- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 125)
Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 125)
Postet 24.11.12 kl 18:59
Postet 24.11.12 kl 20:19
Postet 24.11.12 kl 23:55
Postet 24.11.12 kl 23:57
mona oOk, takk for forklaring, Tove :-) Forstår det sånn at du har det filteret selv eller? Er du fornøyd med det forresten? Ingen ulemper..?
Joda, jeg er fornøyd med filteret, og har ikke funnet noen negative sider ved det. Det er lett å vedlikeholde, og det går veldig stille. Det går som suppleringsfilter i et 325 liters akvarium, så jeg har ikke begrep om hvordan det ville vært som eneste filter i et mindre akvarium. Det beste med det er at jeg kan ta ut en og en kasett for rensing uten å ta hele filteret ut av akvariet. Andre innvendige filtre jeg har erfaring med er Eheim 2010, Fluval 3+ og Aquael Uni-filter. Av disse liker jeg det nye Fluvalfilteret best. Jeg kommer til å kjøpe et maken til å ha i et mindre akvarium.
Ved å Google Fluval U kommer det fram en drøss treff både til
instruksjonsvideoer, nettbutikker og diskusjonstråder på div forum. Det ble for mye å velge mellom så jeg legger ikke ut noen link.
Det er hyggelig å se at du er aktiv på forumet igjen!
Postet 25.11.12 kl 00:45
Nydelig adolfoibilde! Jeg kan ikke forklare HVA, men NOE spesielt er det med Corydoras adolfoi, det er helt sikkert Det er ikke rart så mange har den arten som en av yndlingene, jeg er inkludert der... skulle nesten drettet de litt, vet ikke hvorfor jeg ikke har tatt ut noen egg noen gang. En gjeng med adolfoi-ungfisk må være et utrolig flott syn
Postet 25.11.12 kl 00:50
Super-Tove HDet beste med det er at jeg kan ta ut en og en kasett for rensing uten å ta hele filteret ut av akvariet. Andre innvendige filtre jeg har erfaring med er Eheim 2010, Fluval 3+ og Aquael Uni-filter. Av disse liker jeg det nye Fluvalfilteret best. Jeg kommer til å kjøpe et maken til å ha i et mindre akvarium. ................
Aha, så det er litt annet opplegg, nå med kassetter og det hele. Kanskje verdt å prøve ut en gang, når jeg ikke trenger et yngelsikkert filter.
Takk for infoen
Super-Tove HDet er hyggelig å se at du er aktiv på forumet igjen! :-)
Mange takk, Tove Hyggelig av deg å titte innom tråden her også
Super-Anders K... skulle nesten drettet de litt, vet ikke hvorfor jeg ikke har tatt ut noen egg noen gang. En gjeng med adolfoi-ungfisk må være et utrolig flott syn :)
Anders, du må sette i gang! Det er absolutt å anbefale! Ikke bare er det en utrolig flott Cory å ha en skokk yngel av (bartetroll i flokk med oransje luer), de er også veldig populære blant andre akvarister. Dette er altså ikke en Corydoras som selger sakte til kun spesielt interesserte, men alle pleier å like denne De er solgt før de er klare, som oftest Det er jo en liten bonus med å oppdrette disse.
Postet 25.11.12 kl 14:54
Postet 25.11.12 kl 19:23
Postet 25.11.12 kl 19:27
Postet 25.11.12 kl 19:36
Postet 25.11.12 kl 19:41
Postet 26.11.12 kl 00:29
Postet 26.11.12 kl 00:44
Postet 26.11.12 kl 07:48
Jeg måtte le da jeg så bildet av Flekkulf! Han ser ut som ei dame med tørkle på hodet! En lekkerbisken.
Takk for linken, Inger Anne, (linken til Linda W og virginiaene), nå har jeg sikkert mye lesestoff framfor meg.
Jeg setter stor pris på at du legger ut "gamle bilder", Mona. For meg er de nye, jeg har ikke lest den forrige tråden din, og er ikke kommet gjennom hele denne enda. Bilder av fine fisker er alltid interessant!
Takk for linken, Inger Anne, (linken til Linda W og virginiaene), nå har jeg sikkert mye lesestoff framfor meg.
Jeg setter stor pris på at du legger ut "gamle bilder", Mona. For meg er de nye, jeg har ikke lest den forrige tråden din, og er ikke kommet gjennom hele denne enda. Bilder av fine fisker er alltid interessant!
Postet 26.11.12 kl 10:41
Endret: 26.11.12 kl 10:49
Postet 26.11.12 kl 12:08
Postet 26.11.12 kl 22:14
Nina3Jeg måtte le da jeg så bildet av Flekkulf! Han ser ut som ei dame med tørkle på hodet! En lekkerbisken.
Det var en annen som mente det samme i 2009 da bildet først ble lagt ut, at det brune så ut som en bandana eller et tørkle på hodet
Nina3Jeg setter stor pris på at du legger ut "gamle bilder", Mona. For meg er de nye, jeg har ikke lest den forrige tråden din, og er ikke kommet gjennom hele denne enda. Bilder av fine fisker er alltid interessant!
Flott at du synes det
Jeg koser meg selv også, når gamle bilder kommer frem i lyset igjen, det er moro det
LarsernSkulle nesten tro det rommet kom rett fra en butikk, det var det fineste akvarie rummet jeg har sett ivertfall. .)
Tusen takk for ros. Dessverre eksisterer jo ikke rommet lenger da, ettersom jeg har solgt alt pga jeg ville ta en seriøs pause fra hobbyen ifjor. Jeg bare følte alt toppa seg plutselig, etter å ha holdt på for fullt i flere år, så ble det brått en dag for mye, og alt måtte ut
Har kommet meg nå tror jeg, og føler for å få litt fisk i hus igjen snart - men skynde seg langsomt!
Postet 26.11.12 kl 23:07
Endret: 26.11.12 kl 23:10
Postet 27.11.12 kl 00:45
Larsernsolgt alt ..er det mulig,går jo ikke an det da hehe
Det var fullt mulig, det. Og jeg har hatt en veldig ålreit pause, med masse mer fritid, hehe Det var jo nærmest en heltidsjobb å stelle, luke, fôre og skifte vann på mellom 15 og 20 akvarier.
Men jeg har en reol på lur i boden da! Den tenkte jeg å sette opp etter nyttår, og så smått få i gang de 3 akvariene i den.
Postet 27.11.12 kl 13:02