Mange bøtter vann.. (side 126)

trur du ikke herr kampfisk likte forandringen. han har lagd skumrede for første gang :p ellers har jeg kjøpt en håv idag, så jeg kan begynne å sortere i mallesuppa. må få 375'en hit snart, samt de 50 kg med lofotsand så jeg kan få vasket den.

ellers håper jeg å få tatt meg en tur på dahl's til lørdan. problemet er bare å komme seg fra ferga og opp. er litt langt og omstendig å gå opp dit...
da er det problemet løst, er fler som skal over fjorden på lørdan. så får jeg bare håpe at jeg ikke blir no sjukere enn det jeg er. har ikke tid til dette tullet. eneste positive er vel at jeg får ryddet litt mer enn jeg ellers ville gjort... men jeg må få kommet meg til gamlingene og hentet ting som vanntester og akklimatiseringsbokser. skjønner ikke hvorfor coryene i suppekaret er så bleke... i de andre karene farger jo fisken ut til tusen og storkoser seg...
Sanne
75x35x20. solgt som mallekar ja :p plantemesig er 20 cm høyt noe lite, men det går så lenge fisken ikke er for diger.

Ble så fasinert av dette mallekaret ditt. Får jeg spørre hvem som lagde det for deg, og hvor mye de tok? Et sånt kar hadde vært perfekt hos oss.
selger nummer 6 på siste auksjonen vi holdt :p 400 kr ga jeg for det. men som folk sa, normalt får du ikke glasset til den prisen engang. silikonjobben var ikke pen, men det funker :p
Om du ringer Dahls og spør om veien fra ferga og om busstider så bruker døm å komme å hente folk enten på togstasjon eller ferga

Mvh Per
har litt angst for å ringe jeg :p men det ordnet seg denne gangen.

ellers var jeg hjemom idag. fant 64 litern endevendt, viser seg at synderen var ei venninne av min lillesøster. nåja, var heldigvis bare noen røtter som var snudd opp ned. fikk hentet testene mine, og nå skjønner jeg enda mindre.

96 litern har 6.3 og fisken stortrives. mallesuppa har 6.2 og fisken liker seg absolutt ikke. de er bleke og utilpass.. men de har gjemmesteder og alt. men ikke så mye planter, mye åpent område.... ellers er alt bra, nitritt og hele pakka.
Godt at det fiksa seg da Desverre har jeg ikke råd til Dahls denne hælja, brukte opp penga på Pitbullpleco hehe men kunne vært artig å møtt dere fra feil side av fjorden da Ja jeg bor på rette sia av 2 fjorder Iddefjorden å Oslofjorden

Mvh Per
sukk. jeg trenger dobbelt opp av alt med fisk på to plasser. trenger jo slamsugeren/heverten hos gamlingene for å tømme karene. men jeg trenger den her også, for coryene surmuler og spiser veldig lite... sluppet oppi noen reker nå som ekstrahjelp, men jeg må få tak i en slange...
ikveld skal jeg over fjorden på labyrintmøte, blir spennende. jeg skal og hjemom og fange noen fisk, da humunuku skal være midlertidig stasjon for "humlene" mine. mulig at min lille indianer og får seg et annet hjem og. syns synd på den, er gruppefisk men den er helt alene. men det ble jo ikke solgt som indianer da...
beckfordiene mine er amorøse for tiden. jeg har 6 hanner og 11 huer, og hannene er virkelig på hugget. burgunderrøde og svarte i fargen, de kiver med hverandre og lokker huer inn i det lille buskaset som finns for tiden. (jeg har plantemangel) så kommer gjerne en annen hann og blander seg :p eneste som er litt alarmerende er at kamelryggen er en av de mest dominante... er ikke akkurat han jeg vil skal formere seg :p
da var jeg hjemme etter labyrintkveld hos dahl's fikk med en del mer fisk hjem enn beregnet, men med slike priser kan man jo ikke la være... :p hjem kom 10 habrosus, så de 3 jeg har fikk komme i en skikkelig stim. samt 15 adolfoi, 1 par betta smaragdina og en enslig beckfordi. må være verdens feteste, fisk lider ingen nød hos humunuku :p
et par bilder.

en del av beckfordi stimen
[External Image]

små adolfoi til akklimatisering
[External Image]
adolfoiene er høyt og lavt som nyflyttet cory skal være. habrosusene er litt mer tilbakeholdne, men farter rundt de og. smaragdinaen har gjemt seg, mulig inne i kokoshula, for de ser jeg ikke. de skal forøvrig flytte en gang til, da karet de skal i ikke har flyttet hit ennå, det kommer senere idag.
jeg min kronidiot... jeg *Visste* jo at de bettaene hopper... og så glemme å legge lokk på karet når jeg gikk å la meg halv 3
da har jeg hentet de siste 3 karene. bytter sand i dem nå og flytter fisk rundt.
nå har jeg også fått telt over orange laserne mine. jeg har 5 voksne, 6 yngel med voksenfarger og 4 yngel i kamuflasje. så, 15 fisk totalt

da har jeg.. 15 cw23, 15 adolfoi, 13 habrosus, 5 napoensis, 5 (+1 hos jan rune) c126, og ukjent antall melanotaenia.. de var 9, men jeg har mistet et par stykker hvertfall. blir tellerunde når de flytter til 375'en når den kommer i hus.

grei størrelsesforskjell hos habrosusene... fra digre dundrer til minifisk. som om habrosus er digre uansett hvordan man vrir og vrenger på det da :p

[External Image]
Sanne
jeg min kronidiot... jeg *Visste* jo at de bettaene hopper... og så glemme å legge lokk på karet når jeg gikk å la meg halv 3 :(
Hoppet de alle sammen?
tørrfisk begge to ja... men jeg skal kanskje innover til helga, så da kan jeg kjøpe et nytt par. men ille er det uansett. stakkars fisken...
liten adolfoi. de fleste har klare ryggfinner, et par har grå, men denne har helsvart
[External Image]

feit beckfordi dame. men her ser man at de ikke bare er svarte og hvite :p
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2013
Reklame for plussmedlemskap