reklame for plussmedlemskap