- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sessas akvarietråd (side 12)
Sessas akvarietråd (side 12)
Postet 06.02.12 kl 13:37
Nå har jeg rensket opp og omorganisert litt i 128 literen ,Men jeg er ikke fornøyd. Savner noen skikkelig store flotte planter.
Har noen Hygrophila polysperma "Rosanervig", men disse er så spinkle og tynne og nesten deprimerende å se på.
Og så er det akuratt som om noen spiser opp bladene på Bacopaen
Så det blir noen lange stengler med tyggede blader, og så fine blader i toppen.
Men fikk allefall slamsugd 3 bøtter med drittvann. Skal si det blir mye møkk etter ansistrusene !
Får se om jeg får tak i noen fler planter. Nå våger jeg ikke ta fra 160 literen heller pga sykdom.
Har noen Hygrophila polysperma "Rosanervig", men disse er så spinkle og tynne og nesten deprimerende å se på.
Og så er det akuratt som om noen spiser opp bladene på Bacopaen
Så det blir noen lange stengler med tyggede blader, og så fine blader i toppen.
Men fikk allefall slamsugd 3 bøtter med drittvann. Skal si det blir mye møkk etter ansistrusene !
Får se om jeg får tak i noen fler planter. Nå våger jeg ikke ta fra 160 literen heller pga sykdom.
Postet 06.02.12 kl 15:57
Glemte selvsagt å ta bilder før jeg begynte :-/
Bilde 1 - dette er et oversiktbilde fra 6 desember, det nyeste, selv om det er før fiskene kom til.
Bilde 2, oversikt i dag
Bilde 3, har satt begge ansistrushulene til venstre, før en i hver ende. lagt en liten rot over som "kamuflasje", synes ikke sånne huler er så pene hehe.
mer bilder kommer i neste innlegg
Bilde 1 - dette er et oversiktbilde fra 6 desember, det nyeste, selv om det er før fiskene kom til.
Bilde 2, oversikt i dag
Bilde 3, har satt begge ansistrushulene til venstre, før en i hver ende. lagt en liten rot over som "kamuflasje", synes ikke sånne huler er så pene hehe.
mer bilder kommer i neste innlegg
Postet 06.02.12 kl 22:24
Endret: 06.02.12 kl 22:27
Postet 06.02.12 kl 22:26
Endret: 06.02.12 kl 22:28
Postet 07.02.12 kl 01:38
Postet 07.02.12 kl 02:09
Postet 07.02.12 kl 08:48
Oi såpass! Kjøpte du den i dyrebutikk? Alle de mørkeste røttene jeg har, har jeg kjøpt der.. noen kjempesmå også - alle synker fra starten av. De "røyter" endel noen av de da, veldig irriterende. Det andre, litt lysere treverket (? aner ikke navn) - kjøpte jeg en stoor en utav, til halv pris... og den sank ikke uansett. Skrudde inn skruer, silikonerte fast sugekopper som jeg silikonerte til to store lecasteiner.. men det ville fortsatt ikke holde! Så den ga jeg opp :p
men du har fått det kjempefint ihvertfall, det ser friskt ut og innbydene!
men du har fått det kjempefint ihvertfall, det ser friskt ut og innbydene!
Postet 07.02.12 kl 09:41
Postet 07.02.12 kl 12:32
Postet 07.02.12 kl 20:11
Endret: 07.02.12 kl 20:12
Postet 07.02.12 kl 22:11
Postet 07.02.12 kl 23:11
Hehe blir liksom aldri fornøyd.
Ja den bakgrunnen er fin. Sånn tynn. Og så er den satt sammen slik på midten at det ikke synes så godt - ser at i noen kar så viser det kjempegodt at bakgrunnen er skøytet.
Nå gleder jeg meg bare til jeg får rensket skikkelig oppi der, byttet vann, og kanskje etterhvert kan kjøpe nye fisker. Er så tomt og trist å se på karet slik det er nå,
Er glad i guramiene, de skaper nå litt liv iallefall, og så er jo hannen veldig vakker.
Ja den bakgrunnen er fin. Sånn tynn. Og så er den satt sammen slik på midten at det ikke synes så godt - ser at i noen kar så viser det kjempegodt at bakgrunnen er skøytet.
Nå gleder jeg meg bare til jeg får rensket skikkelig oppi der, byttet vann, og kanskje etterhvert kan kjøpe nye fisker. Er så tomt og trist å se på karet slik det er nå,
Er glad i guramiene, de skaper nå litt liv iallefall, og så er jo hannen veldig vakker.
Postet 07.02.12 kl 23:36
Postet 07.02.12 kl 23:39
Nå håper jeg at jeg er ferdige med sykdommer i akvariet på en stund.
Har hatt full slamsuging, og byttet halvparten av vannet. Temp er nå nede på 26 omtrent.
De som lever nå er
3 dvergguramier
3 (4???) ansistruser
3 kardinaltetra
5 flekket pansermaller
5 metallpansermaller
2 ottoer.
1 (???) dolkestikktetra. såg den før men den er ikke å se nå.
6 - 7 kuhliier
deet meste på bunnen med andre ord. virker som om fiskene synes det er herlig å ha normale temperaturer igjen.
Gjorde rensingen på følgende måte i dag:
- tok opp alle plantene
- la alle røttene i ene enden så fiskene kunne gjemme seg
- slamsugde den ledige halvdelen
plantet, og satte røtter på plass - fiskene flyttet seg dit
-slamsugde siste halvdel
-plantet og satte på plass huler og røtter
- så var alt klart.
Ble veldig fornøyd med oppsettet, og fiskene er glade og fornøyde
MEN - den utvendige Fluval pumpa mi driver og kødder. vannet slutter å renne, motoren durer og hakker og bråker. har renset , og åpnet og renset og sjekket og styrt på værre i dag. Etter lang stund så startet den, jeg aner ikke hvorfor. Stoler IKKE på at det holder seg slik. Den har holdt på slik noen ganger nå, om den går tett vet jeg ikke, men vannet renner saktere og saktere og så stopper det opp.
Men her er iallefall bilder
Har hatt full slamsuging, og byttet halvparten av vannet. Temp er nå nede på 26 omtrent.
De som lever nå er
3 dvergguramier
3 (4???) ansistruser
3 kardinaltetra
5 flekket pansermaller
5 metallpansermaller
2 ottoer.
1 (???) dolkestikktetra. såg den før men den er ikke å se nå.
6 - 7 kuhliier
deet meste på bunnen med andre ord. virker som om fiskene synes det er herlig å ha normale temperaturer igjen.
Gjorde rensingen på følgende måte i dag:
- tok opp alle plantene
- la alle røttene i ene enden så fiskene kunne gjemme seg
- slamsugde den ledige halvdelen
plantet, og satte røtter på plass - fiskene flyttet seg dit
-slamsugde siste halvdel
-plantet og satte på plass huler og røtter
- så var alt klart.
Ble veldig fornøyd med oppsettet, og fiskene er glade og fornøyde
MEN - den utvendige Fluval pumpa mi driver og kødder. vannet slutter å renne, motoren durer og hakker og bråker. har renset , og åpnet og renset og sjekket og styrt på værre i dag. Etter lang stund så startet den, jeg aner ikke hvorfor. Stoler IKKE på at det holder seg slik. Den har holdt på slik noen ganger nå, om den går tett vet jeg ikke, men vannet renner saktere og saktere og så stopper det opp.
Men her er iallefall bilder
Postet 12.02.12 kl 23:23
Endret: 12.02.12 kl 23:25
Postet 12.02.12 kl 23:26
Endret: 12.02.12 kl 23:28
Postet 12.02.12 kl 23:30
Endret: 12.02.12 kl 23:30
Postet 12.02.12 kl 23:33
Endret: 12.02.12 kl 23:34
Postet 12.02.12 kl 23:36
Endret: 12.02.12 kl 23:37
Postet 13.02.12 kl 09:53