Marens labyrintfiskverden m.m. (side 12)

Dersom du skal selge dem alle er jeg interessert i å kjøpe de doubletail'ene om de enda lever forresten Men jeg skjønner godt dersom du vil ha dem selv
Jeg tror det var bare noen få av de i dette kullet, men jeg så en i dag i alle fall. Den var kanskje 3cm om jeg ikke tar feil, men skal holde et øye med den (om jeg finner den igjen da:P) så skal du få den om du liker den. Skal ikke ha noen selv!:p
Det hadde vært fint, vil som sagt prøve å få frem en DT-stamme, så det er greit å få så lite innavl som mulig. Hva skal du ha for den da?=)
Jeg har nok en tid til å ta meg en tur til tr.heim rundt 30. April eller noe tror jeg. Blir nok en han på meg.
Ingenting. Jeg er ikke ut etter penger når jeg kvitter meg med de, men har ikke lyst til å selge til noen som tar en fisk bare for at den er gratis og ikke tenker over hva de har fått. Om de vil ha en kampfisk av meg så synes jeg de kan betale 30kr i alle fall, og da faller de som bare vil ha en fisk fordi den er gratis bort Jeg vet du er seriøs, så da får du den selvfølgelig gratis, bare artig for meg det!

Edit: denne var ment til deg, Marita
StineLiten
Jeg har nok en tid til å ta meg en tur til tr.heim rundt 30. April eller noe tror jeg. Blir nok en han på meg.

Den er grei vettu!
Blir den helga der i allefall. For da skal jeg til Stjørdal med noen av mine fisk, og stikker likegodt innom tr.heim.
Takk! Men jeg lurer på om jeg kan vente med å hente til jeg har fått ut sjokkisene? Det blir så dumt å først ta den fra ditt kar til et av mine, og så over i et annet.

Er forresten ikke sikker på om det er bare hanner, den ene har ikke en fullstendig gul stripe på bukfinnen, den er avbrutt her og der om du skjønner. Tror du du eventuelt gidder å forklare det litt bedre med bilder med piler på eller noe sånt?:P

Men, sånn som det er blitt nå er de for få til at jeg kan gi bort noen enda, særlig siden en av dem er en annen art, men tenkte å kjøpe ti til, så hvis jeg rekker å lære og se kjønn da, kan jeg kjøpe med noen hunner til deg Så er vi sikker på at du får.

Er du enda interessert i mose forresten?
StineLiten: Høres bra ut! Vi kan jo avtales nærmere når vi kommer lenger ut i mnd, bare send meg mail du

Marita: Du må bare hente når du vil, fisken svømmer ikke avgårde
Jeg synes det er litt vanskelig å forklare og det er også veldig vanskelig å se det på sjokkisene når de er veldig unge. Kanskje du kan kommme hit en dag og se på mine og se om du ser noen likheter. Det er en stund siden mine var "små", så jeg husker ikke helt hvordan de var heller, men jeg tror ikke jeg ville ha hengt meg helt oppi den gullsømmen, mer munn og hakeparti. Jeg husker jeg og Lisbeth tullet en del med den sømmen:p
Jeg tror du vil få mye bedre hjelp på Labyrintfisk.no, så jeg tror det er lurt å spørre der!

Jeg tror det er lurt med 10stk til om du har plass og jeg blir kjempehappy om jeg kan få en hunn eller 2!

På filmsnutten kan du se hvor dårlig mosen i 62litern er, så jeg tror fiskene hadde satt pris på litt mose om du har til overs ja!
Ja, på labyrintfisk burde det jo være noen som kan si det helt sikkert, men det er så vanskelig når man ikke får lagt ut bilder. Jeg må skaffe meg ledning neste gang jeg får penger nå, har så mange filmer og bilder å legge ut at minnekortet er fullt:P

Jeg nok litt mose til overs, kjøpte tre porsjoner som skulle være på størrelse med tennisballer for en stund siden, og det viste seg å være MYE mer enn jeg trodde. Jeg kan godt komme innom i en av de nærmeste dagene, så får jeg sett sjokkisene dine også. Kan se om jeg ser noen forskjell på mine og. Det er hunnen som ruger hos dem eller, så de har litt større kjeveparti eller noe sånt? Du må bare si i fra når det passer med besøk
Det er vel ingen som har fasiten på om det er hunnene eller hannene som munnruger blandt disse sjokoladene, men jeg er ganske sikker på at min er en hunn. Det er kjevepartiet jeg tenkte på ja

Har sendt deg mail!
Medisinering med jbl oodinol
Jeg innser nå at medisinering er uungåelig i 62litern. Jeg ser at pygmaeuscoryene har begynt å klø seg og jeg tror bestemt at C. Metaene er mere grå der de skal være svarte. B. Splendensene ser jeg ingen tegn på, men det har jeg heller aldri gjort. Det har kommet flere henvendelser ang disse ungfiskene og jeg tenkte litt på en ting...
Hva om jeg fanger inn de fleste kampfiskene og har de i en dunk og medisinerer de der. De trenger jo ingen filter om jeg ikke mater de og luft kan de hente fra overflata. Da er det ingen filter som blir ødelagt og de får behandling og kan forhåpentligvis bli salgsklare snart

Jeg en tråd jeg pøver og prøver å få svar i, men det er lite interesse. Tror jeg skal starte en ny tråd med ny tittel om jeg ikke har fått svar i morgen. Mye jeg vil ha svar på tror jeg flere som vet vil svare på med ny tittel

Jeg lurer også litt på ting når det gjelder rengjøring av karet. Jeg har tenkt å tømme hele 62litern når fiskene er borte og desinfisere det og har tenkt litt på sprit/antibac eller klor, men vet ikke om de tar parasittene eller om de gjør skade på karet...!?! Hmmm. Tror det må blir en tråd til når jeg kommer så langt:p

Jeg har bestilt plantesubstrat for å ha under sanda hos aquamanias, desverre hadde han ikke torvplater. De koster nesten 200kr(!) på TAM, så jeg har desverre ikke råa til å kjøpe de. Jeg har fått testa ut biltemasanda i reolen, men etter å ha brukt den en kort stund faller jeg nok tilbake på den gamle rådasanda, så jeg vil nok bruke den igjen. Alt dette etter å ha rengjort 62litern og sette den opp igjen


Ellers så drar det ene Betta Simplex-paret i morgen og om ikke lenge blir det siste også hentet. Jeg vet at de kommer til bra hjem i alle fall

Channoideshannen ser jeg omtrent ikke om dagen. Jeg har ikke sett at han har tygd heller, så litt bekymret er jeg, men hunnen kommer (som alltid) når jeg mater.
Når vi vasker labplasser for å få det så sterilt som mulig så bruker vi 60% sprit, så da kverker du nok det meste. Klor tar nok også livet av det aller meste av organismer, men det er værre å få helt bort igjen etterpå.
sprit fordamper litt, ikke sant?
Sprit fordamper helt bort, det er nettopp det som er så kjekt. Men bruker du antibak. så kan det godt mulig være mye rart oppi, så da må du nok vaske temmelig grundig. Det vi bruker er 96% sprit som er fortynnet (med vann) til 60%. Om jeg ikke tar helt feil så får du kjøpt 60% på polet.
OK Da blir ting litt enklere og polet er jo ikke langt unna Hva med desinfisering av andre ting som hover, varmekolber og andre akvarie ting, kan jeg bruke sprit der også? Jeg pleier å koke for deretter å helle iskalt vann oppå, men føler ikke det er nok bestandig...
Sprit fungerer bra på det meste, men kan få plast til å misfarges litt om man er uheldig med typen plast. Men det kan jo også skje om man koker plast, så det er vel hipp som happ. Kom til å tenke på silikonen i skjøtene på akvariet, men silikonen i arbeidsbenkene ser ut til å tåle det helt fint, så da burde da akvariesilikon tåle det helt fint.
Jeg tror det skal finnes et desinfiserende middel laget for akvarium også? Jeg har aldri prøvd dette selv da, så vet ikke hvor godt det funker i forhold til sprit. Varmekolben ville jeg forresten ikke kokt for å så helle iskaldt vann på, jeg innbiler meg at den fort blir knust. Da ville jeg heller brukt sprit.
Jeg har allerede bestilt denne fra aquamanias, men det er jo ikke så mye i den pakken... Tror ikke det fantes noen andre størrelser heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap