Sissis våte drømmer (side 120)

Ser litt flashing, men ingen krangling. Har 7 huler, med åpninger i ulike retninger, og mye rot i veien, så håper det går fint. Hva fikk de servert hos deg Lisbeth? Her ser det ut til at det er kun levende dafnier som frister...

Har satt igang et prosjekt for å få tak i selskap til de to ornaticauda hannene. Er ikke helt sikker på at bestillingen går i orden enda, men håper. Og så er det jo å håpe på at en får det en bestiller også da...

Har forresten gått på en smell i dag, og vært skikkelig svak. Var innom TAM Lade, og der hadde de fortsatt den blekgule, lille CT-hannen jeg såvidt har klart å la være å kjøpe ved flere anledninger før. Syntes så fryktelig synd på den, der den tynn og gusten stod klemt oppi et hjørne på den mikroskopiske boksen. Fikk den veldig billig da, og krysser fingrene for at Bruno Banani vil blomstre hos meg. Men jeg blir ikke overrasket om han dør heller, for å si det sånn.

Sprakk også på 3 half-moon; en hann og to hunner. Hadde egentlig ikke tenkt jeg skulle ha slike, siden slørene blir så voldsomme, men med de fargene klarte jeg bare ikke la være. De var fortsatt ganske reisebleke, men så flotte at jeg bare måtte. Skal prøve å få tatt noen bilder av gjengen i morra...
Sissimor
Hva fikk de servert hos deg [B]Lisbeth[/B]? Her ser det ut til at det er kun levende dafnier som frister...


Det hørtes rart ut. Disse lakrisene er de enkleste jeg har hatt når det gjelder mat. De rører nesten ikke tørrfor, men alt av frossenfor gikk rett ned. Artemia var favoritten.

Microorm, tanglopper og levende dafnier fikk de kun inn i mellom.

Og de var jo gode og runde når de kom til deg? De var matvrak hos meg

Når jeg tømte dette karet fant jeg ganske mange tanglopper svømmende rundt. Det er kult å vite at en koloni tanglopper har overlevd der hele tiden, og klart å forøke seg. Lakrisene har derfor hatt noe å jakte på hele tiden. Husker ikke om jeg sendte med deg tanglopper? jeg tror det? Når du får bygd opp kulturen må du ha noen oppi lakriskaret så de kan fortsette å ha noe å jakte på
Sånn nå Lisbeth. Har vært veldig forsiktig med frossenfôret, siden de ikke rører tørrforet, men skal kjøre på nå. De er fortsatt runde og gode altså.

Det var noen tanglopper med i posene lakrisene kom i, så samboerskapet fortsetter. Du sendte også med noen tanglopper i egen pose, som nå ser ut til å forøke seg bra. Syns det er perfekt med levendefôr til labyrinter, for det er så gøy å se dem jakte ;D
Aha, ja nei som sagt, tørrfor er visst bare æsj. Men jeg har posjonert ut tørka artemia, når jeg har måtte ha fiskepass. Har ikke funnet noe råtne rester. Så enten tar de det til slutt, eller så er det posthornsneglene jeg hadde sammen med de som spiste det..

Det er så TILFREDSTILLENDE å se fiskene få lov til å jakte

Ps: jeg løy visst litt når jeg sa de kun fikk levendefor inn i mellom.
Microorm ga jeg daglig, men på slutten ble jeg lat. Det var mens jeg foret med microorm daglig at det var noen yngel som klarte å leve opp. Godt råd fra meg hvis du vil ha noen yngel til å leve opp
Betta channoides
Channoideshannen fant plutselig ut at han skulle hilse på! Jeg fortet meg selvfølgelig å hente kameraet, men å ta bilder som yter han rettferdighet ble helt umulig med alt gjennskinnet i glasset. Er så glad for at det har vokst opp noen i karet (tror det er tre), for foreldregruppen har dessverre falt fra. Blir vist ikke så gamle disse...
[External Image]
Bruno banani
Hadde bare ikke hjerte til å gå ifra denne krabaten en gang til. Han ble bare tynnere og blekere for hver gang jeg så ham, men nå har han flyttet inn i den ene dafniekulturen min, så håper virkelig han kommer seg...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Mathilde
Jeg har jo egentlig ikke tenkt å ha halfmoon, siden de har plagsomt mye slør, men så falt jeg for den flotte fargen på denne damen. Da jeg kom hjem, og så hvor heftige slørene virkelig er, så begynte jeg å lure på om det er en hann. Men jeg er ganske sikker på at det er eggleggingsorgan der...

Bildene er elendige, men får fram litt av fargene; lakserosa skjær i finnene, mens kroppen veksler mellom grønn og blå etter lyset
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Mille
Bortpå veggen stod denne søte damen i en liten boks, så da måtte hun også bli med hjem, selv om hun også er halfmoon...
[External Image]
[External Image]
Halfdan
Hadde betalt og reier, men så måtte jeg bare titte litt til; det var jo et par reoler jeg ikke hadde vært innom! Og så måtte jeg kikke litt på plantene, og skulte da så vidt bort på de maskuline halfmoonene. Så var det dette med fargene igjen da... Måtte jo bare ha denne...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Hahahah! Så himla koselig. litt samle-mani tendenser? Men uansett absolutt flott, skjønner godt at du vil ha de! Hadde nok skaffet de jeg også om jeg hadde plass!


Den stusselige typen hadde ihvertfall flotte slør!
Inaktiv bruker
Nydelige kampfisker.
Noe sier meg at du har fått litt kampfiskdilla? Det er flotte kampfisker du har fått tak i, alle sammen! Jeg sikler jo litt ekstra etter de flotte damene du har. Jeg skulle veldig gjerne hatt noen sånne til herremennene mine. Mine to halfmoon herremenn har fått vanlige veiltail hunner, og det burde jeg jo igrunnen ikke. Men, akkurat det er ikke noe problem så langt, da ingen av hannene mine gidder å lage en boble engang! Fjotter!
Hvilken butikk kjøpte du forresten de kampfiskene i?
Hadde ikke tankt å samle, men så er de jo så fiiine...

Disse 4 siste er kjøpt på TAM Lade. Og Halfdan bobler som bare juling han

Bruno Banani er heldigvis ikke passiv og vissen lenger, så begynner å bli optimistisk. Han har bare 8 liter å boltre seg på, men det er jo myyye i forhold til den liter'n han hadde. Dessuten har han filter, planter og levende dafnier nå
Inaktiv bruker
AH! Gleder meg til å flytte tilbake til Trondheim. Da blir jeg mer eller mindre å bo på Tam Lade eller på lyst senteret. ^^ Hm, kanskje man skulle søke jobb der? ;P
Kjempe fine kampfisk du har

Må en tur innom tam lade jeg også :P Se om en finner en vakker dame til Jostein fisken min.
I natt har Mathilde på et eller annet vis klart å skvise seg inn til Mille, med det resultat at førstnevnte mangler en del av sporen og litt av ryggfinnen. Har nå fikset slik at de har hele området sammen, men med en labyrint av gjemmesteder. Ser ut til at det går bra.

Nå som Mille har farget skikkelig ut, så begynner seg å bli usikker på kjønnet hennes. Syns liksom hun er litt maskulin? Ikke har hun lyst til å vise meg sitt eventuelle eggleggingsorgan heller, men holder brystfinnene fint krysset forran. Ja, ja, det vil jo vise seg etterhvert. Om hun skulle finne på å bygge skumreir for så å leke med Mathilde, ja, da slipper jeg å lure mer...

Halfdan tøffer seg ihvertfall det han kan for dem gjenom veggen i fødeboksen han går i, og har et imponerende skumreir. Skal fikse damebesøk til ham snart

For noen herlige kampfisker du har fått nå! Håper det går bra med Bruno og at han kommer seg for det var jaggu en spesiell farge Aldri sett den før.. Lurer på hvor kampfisk-dilla mi kommer fra jeg??
Å, så flotte kampfisker du har fått! Fort gjort at det kommer litt flere fisk med hjem enn man tenkte..
Kjempespennende å lese tråden din! Jeg har akkurat kjøpt meg min første kampfisk, en hann, som skal bli med hjem nå. Fint å lese hvordan andre har det da, så kan man jo lære litt.
Snufs...
Fant Leif Kampfisk død i dag... Han var helt fin da jeg fôra før jeg dro bort på lørdag, men i dag var han altså dratt til fiskehimmelen...

Så nå er Laila enke stakkar... Men siden hun er så mild og snill, så kanskje hun kan plasseres sammen med Bruno Banani? Mulig damebesøk vil inspirere ham til å få livsgnisten tilbake? Han virker heldigvis mye mer livat og nysgjerrig enn han var da han kom, og ikke er han så fryktelig tynn lenger heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap