Sissis våte drømmer (side 126)

Oi, synes jeg hadde stort kull med mine 112 sp.Black jeg, men etter å ha sett bildene til IngerAnne blir det jo bare peanuts i forhold
Gratulerer så mye med egg Sissimor, du kan glede deg til de klekker og vokser til litt, sp.Black-barn er bare helt nydelige
Milde himmel, for noen antall med egg og yngel dere har. Nesten så man blir flau av å være jublende glad over 6 små pandaer som barter omkring.
Vel, jeg er jublende glad over min ene venezuelanus. Det er viktig å glede seg over de små ting ;D

Kjenner jeg nesten blir skremt av tanken på 600 yngel! Jeg har da virkelig ikke plass til å fôre opp slike mengder. Så det er egentlig greit at mine coryer ikke har tatt av så voldsom med eggleggingen...
Er så enig. Små ting er absolutt viktig å glede seg over. På alle områder.
Det er ingenting i veien med å glede seg over de små tingene. Jeg er meget glad over de 8 concolorbarna jeg nå har. Jeg har ønsket å ha lek på concolor i flere år, og så fikset de det sånn plutselig mens jeg var bortreist på ferie! Forundringen var stor da jeg fant yngel i karet deres da jeg kom hjem. Og gleden var enda større! Jeg kan forøvrig fortelle at 600+ yngel ikke er spesielt morsomt. Det var jo ikke meningen å ha så mange samtidig, og det blir mange problem som dukker opp underveis. Særlig siden det ikke er lett å få solgt schultzei - de regnes jo som en aeneus-variant. Heldigvis vokste ikke alle de over 600 opp.
Hva skjedde nå?
Var en tur innom en dyrebutikk i dag, og så en stor gjeng med albinocoryer (paleatus, longfin). Men hele den store gjengen hadde kun ett øye; på deling! Hva i alle dager har skjedd med disse stakkarene da tro? De gikk sammen med en stor gjen blå guramier, men tviler sterkt på at det er de som har gjordt dette...
[External Image]
I forferdelsen over alle de øyeløse coryene, så lot jeg meg plutselig begeistre av en gjeng cherrybarber. Har aldri sett så flotte farger på noen slike før, og før jeg skjønte helt hva som skjedde, var jeg på tur ut døra med det flotteste paret i en pose...
[External Image]
Tror det var gleden over cory-egg som har gjordt at jeg helt har oppdrett på hjernen, for jeg regner med at tanken "jeg vil lage flere slike" var utslagsgivende for kjøpet...
[External Image]
Ellers kom fiskeapoteket til Mona O i posten i dag, så sammen med det jeg har fra før, bør jeg nå være rustet for hva enn som måtte treffe meg! Håper virkelig jeg aldri får bruk for noe av det...
Forstår godt at du ikke kunne motstå dem, de er flotte å se på, går fint med coryer og de har barter. Det holder det
Ser frem til bilder av paret når de har funnet roen.
Huff, så mange coryer, uten øyne... du spurte ikke om det hadde skjedd noe med de?

Fine cherrybarber :o) Superenkle å drette, og de elsker mikroorm !
Jeg spurte ikke StineMari, for jeg tror det ville føre til en lang diskusjon om coryhold, som fort kunne ende med at jeg aldri kunne sette mine ben i den butikken igjen...

Cherryene er skikkelig flotte! Har bare sett ganske bleke før, så de har liksom aldri havnet helt på radaren min. Og de hopper! Hannen har allerede vært i gulvet, for i aklimatiseringskoppen ville han ihvertfall ikke være. Heldigvis var jeg der da det skjedde...

Coryeggene virker forresten til å være bra nesten alle sammen, for jeg ser bare et par hvite. Har tatt et røft overslag over både de i boksen og de på glasset, og det er nok ihvertfall 100 stk. Spennende å se om jeg får noen til å overleve med denne metoden. Og kanskje disse ynglene ikke er så ekstremt kresne i matfatet som bilineatusene tydeligvis er?

Må huske å overføre penger til Lars Jamne i dag, slik at han får sendt startkulturene på mandag
Det høres nesten ut som om coryene har gått sammen med en kulefisk. Det er enkelte kulefiskindivider som er fascinert av øyne, enten å spise dem, eller å se på dem. Ingen av mine er slik, men jeg har lest om ganske så mange som plukker ut øynene som det første de gjør når de får reke, eller som gjør det på andre fisker når de får sjansen. (Argh! Kulefisk hører ikke sammen med andre fisker).
Ja... kjenner til den... men jeg syns jo at det er lov å spørre ;o)

Spennende med cory egg :o)
Etter en nærmere titt, så er det ihvertfall 200 egg. Det var flere i karet som jeg ikke har lagt merke til før, inni en ball med Heteranthera ;D
Coryene spiser ikke sine egne, nyklekte barn vel?

De svarte er jo så store, og wigglersene så veldig, veldig små...
Det kan de nok finne på å gjøre ja ,spesiellt de første dagene da de er mest i ro før plommesekken er brukt opp. Ikke alle gjør det ,men en kan aldri være seikker.
Det var det jeg fryktet ja... Hm... Får satse på at det overlever noen alikevel.

Det klekkes på harde livet nå, og de voksne virrer rundt som om det har skjedd noe veldig spennende. Jeg syns ihvertfall at det er veldig spennende...
Utvendig bakgrunn til godteskåla
Fikk ikke sove i natt, siden naboene hadde det så morro at øreproppene ikke klarte å holde de ute. Stod da like greit opp, og lagde utvendig bakgrunn til Godteskåla. Har jo skulle gjordt dette leeenge...

Veldig raskt og enkelt; tørkerull males fast i papp-plate med akrylmaling
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Så tøff den bakgrunnen ble!
Kan hende jeg må stjele den ideen din en dag, 30 literen trenger en bakgrunn. Har malt, men det ble ikke bra. Din var Myyye finere :0)
Takker Kamilla; bare å la seg inspirere
Hm... Tror ikke det blir mengder av svarte mini-coryer på meg nei. Ganske mange egg har ikke klekt, selv om de i utgangspunktet så veldig bra ut. Og så er jeg ganske sikker på at de voksne syns wigglers er snacks...

Ja, ja, får krysse fingrene for at noen har gjemt seg unna...
Bare sånn for å skyte inn ang albinocoryene, tror det kan være mye forskjellig fisk som har snappet aua deres. Jeg fikk en albino sammen med mine aeneuser (jeg ville ha en hvit også) - men den måtte jeg bytte inn for rødmunnstetrane (og til dels vinklene men de var litt for høyt oppe i sjiktet til å bry seg) var helt ville etter øya til den ene stakkars albinoen. De angreip den hele tiden, gikk rett for å prøve å ta øynene..uff det var så trist, så heldigvis fikk jeg bytta den inn. Jeg måtte slå av lyset så den skulle få være i fred :S
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap