Velkommen til min akvarieverden :-) (side 12)

Da var nye planter kommet ihus,xingu sverdplanter og ferskvannstang
Lomariopsis lineata (ferskvannstang).

Er litt standby for tiden,det går mye tid til 17 mai forberedelser der jeg er klassekontakt og står som en av de ansvarlige for lekene på 17 mai.Dette er ikke noe som ordner seg selv.
Håper det blir fint vær 17 mai,men skulle det bøtte ned noe fra over så kan vi ha leken inne i sportshallen som i fjor.

I morgen skal jeg få hjem 160 literen ferdig silikonert,gleder meg til å sette opp dette på nytt.
Gratulerer med dagen alle sammen og gratulerer med seier i grand prix.
Er karret fortsatt tett vennen? Håper du ble fornøyd....
Jeg ble kjempefornøyd,og skulle sette inn glass lister før det skulle tas i bruk .
Men tror du jeg har fått gjort det,jeg tenkte ikke over at glasslista skulle hvile mot glasset i bunnen av karet og da var silikon kanten i veien.Kunne ikke gjøre som gubben sa,at det var jo bare å ta vekk og silikonere på nytt.
Og glass skjærer har vi selvsagt ikke i hus,det skal befinne seg en her men den var og er borte.Det er ikke store fliken som skal bort,men for at glasset skal hvile mot bunnen må denne fliken bort..
Så da må jeg en tur til Biltema i morgen,for glassmester har stengt innen jeg er ferdig for dagen..

Så etter planen skal karet være oppe og gå på onsdag

Ellers i dag så har det vært feiret 17 mai,og vi har hatt fint vær.Mange glade barn og voksne
Musikk korpset spilte til og med Fairytale,så russen som gikk foran sang med for full hals.

Inaktiv bruker
ha en god 17 mai frosken
Takk det samme til deg,david g
Nå er 160 literen fylt opp igjen med vann
Og det beste av det hele,den er tett! Tusen takk for kjempejobb,Leif!
Har satt inn 2 glass lister som skal holde filteret på plass i kroken.Glasslistene ble silikonert på,og har tørket der de ble festet.

Av en eller annen grunn var det mindre sand å fylle oppi enn et jeg tok ut,så jeg måtte ha et påfyll med ny sand.Hadde en sekk med rådasand,som jeg tok halvparten av.

Har ikke stor nok sirkulasjonspumpe,så jeg setter inn det gamle filteret + en liten sirkulasjonspumpe.Så får dette stå en tid og kjøre seg inn.
Må nok få en forsendelse fra Tyskland med pumpe,men må vente til det kommer mer cash på konto.

Nå skal det bli deilig med late dager og fri !

[QUOTE=frosken]Nå er 160 literen fylt opp igjen med vann
Og det beste av det hele,den er tett! Tusen takk for kjempejobb,Leif!QUOTE]


Jammen da er vi begge fornøyde da jo Trine. Bare hyggelig å være til hjelp for deg vennen
Har satt inn noen planter i kveld,og rota har kommet på plass.
Gleder meg å sette inn fisken igjen
Hentet en gruppe med corydoras arcuatus i dag.
Gruppen består av 8 flotte individer,ikke fullvoksne enda men en fin størrelse på fisken allikevel

Inaktiv bruker
hva med bilder av dine nye coryer
Det skal snart ordne seg
Tittei

Jeg tok dessverre Grums på fersken med Kajsas egg, hula ble skikkelig støvsugd. Selv ikke verdens beste mor alias Hekse-Kajsa klarer å sloss mot en sulten kar på den størrelsen.

(For de uinvidde: L144 spiser eggene til Nannacara anomala)

Lykke til med 160 literen videre
Oi,han tok en skikkelig frekk en der synes jeg.Og Kajsa som var så ivrig på å beskytte sine søte små ..

Av samme grunn har jeg valgt å ikke sette inn L-maller hos corydorasene som nå har fått lov til å komme i den nyoppsatte 160 literen som etter nok en dag viser seg å være helt tett.
Satte inn krystallreker under tvil,men de trives ikke sammen med blue pearl rekene så jeg gjør et forsøk.

Tusen takk for titten i urtehagen der var det mye spennende ,og ikke minst avleggerene av gressløken.
Mmmm,alltid godt å hente inn fersk gressløk.I det siste har jeg ikke hatt gressløk,da noen familiemedlemmer luket vekk det jeg hadde en gang i fjor.
frosken
I det siste har jeg ikke hatt gressløk,da noen familiemedlemmer luket vekk det jeg hadde en gang i fjor.


Nesten sånn som jeg her om dagen... Luket litt mens jeg vannet. Så kom jeg over et "ugress" som satt litt hardere enn de andre. "Hm, det var da rart... jeg får vel dra litt hardere da...!" tenkte jeg, og så gjorde... opp kom en Dahlia-spire, som jeg hadde glemt at jeg plantet der :p

Hvordan går det med killi-banden du kjøpte av meg? De formerer seg vel fortsatt som guppy, tenker jeg, hehe
Hei på deg

Det går flott med killi-banden,de spiser godt og er på farten hele dagen.
Men det har blitt dårlig med nye småttinger(som jeg har sett),så jeg har vurdert å endre litt på planteoppsettet i karet.Hos deg så var det mye javabregner husker jeg(småbladet),her har jeg mye mose men ikke fullt så mye javabregner.Vet ikke om det har noe å si?
De to små som hadde klekket like før avhenting,de har vokst mye og skal snart inn til stor gruppa.Har ikke tatt sjansen på å sette de inn før,for jeg vet ikke om de voksne spiser de opp.

Så du er litt i hagen også,når det er finvær.
Husker bildet av den flotte rosen du hadde på tråden din i fjor
Da var foto konkurransen over,og jeg kom på 20.plass,hehe

FOTOKONKURRANSE

Sjøhestene er artige små fisker.De går i karet sammen med blue pearl rekene,og det er enda uvisst om de spiser disse.Jeg har ikke fersket noen av sjøhestene i rekespising enda,så de koser seg i dette karet inntil videre.
Var litt usikker på hva de egentlig spiste sånn til daglig,og så tilslutt at de spiste røde mygglarver.

Ååååå,dette er straffen for ikke å ha sendt inn selvangivelsen før nå idag.Siste liten som vanlig,typisk meg. Ute er det knallvær,og jeg har sittet inne og svettet
Men nå er det innsendt for i år.
Neste år er jeg pålagt revisor,med et bittelite regnskap for selvstendig næringsdrivende.Men jeg kan ikke bruke Exel,så da må jeg ha hjelp av noen som kan regnskap(les :elsker tall),og det er definitivt ikke meg.

Har ikke sittet i hele dag,men har rukket å være med på Olabil-løp her i nabolaget.
Og selveste Petter Solberg kjørte som førstemann ut på Olabil ned bakkene her.
Det var flere som slo han på tid,men som han sa selvet er lettere å styre med et ratt enn å styre med tau
Heisann! Hvor i alle dager har du fått tak i den sjøhestlignende fisken og hva heter den? Den var utrolig fin!!

Ønsker deg ei god pinse i det fine været
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap